De M4 heeft trouwens een mooie slanke taille….
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=948444" onclick="window.open(this.href);return false;
De nieuwe M3 (F80) en M4 (F82)
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Meer deuren en toch goedkoper,is er in ieder geval toch nog iets het zelfde gebleven
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Bij de M4 zitten de extra kosten in het dichtlassen van de achterdeuren....
Ben benieuwd of de stijfheid van de body bij de sedan ook weer hoger is dan bij de coupe
Ben benieuwd of de stijfheid van de body bij de sedan ook weer hoger is dan bij de coupe
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
-
- Just getting started
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07 jul 2012, 22:54
- Type Auto: BMW M3 E93
Nederlandse prijzen 104000 en 105000. Voor de coupe 20000 euro goedkoper dan vorige model. Sedan bijna gelijk aan de prijs in 2012. Standaard uitrusting ook erg netjes. Betekent wel flinke waarde daling voor de jonge m3 coupe's.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
De auto is gewoon flink goedkoper geworden. Geldt ook voor de sedan als je het goed beschouwt. De sedan heeft met deze generatie ook een carbon dak (wanneer de optie open dak niet wordt aan gevinkt).
Hij blijft jammergenoeg net niet onder de ton.
Hij blijft jammergenoeg net niet onder de ton.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Even het volledige berichtje van BMW Nederland
Snipe schreef:BMW heeft de prijzen van de nieuwe M3 en M4 bekendgemaakt. Toch even 30.000 goedkoper dan de vorige.
BMW NL schreef:De nieuwe zeer compleet uitgeruste BMW M3 Sedan en BMW M4 Coupé arriveren 21 juni bij de Nederlandse BMW dealers. Ze zijn dan leverbaar voor prijzen vanaf respectievelijk € 104.000,- en € 105.000,-. De sportieve meesterwerken van BMW’s sportdivisie BMW M GmbH kenmerken zich door hun zescilinder M Power TwinPower Turbo motor die nieuwe maatstaven zet op het gebied van vermogen, trekkracht en brandstofverbruik. Dankzij geavanceerde techniek en de expertise van BMW M GmbH staan de BMW M3 Sedan en de BMW M4 Coupé garant voor een superieure wegligging en een ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheden.
De BMW M3 Sedan en de BMW M4 Coupé bouwen voort op een decennialange traditie en ruim 28 jaar ervaring in de autosport. Beide BMW M modellen leggen de lat nog hoger met hun nieuw ontwikkelde 3,0-liter BMW M TwinPower Turbo krachtbron. De zescilinder-in-lijn levert een vermogen van 317 kW (431 pk) en een koppel van 550 Nm. Dat is 40 procent meer dan de vorige BMW M3 met V8-motor, terwijl het brandstofverbruik van 8,3 l/100 km (194 g CO2/km) 25% gunstiger uitpakt. Met deze motor in combinatie met de optionele M Double Clutch Drivelogic zevenversnellingsbak met launch control, volbrengen beide modellen de sprint vanuit stilstand tot 100 km/u in 4,1 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Met het M Driver’s Package is dat 280 km/uur.
Standaard zeer compleet.
De BMW M3 Sedan en de BMW M4 Coupé onderscheiden zich door hun karakteristieke vormgeving met herkenbare BMW M-stijlelementen. De standaarduitrusting is omvangrijk, met onder meer adaptieve LED-koplampen, Park Distance Control, elektrisch verstelbare en verwarmbare sportstoelen en een alarmsysteem klasse 3. Een navigatiesysteem Professional inclusief ConnectedDrive Services, BMW TeleServices en een Harman Kardon Surround Sound System behoren eveneens tot de standaarduitrusting. Verder zijn de BMW M3 Sedan en BMW M4 Coupé onder meer voorzien van Emergency call, uitgebreide Bluetooth telefoonvoorbereiding, automatisch inklapbare en dimmende buitenspiegels, een opbergpakket en een middenarmsteun voor.
BMW M-technologie.
Het geavanceerde Active M Differential en de M Dynamic Mode van de Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) dragen bij aan de toonaangevende rijdynamiek van de BMW M-modellen. Dat geldt ook voor de gewichtsreductie van circa tachtig kilo dankzij de toepassing van lichtgewicht componenten. Deze zijn vervaardigd van met koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP) en aluminium. De BMW M compound-remmen zorgen voor een indrukwekkende stopkracht. BMW M carbon-keramische remschijven zijn optioneel.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Duitse auto's zijn sinds jaar en dag al kaler uitgerust, aangezien de Duitser ingesteld is op uiterlijk vertoon als het om materiële zaken aangaat.
Met de 1M heeft BMW Nederland ook al laten zien dat ze de auto's standaard luxer meende te moeten aankleden, wat met name bij dat model niet helemaal aansloot op de doelgroep, aangezien het vooral een compacte lichte M moest worden.
Mocht je echt zo min mogelijk willen besteden dan moet je de auto in Dld bestellen en vervolgens de BPM (CO2-tax) aftikken.
Met de 1M heeft BMW Nederland ook al laten zien dat ze de auto's standaard luxer meende te moeten aankleden, wat met name bij dat model niet helemaal aansloot op de doelgroep, aangezien het vooral een compacte lichte M moest worden.
Mocht je echt zo min mogelijk willen besteden dan moet je de auto in Dld bestellen en vervolgens de BPM (CO2-tax) aftikken.
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Deze Nieuwe Porsche is even duur, maar toch geen concurrent
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... he___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... he___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Dat heeft weinig nut. Klasse V is Klasse III + GPS tracker met abonnement. Dan ga je iets inbouwen, waar 90% geen gebruik van gaat maken. Men is over het algemeen goed verzekerd op dat soort auto's, dus bij diefstal zouden ze (in principe) schadeloos gesteld moeten worden. Even los van de emotionele verkrachting.E92fan schreef:Standaard alarmklasse III. Erg jammer dat BMW niet zelf de moeite doet om standaard klasse V bij dit soort auto's te zetten. Ze zullen erg diefstalgevoelig worden.
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Wat schiet BMW daar mee op? Niets. Valt me nog mee dat er iets van een alarm op zit.
Trouwens de verzekeraar gaat uiteindelijk belalen wat je aan maatregelen moet nemen, dus klasse 5 zal straks gewoon weer het minimum zijn.
Trouwens de verzekeraar gaat uiteindelijk belalen wat je aan maatregelen moet nemen, dus klasse 5 zal straks gewoon weer het minimum zijn.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport