Alpine upgrade & Software

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Ibrahim24
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 553
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:17
Type Auto: 316d F30

ElNegro schreef:
Roelie schreef:Ok, dank je wel. Wel vreemd, dat nu ik de versterker op stand 2 heb gezet, ik een stuk minder bas heb. Ik ga morgen eens informeren of de dealer dan hifi kan coderen en wat het kost.
Damn, ik zit nu de verschillende EBA's te bekijken en ik heb er inmiddels 3 voor deze kit waarvan 2 voor wagens gemaakt na 03/2009! T ergste is dat ik ondertussen niet meer weet welke ik gebruikt heb voor mijn setup en welke stand ik de schakelaar op gezet heb... Ze hebben er bij BMW echt een puinhoop van gemaakt met deze kit. :nee:

Aan de hand van t bestelnummer heb ik een kit waarmee ik de stand van de schakelaar op 2 zou moeten zetten, ik durf alleen niet meer met zekerheid te zeggen of ik dat ook daadwerkelijk heb gedaan :mrgreen: Ik weet wel dat ik veel te veel bas had voordat ik de CiC had omgezet naar 'hifi'. Eenmaal omgecode naar hifi was t een wereld van verschil! De logic7 subs die ik vorige week geplaatst heb waren duidelijk opnieuw een verbetering maar minder groot als de hifi codering.

Maargoed, die schakelaar ... nou ga ik t uitzoeken ook! :nou:
Heb je geen bestelbon of dergelijke via mail gehad?


2017- ? : BMW F30 316d 2014
2010-2017 : BMW E90 320d 2005
http://facebook.com/BIMCoded

Coderingen beschikbaar - Limburg België !
Gebruikersavatar
Roelie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2014, 09:17
Type Auto: E91 320i
Locatie: Scheveningen

Ibrahim24 schreef:Heb je geen bestelbon of dergelijke via mail gehad?
Als je wilt weten welke Nachrustsatz ik had, ik heb 65 41 2 163 268 gekregen. Volgens de EBA die ik erbij kreeg moest de versterker op positie 1 staan. Inmiddels heb ik een afspraak bij de dealer op 20 juni om Hifi te coderen.
hansdo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 mar 2014, 23:05
Type Auto: 430i Cabrio

t'jonge , wat een ellende om een originele BMW audio upgrade uit te voeren en werkend te krijgen. . Ik heb bij mijn Harman audio ' gewoon ' 2 Hertz versterkers tussen de speakers en Harman versterker geplaatst , woofers / deurspeakers/centre speaker en de extra geplaatste hertz tweeters op midden console worden middels aparte kanalen gestuurd en dus apart in te regelen. Voor de aansturing van de achterspeakers gebruik ik een klein maar redelijk krachtig versterkertje. Uiteraard ook de speakers/tweeters vervangen en filtering aangepast . Het gebruik van veel betere audiofiele condensatoren voor de filtering geeft een enorme kwaliteits boost in het hoog. Tip voor goede stoel woofers : Helix 8 !(20cm) Maak/zaag een 17mm/20mm dikke MDF passtuk en je schroef hem zo in de originele woofer box onder je stoel . Speelt veeeel beter dan de Gladen audio woofers. Nu hoor en voel je de bassen onvervormd tot je komen .Je kan de Helix op 1 of 2 of 4 ohm laten spelen.
Noahfem7
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1183
Lid geworden op: 20 jul 2009, 18:27
Type Auto: BMW 320D
Locatie: Antwerpen

Zijn die Helix woofers te combineren met de Alpine audio upgrade? Of is deze amp te zwak om ze aan te sturen?

Passen deze nog steeds onder de plastic rooster onder de stoelen? Ik geloof uiteraard dat je zegt dat een adapterplaat nodig is om ze passend te maken maar wat is oorspronkelijk het probleem? Die diepte van de woofer of...
E90, 320D, 163pk, alu styling 162, getinte achterste ruiten, xenon, DPF, sportophanging, zwart leren sportinterieur, elektrisch uitklapbare trekhaak, sportstuur met bediening, M-schakelpook en M-handrem, OEM-blacklines, swirl-flaps.... GONE !!!!
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

hansdo schreef:) Maak/zaag een 17mm/20mm dikke MDF passtuk en je schroef hem zo in de originele woofer box onder je stoel . Speelt veeeel beter dan de Gladen audio woofers. Nu hoor en voel je de bassen onvervormd tot je komen .Je kan de Helix op 1 of 2 of 4 ohm laten spelen.

Heb je der wel rekening mee gehouden dat de woofers dan het rooster en de vloer bekleding dan kan raken?
Bij mijn Earthquake kickwoofers heb ik een ring van 10mm dik er onder gemaakt, toen kwam de luidspeaker tegen het rooster aan en de vloer bekleding, deze heb ik weg gesneden en rooster verhoogd.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Noahfem7 schreef:Zijn die Helix woofers te combineren met de Alpine audio upgrade? Of is deze amp te zwak om ze aan te sturen?

Passen deze nog steeds onder de plastic rooster onder de stoelen? Ik geloof uiteraard dat je zegt dat een adapterplaat nodig is om ze passend te maken maar wat is oorspronkelijk het probleem? Die diepte van de woofer of...

Diepte van luidspeaker is idd een probleem, daarom past niet elke speaker er zo in.
Heb zelf ook een ring moeten zagen en ook nog de rubbers in de behuizing weg moeten vrezen.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
hansdo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 mar 2014, 23:05
Type Auto: 430i Cabrio

Ik gebruik het rooster niet meer , is ook niet echt nodig met de helix omdat die een vlak membraam (carbon ) heeft , als je het passtuk zwart spuit zie je er niets van . De Helix is een van de ondiepste 20cm woofers die je kan krijgen zodat een passtuk van 17mm (spaanplaat/MDF) voldoende is om hem te plaatsen en er voldoende ruimte blijft onder je stoel . De Helix heeft een dubbele spoel die je parallel of serie aan kunt sluiten . Elke spoel is 2 ohm . In serie is die dus 4 ohm en door elke versterker aan te sturen.
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Ik zie het, dat ie vlak is, nadeel is wel dat er troep op kan vallen en op de duur mee gaat trillen, dat merk ik bij mijn nu ook, dat er vuil onder kan komen, dus eens in de zoveel tijd zal de stoel omhoog moeten om de woofer vrij van vuil te maken.
Kende Helix niet wel goed dat je op op zowel 2 als 4 ohm kunt aansturen, zelf heb ik gekozen voor een 2 ohms Earthqauke speaker gekozen, ook al omdat de versterker 2 ohm aan kan.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Even een oud topic onder het stof uit halen.
Heb afgelopen weekend een Gladen Boxmore set ingebouwd. Qua geluid al een hele verbetering maar het afstellen van de versterker wil niet echt lukken. Daarnaast is de gong erg luid ondanks dat deze helemaal omlaag gezet is in de iDrive.

Nu lees ik hier dat je moet coderen naar HiFi om beide op te lossen. Weet iemand of dit via Bimmercode kan?
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ja dit kan via Bimmercode, al moet het mogelijk wel via de expertmodus. Volgens mij kwestie van 'stereo' veranderen in 'hifi'
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Gisteren en vandaag eens geprobeerd. Via expertmode inderdaad de audio_CIC aangepast van stereo naar hifi. Het geluid is een stuk beter inderdaad, maar helaas krijg ik het volume van de gong er niet lager mee. Zoals gezegd heb ik in de iDrive het volume op de laagste stand gezet, maar alsnog gaat het ontzettend hard.
Heb nog gezocht of ik ergens de gong in zijn geheel kan uitzetten, maar helaas in Bimmercode niet gevonden.

Weet iemand raad?
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Remco79 schreef: 07 dec 2021, 00:17 Even een oud topic onder het stof uit halen.
Heb afgelopen weekend een Gladen Boxmore set ingebouwd. Qua geluid al een hele verbetering maar het afstellen van de versterker wil niet echt lukken. Daarnaast is de gong erg luid ondanks dat deze helemaal omlaag gezet is in de iDrive.

Nu lees ik hier dat je moet coderen naar HiFi om beide op te lossen. Weet iemand of dit via Bimmercode kan?
Dat is een lekkere upgrade :ja:
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Even niets meer aan de auto gedaan maar wel nog steeds die vervelende keiharde gong. Weet iemand of het überhaupt mogelijk is om de gong uit te zetten? En zo ja, kan dat ook met Bimmercode? Alleen de audio op Hifi zetten is helaas niet voldoende gebleken bij mij.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik heb een kwartje in de google machine gegooid en kom wel wat sites tegen met hetzelfde topic, daar wordt aangegeven om het gain level van de versterker aan te passen. Geen idee of je zelf al wat gezocht hebt, maar hier staat iets met een mogelijke oplossing:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=861853
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”