I-Drive reageert niet meer

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
nick354
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2013, 10:02

beste forum-leden

men beste vriend zijn e90 320d 177 pk (2005) heeft door omstandigheden 8 maanden stil gestaan buiten op de oprit
nu zijn we gisteren begonnen met het heropwekken van de auto
de batterij was uiteraard gestorven , achter een nieuwe geweest bij auto 5 154 eurotjes nieuwe batterij
en de wagen starte als of hij nooit stil gestaan heeft , geen zwarte rook wolk ..... liep perfect

wat nu wel het probleem is dat zijn pro navi niet meer gaat , geen radio, af en toe heb ik gevoel in de idrive knop en soms lijkt hij dood , dan komt er even scherm op , slaat weer weg ---> BMW logo komt er dan terug op
hij lijkt wel door te slaan , gisteren na wat proberen kon ik op de navi toch zien waar de auto zich bevond op de kaart dus de gps zelf werkt nog

ik heb dan even geprobeer om te resseten met de eject knoppen , maar dat wilde ook nie helpen
zou de CCC dan toch kapot zijn door stil te staan want dervoor werkte het systeem prima nooit problemen mee gehad

mss weet iemand raad

Mvg Nick


Syfodias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 629
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:45
Type Auto: F36 4-serie Gran Coupe
Locatie: Den Haag

Heeft de auto een OEM Bluetooth carkit? Dan zou het ook aan de (M)ULF module kunnen liggen. Als deze kapot is dan gaat de CCC zichzelf telkens opstarten. Als je zo'n module hebt dan ligt deze in de achterbak onder de afdekplaat en kan je uitschakelen door de stekker eruit te halen. Als de stekker eruit is en de CCC doet het weer dan is dat het probleem. Echter....een kapotte module heb ik wel eens meegemaakt maar dat de CCC dan helemaal niet of nauwelijks opstart heb ik nog niet gezien. Maar goed, hier zou ik beginnen met checken. Een kapotte MULF module komt veel vaker voor dan een kapotte CCC.
nick354
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2013, 10:02

ja die heeft idd een oem bleuthooth carkit , ok ik zal eens kijken morgen
alsvast bedankt voor de info

Mvg nick
nick354
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2013, 10:02

ik heb vandaag de module losgekoppeld
nu de idrive werkt weer perfect alleen er is geen geluid ook nie bij -gordel niet om
-portier open
-cd of radio
ik had dan ergens gelezen , om een andere sleutel te proberen , omdat de sleutel de gegevens opslaat ofzo , zo gezegd zo gedaan
maar dat leverde ook geen geluid op


ik (mijn matje) veronderstel dat ik dan echt ga moeten kijken om een nieuwe CCC dan of kan er nog een euvel tussenzitten
wie weet raad
alvast bedankt :Klappen: (grappig die ventjes) 001
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Als je de optische kabel achter van de telefoon modulen ook los hebt gekoppeld kan het verklaren waarom je geen geluid meer heeft, immers de optische kabel is nu onderbroken, deze zou je dus moet doorkoppelen, dan zou je weer geluid moeten hebben.

En anders neem contact met de BMW navi, een forum sponsor, ze zitten in Beek en Donk en kunnen je vakkundig advies geven.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
nick354
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2013, 10:02

op de bleuthooth module heb je twee aansluitingen de grote kop , die tegenaan de achterbanken heb ik gelost
maar de kleine optische kabel zit er nog steeds op ik had al zo iets gelezen op het forum

ik zal een pb sturen naar BMW navi
bedankt largeproject
Mvg Nick ,
DhrBrinker
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 aug 2013, 19:10
Type Auto: BMW 328i Touring M-Performance
Locatie: Coevorden

Nu lees ik aardig wat dingen over hitte en/of een defecte MULF module die af- of losgekoppeld kan worden. Waar zit de MULF module in de Touring?
Syfodias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 629
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:45
Type Auto: F36 4-serie Gran Coupe
Locatie: Den Haag

In de achterbak onder de afdekking?!
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Idd en dan de afdekking direct achter de achterbank.
Plaat uit de kofferbak, dan de voorste bak er uithalen die met 4 snelsluiting vast zit, beide rugleuningen naar voren klapen en dan kun je die afdekking ver genoeg naar boven halen om erbij te kunnen.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
DhrBrinker
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 aug 2013, 19:10
Type Auto: BMW 328i Touring M-Performance
Locatie: Coevorden

Afdekking losgehaald en idd zat daar de module. Deze afgekoppeld en opnieuw opgestart, maar dit mocht niet baten. Zit er aan te denken om de zekering te trekken van de computer, is dit mogelijk en zo ja welke is het? Heb namelijk geen zekering overzicht van de auto...
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Das lastig om aan te geven welke, das per auto verschillend,als goed is zit aan de achterkant van het plaatje wat je in het dashboard kastje moet demonteren om bij de zekeringen te komen een wit kaartje, daar staan wat nummers op.

Maar zo te horen lijkt tcu/mulf/mulf2 te zijn overleden.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
DhrBrinker
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 aug 2013, 19:10
Type Auto: BMW 328i Touring M-Performance
Locatie: Coevorden

Zal even weer op zoek gaan...of het aan de MULF ligt weet ik niet, want het systeem heeft dezelfde problemen als de MULF afgekoppeld is.
jaap968
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2013, 16:29

largeproject schreef:Idd en dan de afdekking direct achter de achterbank.
Plaat uit de kofferbak, dan de voorste bak er uithalen die met 4 snelsluiting vast zit, beide rugleuningen naar voren klapen en dan kun je die afdekking ver genoeg naar boven halen om erbij te kunnen.
Largeproject (of anderen), sorry dat ik alweer op jullie kennis moet terugvallen maar ik probeer mijn bluetooth module te verwijderen maar ben bang dat ik iets sloop. Die afdekking, zit die bij een e91 aan de voorkant verlijmd oid en is het dus de bedoeling dat je hem gewoon openklapt naar boven toe?

Jaap
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Ja, maar wel ff de rugleuning van beide achter banken naar voren klappen, dan kan die afdekplaat makkelijk omhoog.
Maar wel vanaf de achterkant verwijderen, aan de voorkant ga je die bekleding niet verwijderen, of je moet de halve auto demonteren.
Aan de achterkant kun je de bekleding omhoog klappen.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
jaap968
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2013, 16:29

Weer bedankt, mooi klusje voor vandaag. Had de achterkant al een beetje opgetild maar was bezorgd dat er iets zou scheuren. Zag trouwens wel al wat sporen van condens op de mulf en in het isolatie materiaal aan de onderkant van de afdekking. Waar dat nu weer vandaan komt weet ik niet maar schijnt wel vaker te zorgen voor een storing aan de bluetooth. Gisteren en vandaag lijkt het weer gewoon te werken dus hoop dat ik er op tijd bij ben

jaap
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”