Dak en ramen spontaan open bij 3 cabrio

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
hansd
Just getting started
Just getting started
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2012, 16:12

Onlangs verbleef ik op doorreis in een duits hotel ,kwam s'morgens weer bij mijn auto en zag dat alle ramen open stonden (3 cabrio 2011) blijkbaar heeft mijn 3 gereageerd op een 'stoorzender' . Was natuurlijk niet leuk maar gelukkig was er niets verdwenen. Ik heb dit ook eerder meegemaakt bij mijn vorige 3 cabrio waarbij s,morgens ineens het dak halfopen stond , blij dat het niet geregend had . Zijn er meer die dit meegemaakt hebben ?


Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

:shock: Gelukkig niet
Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Niet per ongeluk, toen je bij de auto wegliep oid, de 'los-knop' op de sleutel ingedrukt gehouden? Bijv in je broekzak oid?
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

zijn gewoon inbrekers man :nee:
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

Niet meegemaakt met mijn E93, wel had ik ook de mogelijkheid om alles te openen en sluiten met de AB door de knoppen langer ingedukt te houden.
Afbeelding
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

Marc schreef:de mogelijkheid om alles te openen en sluiten met de AB door de knoppen langer ingedukt te houden.

+1
Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Andre325d
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 268
Lid geworden op: 19 jul 2008, 22:12
Type Auto: BMW F31 320da M sport - M Performance Power Kit
Locatie: Achterhoek

Heb hetzelfde meegemaakt met mijn E91. Auto stond gelukkig in mijn garage geparkeerd en dus veilig en droog. Had de sleutel in mijn broekzak zitten met wat andere spullen en weet wel zeker dat ik per ongeluk de knop van deuren open lang heb ingedrukt, wat naast de deuren ook de ramen opent.
BMW 320Da M sport - M Performance Power Kit - M Performance Brembo remmen - 20" Kelleners Munchen
hansd
Just getting started
Just getting started
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2012, 16:12

de eerste keer dat het dak open stond weet ik praktisch zeker dat dit niet door mijn sleutel is gebeurd omdat ik altijd de rare gewoonte heb ,alvorens in bed te stappen, eerst buiten kijken of alles in orde is ,de sleutel zat dus niet in een broekzak . De keer dat alle ramen open stonden was een soortgelijke situatie , mijn vrouw had nog iets uit de auto gehaald en daarna ging de sleutel gelijk in de handtas ,meer een hutkoffer model 001 . Sleutel kan dus niet klem hebben gezeten en mijn hotelkamer was tever weg om vandaar uit de auto te kunnen bedienen. Volgens mijn dealer komt dit een enkele keer meer voor maar is het niet te achterhalen wat de oorzaak is ......... Dus advies aan allen is toch de comfort stand in de boardcomputer uit te laten schakelen . Jammer dat BMW niet meer aandacht schenkt aan dit soort vervelende zaken die toch tot veel ellende kan leiden.
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

bullshit want je kan dmv de sleutel de ramen openen of bij een e93 het dak openen maar dan moet je wel binnen 2a3meter in de buurt van de auto staan anders gaat hij alleen van het slot af :wink:
hansd
Just getting started
Just getting started
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2012, 16:12

Blijkbaar kan het systeem ook reageren op storingen (andere zenders) en met geactiveerde comfort modus dus gewoon de ramen/dak openen. Als je de comfort modus uitschakeld reageert het systeem ook niet op andere (stoor)zenders .
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

Hmm idd vreemd... ik trek s'avonds bijna altijd het rek in de koffer omhoog zodat het dak ook niet kan worden geopend :ja:
Alpina B5 Biturbo
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

Folkert schreef:Hmm idd vreemd... ik trek s'avonds bijna altijd het rek in de koffer omhoog zodat het dak ook niet kan worden geopend :ja:

Slim :ja:
Afbeelding
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

Folkert schreef:Hmm idd vreemd... ik trek s'avonds bijna altijd het rek in de koffer omhoog zodat het dak ook niet kan worden geopend :ja:

Goede tip :ja: de mijne staat altijd binnen, maar toch, je weet maar nooit. 002
Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Gebruikersavatar
dickvr
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 apr 2014, 09:32
Type Auto: E92 M3, E93 330 Cabrio, E70 3.0 Si, E30 325i

Het Cabrio dak van mijn E93 opende niet meer maar ontgrendelde nog wel
Als ik dan de knop voor het openen van het dak losliet kwam de waarschuwing 'dakbediening' in beeld
Inpa en Ista Plus boden geen soelaas
Uiteindelijk ben ik er met behulp van John (wat een geweldige samenwerking) achter gekomen dat het probleem zat in 1 van de relais op de hydraulische pomp (zit onder de deksel in de achterklep, zit vast met drie m6 boutjes)
Na het omwisselen van de relais gingen het dak wel open maar sloot niet meer. Gelukkig konden we de relais wel weer omwisselen (de ene lijkt voor openen te zijn, de ander voor sluiten)
Ik heb 2 nieuwe relais besteld en daarmee moet het probleem verholpen zijn
Overigens 'klikten' beide relais wel als je er spanning op zette maar er kwam niet voldoende stroom door. Na het openen van de relais bleek dat er sporen zichtbaar waren van vonken en slijtage.
Ik heb de relais schoongemaakt en nu werkt alles weer. De nieuwe relais kosten 25 Euro met zijn tweetjes dus als ze binnen zijn gaan ze er alsnog in
De BMW 740 is ingeruild voor E92 M3, De E93 330 Cabrio mocht blijven :)
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”