Auto
BMW F11 - 528i High Executive
Optielijst
Type: MY51
Model: 528i - EUR
Development Code: F11
Engine: N53
Displacement: 3.00
Power: 258pk
Transmission: AUT
Color: Sophistograu Brillanteffekt Metalli - A90
Upholstery: Leder Dakota/schwarz - LCSW
2K2: Alloy Wheels Star Spoke 328
2PA: Locking Wheel Bolts
2TB: Sport Automatic Transmission
255: Sports Leather Steering Wheel
258: Runflat Tyres
3AT: Roof Rails Aluminium Satinated
302: Alarm System
320: Model Designation, Deletion
417: Roller Sunblind, Rear Side Windows
441: Smokers Package
481: Sport Seats F Driver/front Passenger
494: Seat Heating F Driver/front Passenger
502: Headlight Washer System
508: Park Distance Control (pdc)
522: Xenon Light
534: Automatic Air Conditioning
6AA: Bmw Teleservices
6AB: Control Teleservices
6VC: Control Combox
609: Navigation System Professional
614: Internet Preparation
615: Extended Bmw Online Information
616: Bmw Online
633: Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.
775: Individual Roof-lining Anthracite
8SC: Country Spec. Release Of Teleservice
8S3: Automatic Lock When Driving Away
8TF: Active Protection For Pedestrians
8TL: Daytime Lights Front And Rear Aktiv
8TN: Daytime Driving Lights Selectable B
896: Daytime Lights Function
4AT: Int.tr.fini. Black High-gloss
Foto's
Projecten
1. SA 6FL USB/audio interface retrofit (Part#: 65412179540) - Done!
2. Audio Upgrade
Dejan's F11 - 528i High Executive
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
De F20 eruit...de F11 erin...na lang zoeken hebben we eindelijk een touring gevonden die ons beviel. We waren op zoek naar meer ruimte, hoewel de 1-serie binnenin meer dan voldoende zitplaats biedt, hebben we in de achterbak toch steeds vaker moeten vechten met de beschikbare ruimte. Dus nadat we besloten om de 1-serie weg te doen, zijn we een zoektocht gestart naar een 5-serie.
Initieel hadden we onze zinnen gezet op een mooie E61, bij voorkeur LCI. Maar deze laatste is schaars in mooie kledij, en de LCI's die er waren, tikten hetzelfde bouwjaar (en bijna de prijs) aan van de F11 die we nu hebben. Het moest een bezine worden, dus in eerste instantie gekeken naar een 545i en 550i. Deze zijn alleen als pre-LCI te koop met bouwjaren variërend van 2005-2007. Helaas komen met de jaren ook de kilometers en slijtage in het interieur. Nog wel een poging gedaan om een mooie E61 530i te zoeken, maar dit liep op niks uit.
Inmiddels waren we ruim twee maanden verder (de F20 was in oktober al verkocht), dus we moesten keuzes maken. Een ander merk? Audi A4 Avant en Volvo S60 passeerden de revue (let op: niet mijn keuze ). Dit heb ik af kunnen wenden, omdat ik geen TFSI wilde met allerhande motorproblemen. Nog een 3.2 Quattro bekeken, maar die werd al snel verkocht. De Volvo hebben we ook laten varen, teveel compromissen en onbekendheid van het merk (bij mij). Dan terug bij BMW: een F11!? Prachtige wagen, en m.i. mooier dan een sedan (geldt ook voor de 3-serie).
Een nieuw keuzelijstje maken dan voor de zoektocht:
- Donker leer (bruin of zwart)
- Navi Professional met BT
- 6-cilinder
- Mooie kilometerstand
- NL wagen
- Geen onduidelijke historie
- Sportstoelen/Comfortstoelen
Naarmate je gaat zoeken, ken je op gegeven moment alle beschikbare modellen wel. En het verbaast mij soms hoe de optielijst door de eerste eigenaar wordt samengesteld. Een sportautomaat, maar kleine navi. Stoffen bekleding maar grote navi. M-pakket maar zelf-bouw stoelverwarming. Of groot navi met sportautomaat maar normale stoelen....we zijn verwend met keuzes
Afijn bijna weer twee maanden voorbij
Dan komt er plots een auto beschikbaar bij een BMW dealer, de auto voldoet aan alle belangrijke zaken. Telefoontje aan gewaagd, en natuurlijk staat er al een afspraak voor kijkers. Ons geluk wordt op de proef gesteld, maar de volgende dag is de auto nog steeds beschikbaar: ROADTRIP!!!
De auto is van 1e eigenaar en dealeronderhouden. Sportstoelen, sporttransmissie met stuurschakeling, anthraciet hemelbekleding en Navi Professional zitten erop. Samen met de fijne 6-cilinder, een ultieme reiswagen en waardige vervanger voor de F20
Na een paar dagen van bezit, ga je nadenken over de dingen die je eraan wilt doen:
- De kaarten hadden nog een versie uit grootmoeders tijd (productiedatum), deze als eerste geupdated naar 2016 zodat ik niet meer aan het trespassen ben op boerenland.
- Een M-pakket overwogen omdat er al anthraciet hemelbekleding in zat, maar de auto heeft het vooralsnog niet nodig, dus dat heb ik op de lange baan geschoven. Het M-pakket voor de F11 is daarnaast erg duur, en zou ik dan ook een nieuwe M wielset bij moeten kopen. Te kostbare aanpassingen dus voor nu.
- Dan maar de belangrijke zaken gericht op het comfort: een USB/audio aansluiting onder de middenarmsteun! Hier niet direct op gelet bij het zoeken (aanname dat het standaard was), deze zit niet in de auto. De retrofit kit (6FL, Part#: 65 41 2 179 540) ga ik plaatsen, dit is een groot gemis voor mijn iPod.
- De audio wil ik t.z.t. ook nog aanpakken, maar hier moet ik mij nog goed op inlezen. De auto kan een stuk of 15 speakers kwijt, dus er zal ongetwijfeld verbetering te halen zijn t.o.v. de huidige installatie (standaard/Stereo audio). Advies is welkom!
- Detailbehandeling.
Initieel hadden we onze zinnen gezet op een mooie E61, bij voorkeur LCI. Maar deze laatste is schaars in mooie kledij, en de LCI's die er waren, tikten hetzelfde bouwjaar (en bijna de prijs) aan van de F11 die we nu hebben. Het moest een bezine worden, dus in eerste instantie gekeken naar een 545i en 550i. Deze zijn alleen als pre-LCI te koop met bouwjaren variërend van 2005-2007. Helaas komen met de jaren ook de kilometers en slijtage in het interieur. Nog wel een poging gedaan om een mooie E61 530i te zoeken, maar dit liep op niks uit.
Inmiddels waren we ruim twee maanden verder (de F20 was in oktober al verkocht), dus we moesten keuzes maken. Een ander merk? Audi A4 Avant en Volvo S60 passeerden de revue (let op: niet mijn keuze ). Dit heb ik af kunnen wenden, omdat ik geen TFSI wilde met allerhande motorproblemen. Nog een 3.2 Quattro bekeken, maar die werd al snel verkocht. De Volvo hebben we ook laten varen, teveel compromissen en onbekendheid van het merk (bij mij). Dan terug bij BMW: een F11!? Prachtige wagen, en m.i. mooier dan een sedan (geldt ook voor de 3-serie).
Een nieuw keuzelijstje maken dan voor de zoektocht:
- Donker leer (bruin of zwart)
- Navi Professional met BT
- 6-cilinder
- Mooie kilometerstand
- NL wagen
- Geen onduidelijke historie
- Sportstoelen/Comfortstoelen
Naarmate je gaat zoeken, ken je op gegeven moment alle beschikbare modellen wel. En het verbaast mij soms hoe de optielijst door de eerste eigenaar wordt samengesteld. Een sportautomaat, maar kleine navi. Stoffen bekleding maar grote navi. M-pakket maar zelf-bouw stoelverwarming. Of groot navi met sportautomaat maar normale stoelen....we zijn verwend met keuzes
Afijn bijna weer twee maanden voorbij
Dan komt er plots een auto beschikbaar bij een BMW dealer, de auto voldoet aan alle belangrijke zaken. Telefoontje aan gewaagd, en natuurlijk staat er al een afspraak voor kijkers. Ons geluk wordt op de proef gesteld, maar de volgende dag is de auto nog steeds beschikbaar: ROADTRIP!!!
De auto is van 1e eigenaar en dealeronderhouden. Sportstoelen, sporttransmissie met stuurschakeling, anthraciet hemelbekleding en Navi Professional zitten erop. Samen met de fijne 6-cilinder, een ultieme reiswagen en waardige vervanger voor de F20
Na een paar dagen van bezit, ga je nadenken over de dingen die je eraan wilt doen:
- De kaarten hadden nog een versie uit grootmoeders tijd (productiedatum), deze als eerste geupdated naar 2016 zodat ik niet meer aan het trespassen ben op boerenland.
- Een M-pakket overwogen omdat er al anthraciet hemelbekleding in zat, maar de auto heeft het vooralsnog niet nodig, dus dat heb ik op de lange baan geschoven. Het M-pakket voor de F11 is daarnaast erg duur, en zou ik dan ook een nieuwe M wielset bij moeten kopen. Te kostbare aanpassingen dus voor nu.
- Dan maar de belangrijke zaken gericht op het comfort: een USB/audio aansluiting onder de middenarmsteun! Hier niet direct op gelet bij het zoeken (aanname dat het standaard was), deze zit niet in de auto. De retrofit kit (6FL, Part#: 65 41 2 179 540) ga ik plaatsen, dit is een groot gemis voor mijn iPod.
- De audio wil ik t.z.t. ook nog aanpakken, maar hier moet ik mij nog goed op inlezen. De auto kan een stuk of 15 speakers kwijt, dus er zal ongetwijfeld verbetering te halen zijn t.o.v. de huidige installatie (standaard/Stereo audio). Advies is welkom!
- Detailbehandeling.
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Een paar vragen in het algemeen:
De auto heeft Internet en Connected dinges, maar de services zijn verlopen. Welke features zijn daadwerkelijk leuk om te hebben? Internet hoeft van mij niet zo, maar RTTI en wat apps zou leuk zijn (als dat mogelijk is met CIC). In de F20 hadden we een NBT systeem, dus ik weet niet of alles vergelijkbaar is.
Voor nu de tijd gebruiken om nader kennis te maken met de auto. Hij rijdt werkelijk heerlijk, de motor past er goed bij en de sportstand geeft de auto toch een vlot karakter op de A-wegen
De auto heeft Internet en Connected dinges, maar de services zijn verlopen. Welke features zijn daadwerkelijk leuk om te hebben? Internet hoeft van mij niet zo, maar RTTI en wat apps zou leuk zijn (als dat mogelijk is met CIC). In de F20 hadden we een NBT systeem, dus ik weet niet of alles vergelijkbaar is.
Voor nu de tijd gebruiken om nader kennis te maken met de auto. Hij rijdt werkelijk heerlijk, de motor past er goed bij en de sportstand geeft de auto toch een vlot karakter op de A-wegen
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- psycholander
- Beyond salvation
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
- Type Auto: BMW X5 50e
Dat is nog is een upgrade vanaf de 1 serie
Mooie slee!
Mooie slee!
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Gave bak DJ, ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Mooie wagen Dejan.
Veel veilige km's
Veel veilige km's
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
- Peter320d
- VIP Driver
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 26 apr 2012, 22:27
- Type Auto: F30 320D
- Locatie: Oude Tonge
Mooie auto Dejan, ga je vast veel rijplezier van beleven
- Qositaon
- Getting the hang of it
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 25 jan 2015, 12:41
- Type Auto: BMW 335i e93
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Hele knappe auto, idd een giga upgrade vanaf de 1 heel veel plezier er mee
Qositaon = Quality Of Sound Is The Art Of Noise
It's just a nick, call me Roland
Huidige auto's
BMW335i e93 03-2011 (Mijn Speelgoed)
Fiat 500 (van mijn meissie)
Vorige auto
BMW 335i e93 12-2006 (Vorig speelgoed)
It's just a nick, call me Roland
Huidige auto's
BMW335i e93 03-2011 (Mijn Speelgoed)
Fiat 500 (van mijn meissie)
Vorige auto
BMW 335i e93 12-2006 (Vorig speelgoed)
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Erg mooi en veel plezier ermee!
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Vette bak man veel plezier ermee
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS