Heb aan iedere E90 gebruiker een vraag,
Heb mijn E90 nog niet zo lang maar heb al de volgende defecten gehad,
Ruitenwisser motor deed het niet meer een kapotte Relais.
Een kapotte Dynamo poelie waar een vrijloop koppeling in zit dit gaf een trillend geluid..
Een afdekplaatje op de cilinder kop zweet koelvloeistof.
En heb nog veel rolgeluid van voren.
Wat hebben jullie al defect gehad?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen zodat we een overzicht kunnen krijgen waar de
zwakke punten liggen of wat ik/je kan verwachten enz.
Wat hebben jullie al defect gehad?
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
De brandstofpomp van de 335i gaat standaard stuk! Hij vreet achterbanden, maar verder niks!
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
- Frankyet
- Just getting started
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14 nov 2009, 11:54
- Type Auto: E90 320IA
Bij mijn E36 heb ik ook daarmee problemen gehad, eerst een draadje los van de level sensor
Die op de pompunit zit, vast gesoldeerd probleem verholpen. En een paar keer dat het slangetje kapot ging in de unit zit van pomp naar deksel aansluiting. Door dat ik een verkeersdrempel raakte die de bodem van mijn tank een tik gaf waardoor de pomp een upwaardse tik kreeg en de pomp uit zijn zitting kwam en het slangetje kapot/los maakte.
Kan je zeker last van hebben als je auto verlaagt is.
Weet niet of het zo ook zit bij de E90 maar het lijkt er veel op.
Die op de pompunit zit, vast gesoldeerd probleem verholpen. En een paar keer dat het slangetje kapot ging in de unit zit van pomp naar deksel aansluiting. Door dat ik een verkeersdrempel raakte die de bodem van mijn tank een tik gaf waardoor de pomp een upwaardse tik kreeg en de pomp uit zijn zitting kwam en het slangetje kapot/los maakte.
Kan je zeker last van hebben als je auto verlaagt is.
Weet niet of het zo ook zit bij de E90 maar het lijkt er veel op.
-
- VIP Driver
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
- Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
- Locatie: Noord-Brabant
Bij de E9X is het wat anders. De 335i heeft een hogedruk brandstofpomp, en daar had BMW gewoon nog een paar jaartjes langer over na moeten denken. Hij is blijkbaar niet goed uitontwikkeld, en daarom geven ze standaard op enig moment de geest. Maar dit gebeurt alleen bij de 335i, niet bij de andere modellen.
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 20 okt 2009, 13:08
- Type Auto: F10 523I
- Locatie: Leeuwarden
mijn ruitersproeiers hebben geen druk
olie pijl sensor defect
lucht rooster defect achter
maar als het goed is word alles gemaakt binnen garantie zit nog 5 mnd bovag garantie op de auto
olie pijl sensor defect
lucht rooster defect achter
maar als het goed is word alles gemaakt binnen garantie zit nog 5 mnd bovag garantie op de auto
- Peej
- VIP Driver
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
- Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
- Locatie: Dordrecht
Ophanging voor piept en zucht bij bepaald weer, nog niet opgelost
DVD-Drive van Idrive Business vervangen
Koppeling geheel vervangen (enorm trillen bij aangrijpingspunt)
Startknop defect (stroom voor carkit was gekoppeld aan de startknop, gaf problemen)
En gisteren voor het eerst de foutmelding gehad dat het stuurslot klemt, kon dus ook niet starten
DVD-Drive van Idrive Business vervangen
Koppeling geheel vervangen (enorm trillen bij aangrijpingspunt)
Startknop defect (stroom voor carkit was gekoppeld aan de startknop, gaf problemen)
En gisteren voor het eerst de foutmelding gehad dat het stuurslot klemt, kon dus ook niet starten
-
- Seriously addicted
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 20 jul 2009, 18:27
- Type Auto: BMW 320D
- Locatie: Antwerpen
sproeier koplamp -> garantie
binnenspiegel -> garantie
binnenspiegel -> garantie
E90, 320D, 163pk, alu styling 162, getinte achterste ruiten, xenon, DPF, sportophanging, zwart leren sportinterieur, elektrisch uitklapbare trekhaak, sportstuur met bediening, M-schakelpook en M-handrem, OEM-blacklines, swirl-flaps.... GONE !!!!
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 08 sep 2009, 14:21
- Type Auto: F31 328iA HE M-Sport
X3MarkE92 schreef:Nog niets.... zit met spanning te wachten tot mijn benzinepomp het begeeft
Afgelopen week tijdens het na een paar keer snel op te trekken, ging de auto inhouden en licht bokken.
De volgende dag de auto gestart, en alles was weer oké.
toch maar even langs de dealer geweest, ze hebben hem uitgelezen, en hadden een foutmelding.
nog even een verhaal over problemen met de 335i vanuit Amerika, en daar spreken ze ook over de benzinepomp.
BMW 335i Problems
Engine
The 335i is equipped with the powerful 300-horsepower N54 3.0-liter straight six that is twin turbocharged. While the engine itself has so far proven reliable, there have been the occasional problems with the ECU cutting power to the motor. There have also been reports of oil coolers inadequately cooling the engine if the 335i is driven very aggressively in a track environment. The installation of an aftermarket oil cooler solves this problem.
Gearbox
Some owners of 335is that are equipped with an automatic gearbox have been reporting problems with the gearboxes lurching and hesitating when they are supposed to be shifting smoothly. This has been occurring mainly in automatic mode and not in the manual shift mode. The dealers usually download new software into the car to fix the problem. This is not a common problem.
Fuel system
By far the most well-known issue with the 335i is the failure of the direct injection fuel system's high pressure fuel pump (HPFP) in 2007 and 2008, though BMW says this is rare. Failure of the pump, which delivers fuel at nearly 3000-psi, can cause long cranking to start the motor, as well as making the car's computer go into "limp home mode" and cut power to the turbos. The good news is that there is an upgraded pump that the dealer installs under warranty to rectify the situation.
Expert Insight
It should be noted that these problems have occurred in a very small percentage of cars. The majority of 335i owners have reported trouble-free driving overall. The probability of major issues with a 335i are very low, as long as the car is properly maintained and uses premium fuel.
Misschien was dit al bekend, maar je kan nooit teveel informatie krijgen.
- Rogier1975
- Just getting started
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:38
- Type Auto: BMW 320i Touring Executive (2005, Barrique Rot)
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
In slechts 4,500 km na aanschaf (nu krap 100,000km):
- defecte afstandsbedieningontvangermodule
- lekkende vacuümpomp tbv rembekrachtiging (leuk zo'n Valvetronic, hebbie net als een diesel weer een vacuümpompie nodig, en dat kan stuk).
Allebei garantie (Auto Smeeing "naast de deur garantie", dus door de lokale BMW dealer verholpen), loopt nog tot mei 2010. Maar ik vind het voor een BMW wel ff genoeg zo
- defecte afstandsbedieningontvangermodule
- lekkende vacuümpomp tbv rembekrachtiging (leuk zo'n Valvetronic, hebbie net als een diesel weer een vacuümpompie nodig, en dat kan stuk).
Allebei garantie (Auto Smeeing "naast de deur garantie", dus door de lokale BMW dealer verholpen), loopt nog tot mei 2010. Maar ik vind het voor een BMW wel ff genoeg zo
325CiA Cabriolet Executive (E46, 2003, Silber Grau)
XM V6 Pallas 1993
GSA X1 1984
Ex:
320i Executive E91 (2005, Barrique Rot)
CX 22TRS 1989, XM TD12 1993, Xantia HDi 2000, XM V6 1996, CX 2400ie C-matic 1978, 205D Forever 1995, Punto 1.3mjt 2006
XM V6 Pallas 1993
GSA X1 1984
Ex:
320i Executive E91 (2005, Barrique Rot)
CX 22TRS 1989, XM TD12 1993, Xantia HDi 2000, XM V6 1996, CX 2400ie C-matic 1978, 205D Forever 1995, Punto 1.3mjt 2006
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 19:47
- Type Auto: BMW 530I M E61
Mijn stadslicht is net stuk gegaan.
Ik heb de auto nu 3 weken.
De calxon werkte niet (de stekkers waren niet aangesloten)
Lucht toevoerbuis naar luchtfilter was los (2 schroeven ingedraait)
Spraakherkenning deed het niet (moest nog een module opgezet worden)
Na 1000 km een liter olie bijgevuld, hoop dat het toeval is en dat er verder niets aan de hand is.
Ik heb de auto nu 3 weken.
De calxon werkte niet (de stekkers waren niet aangesloten)
Lucht toevoerbuis naar luchtfilter was los (2 schroeven ingedraait)
Spraakherkenning deed het niet (moest nog een module opgezet worden)
Na 1000 km een liter olie bijgevuld, hoop dat het toeval is en dat er verder niets aan de hand is.