BMW E91 beide afstandsbedieningen werken niet meer

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robindl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2016, 18:00
Type Auto: bmw f30 320d/bmw e91 320i

Heren,

Het is een tijdje geleden dat deze post geplaatst is, echter hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een E91 LCI uit 2011 met keyless entry en GO, echter dit functioneert vaak met beide sleutels niet.

ik krijg bijvoorbeeld zowel via de handgreep als de sleutel zelf de deur niet open of op slot. ook als ik met de sleutel in mijn broekzak de auto wil starten geeft die vaak aan dat de sleutel niet aanwezig is.

soms doet hij het een paar dagen achter elkaar moeilijk en soms weken weer goed. Dit gebeurt zowel bij de sleutel die ik bij me heb als de sleutel van mijn vriendin. beide hebben nieuwe batterijtjes en ik heb de accu van de auto ook al gecontroleerd

nu heb ik al veel aan de reacties hier boven gehad en heb ik gister mijn spoiler van de auto afgehaald en de diversity antenne bekeken. deze lijkt wel nieuw! ook heb ik de kabeldoorvoer rechterkant bekeken en hier zagen de kabels er ook allemaal keurig uit, geen knikje te bekennen.

Is er nog iets wat ik kan proberen of controleren? Ik vind het zonde om een nieuwe diversity antenne te kopen terwijl deze er goed uit ziet en mogelijk deze dan A 300 euro voor niks aanschaf. Moet een diversity antenne nog ingeleerd worden mocht ik er een op de kop kunnen tikken?




bmw f30 320D en een bmw e91 320i :Hosanna:
Gebruikersavatar
robindl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2016, 18:00
Type Auto: bmw f30 320d/bmw e91 320i

Heren,

Het is een tijdje geleden dat deze post geplaatst is, echter hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een E91 LCI uit 2011 met keyless entry en GO, echter dit functioneert vaak met beide sleutels niet.

ik krijg bijvoorbeeld zowel via de handgreep als de sleutel zelf de deur niet open of op slot. ook als ik met de sleutel in mijn broekzak de auto wil starten geeft die vaak aan dat de sleutel niet aanwezig is.

soms doet hij het een paar dagen achter elkaar moeilijk en soms weken weer goed. Dit gebeurt zowel bij de sleutel die ik bij me heb als de sleutel van mijn vriendin. beide hebben nieuwe batterijtjes en ik heb de accu van de auto ook al gecontroleerd

nu heb ik al veel aan de reacties hier boven gehad en heb ik gister mijn spoiler van de auto afgehaald en de diversity antenne bekeken. deze lijkt wel nieuw! ook heb ik de kabeldoorvoer rechterkant bekeken en hier zagen de kabels er ook allemaal keurig uit, geen knikje te bekennen.

Is er nog iets wat ik kan proberen of controleren? Ik vind het zonde om een nieuwe diversity antenne te kopen terwijl deze er goed uit ziet en mogelijk deze dan A 300 euro voor niks aanschaf. Moet een diversity antenne nog ingeleerd worden mocht ik er een op de kop kunnen tikken?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
bmw f30 320D en een bmw e91 320i :Hosanna:
Gebruikersavatar
robindl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2016, 18:00
Type Auto: bmw f30 320d/bmw e91 320i

Ik heb trouwens geen idee waarom het bericht 3 x geplaatst is:)
bmw f30 320D en een bmw e91 320i :Hosanna:
toxict
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 jul 2015, 00:37
Type Auto: BMW 3-Serie 316i Executive Sport

Vorige week deden beide sleutels van mijn E91 uit 2006 het niet meer.
Net een aantal zekeringen getrokken, maar die waren allemaal nog OK.
Spoiler net eraf gehaald, behalve veel stof/zand zag de Diversity antenne er nog uit als nieuw in z'n doosje.
Heb alleen de metalen kap eraf gehaald, maar niet de "cover" van de Diversity antenne zelf.
Dus dat is nog iets wat ik kan doen, maar heb ik nu even geen zin meer in.

Checks....

1.: Centrale deurvergrendeling werkt met knop op dashboard.
2.: Auto gaat gewoon open met de metalen sleutel in mijn keyfob. (non comfort access)
3.: Achterruit verwarming doet het niet.
4.: Radio stoort heel erg en kan praktisch geen zenders vinden.
5.: Auto alarm gaat af als ik de autodeur opentrek, dus moet ik heel snel de keyfob in het dashboard steken.
Dit is iets waar ik niet blij van wordt, dus als iemand mij kan vertellen hoe ik het alarm permanent eraf kan halen, dan hoor ik dat heel graag. (Ik heb Carly mocht het daarmee kunnen).
6.: Heb de rechterkabelboom nog niet opengesneden om te controleren of er een breuk is. (Kan dit ook non destructief getest worden?)
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”