Hoi allemaal,
Mijn BMW E90 uit 2005 heeft hetzelfde probleem. Ik wil het graag verhelpen, maar heb nul verstand van Tool32. Als ik dit zelf moet doen gaat het waarschijnlijk hopeloos mis. Is er iemand die mij kan helpen?
DIY: FRM lamp kortsluiting reset
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Er is een codeer topic. Even de zoekfunctie gebruiken.
Freelance Java Software Engineer
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Een ECU resetten kan Carly niet. Ik heb t ivm mn trekhaakproblemen ook moeten laten doen bij n (codeer)forumlid.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Gisteravond nog een e90 uit 2006 gereset waarvan de achteruitrijverlichting het niet meer deed. Auto was nog maar net in bezit, vorige eigenaar had er een schakelaar tussen geprutst welke dus omgezet moet worden als je achteruit ging rijden, bizar toch? Gelukkig is de huidige eigenaar een liefhebber en wilde hij het terug naar origineel hebben. Dat is gelukt!
Afgelopen jaren al een redelijk aantal BMW’s onderhanden gehad waarbij een reset noodzakelijk was en tot nu toe maar eentje gehad waarbij het niet lukte om te kortsluit teller te resetten. Altijd de moeite waard om te proberen dus!
Afgelopen jaren al een redelijk aantal BMW’s onderhanden gehad waarbij een reset noodzakelijk was en tot nu toe maar eentje gehad waarbij het niet lukte om te kortsluit teller te resetten. Altijd de moeite waard om te proberen dus!
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Laat het tegenwordig on the fly doen.
Dus..auto in de zaak..koppel x aan..log in ..en go for it. Hoef niet de deur uit..en niks oem aan te schaffen en te verdiepen. Werkt super.
Dus..auto in de zaak..koppel x aan..log in ..en go for it. Hoef niet de deur uit..en niks oem aan te schaffen en te verdiepen. Werkt super.
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27
Heb helaas ook een kortsluiting probleem en daarbij de FRM (FRM 1) gereset volgens de beschreven methode in de OP. Dat werkte ook! Bedankt voor deze DIY John. Alleen heb ik nog steeds een kortsluiting (short circuit counter loopt weer op na de reset tot 60) en branden de lampen nog steeds niet aan de linkerzijde van de kofferbak. Voor de reset brandde ook het rechterachterlicht overigens niet. Dit is ontstaan rond de periode dat ik er een (universele) trekhaak module op heb laten zetten. Ik heb de zekering van de trekhaak module eruit gehaald, maar nog steeds kortsluiting dus. Is de meest waarschijnlijke oorzaak dan kabelbreuk in de rubberen hoes die van kofferbak naar chassis loopt? Ik heb die al los gehaald en kon zo gauw niks zien, maar dat is misschien ook omdat knikpunt van de rubberen hoes in het midden van de hoes zit en je de hoes niet zo ver naar beneden kan schuiven. Wat is het handigste om de bedrading in deze hoes te controleren? Toch doorknippen en daarna eventueel met secondelijm of iets dergelijks weer dicht plakken? Of alle connectors uit de kofferbak loshalen en deze door de hoes terug voeren? Wat is het slimst?
Of is er per ongeluk i.p.v. de mist lamp bedrading de achterlicht bedrading afgetakt voor de trekhaakmodule? Zou dan toch nog steeds niks uit moeten maken wanneer de zekering die er voor de trekhaak module zit eruit is getrokken? De trekhaak module is dus via die zekering gevoedt door de accu overigens.
Alvast bedankt voor de feedback.
Of is er per ongeluk i.p.v. de mist lamp bedrading de achterlicht bedrading afgetakt voor de trekhaakmodule? Zou dan toch nog steeds niks uit moeten maken wanneer de zekering die er voor de trekhaak module zit eruit is getrokken? De trekhaak module is dus via die zekering gevoedt door de accu overigens.
Alvast bedankt voor de feedback.
-
- Just getting started
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12 jun 2019, 23:07
- Type Auto: Bmw f11 520i
Top, fijn dat dit soort informatie gedeeld word.
Ik heb zelf een probleem met mijn E91 die aangeeft dat de parkeerlicht rechtsvoor niet werkt. Koplamp is inmiddels vervangen en een reset van de foutcodes helpt niet. Dus dan blijft tools32 en deze handleiding over. Enige wat ik niet weet is welke daten ik moet hebben voor mijn auto.
Kan iemand dat aangeven? Bmw 325D bouwjaar 2007 pre lci.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb zelf een probleem met mijn E91 die aangeeft dat de parkeerlicht rechtsvoor niet werkt. Koplamp is inmiddels vervangen en een reset van de foutcodes helpt niet. Dus dan blijft tools32 en deze handleiding over. Enige wat ik niet weet is welke daten ik moet hebben voor mijn auto.
Kan iemand dat aangeven? Bmw 325D bouwjaar 2007 pre lci.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW 520i F11 Sophistograu 2014
-
- Just getting started
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12 jun 2019, 23:07
- Type Auto: Bmw f11 520i
Inmiddels heb ik het zelf kunnen fixen. Dank voor de heldere uitleg!
BMW 520i F11 Sophistograu 2014
-
- VIP Driver
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15
Heren
Even vraagje tussendoor aangezien ik ook met een achterlicht probleem zit
Hadden jullie hierdoor ook een lowcan storing?
En deden de tellers raar bij starten?
Ik zit met een masse corrosie bij de linkerachterlampen fitting
Hoor t graag
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Even vraagje tussendoor aangezien ik ook met een achterlicht probleem zit
Hadden jullie hierdoor ook een lowcan storing?
En deden de tellers raar bij starten?
Ik zit met een masse corrosie bij de linkerachterlampen fitting
Hoor t graag
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Just getting started
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12 jun 2019, 23:07
- Type Auto: Bmw f11 520i
Bij mij deden de tellers gewoon normaal.
BMW 520i F11 Sophistograu 2014
-
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27
Bleek bij mij dus toch kabelbreuk te zijn in precies het midden van de rubberen hoes naar de kofferbak (1 van de 2 dikste bruine draden). Je kan het fixen op de manier zoals ik noemde door de hoes open te snijden en een kabelbinder er tussen vast te knijpen. Maar ik heb uiteindelijk de nettere variant gekozen door een reparatie kabel set te plaatsen (Kabelsetjes kosten 50,-). Kans op nog een keer een breuk zou nu stuk kleiner moeten zijn aangezien er meer draadlengte over is na deze reparatie. Na de FRM reset doet alles het weer .FritsieBMW schreef: ↑16 apr 2019, 17:00 ....Alleen heb ik nog steeds een kortsluiting (short circuit counter loopt weer op na de reset tot 60) en branden de lampen nog steeds niet aan de linkerzijde van de kofferbak. Voor de reset brandde ook het rechterachterlicht overigens niet. Dit is ontstaan rond de periode dat ik er een (universele) trekhaak module op heb laten zetten. Ik heb de zekering van de trekhaak module eruit gehaald, maar nog steeds kortsluiting dus. Is de meest waarschijnlijke oorzaak dan kabelbreuk in de rubberen hoes die van kofferbak naar chassis loopt? Ik heb die al los gehaald en kon zo gauw niks zien, maar dat is misschien ook omdat knikpunt van de rubberen hoes in het midden van de hoes zit en je de hoes niet zo ver naar beneden kan schuiven. Wat is het handigste om de bedrading in deze hoes te controleren? Toch doorknippen en daarna eventueel met secondelijm of iets dergelijks weer dicht plakken? Of alle connectors uit de kofferbak loshalen en deze door de hoes terug voeren? Wat is het slimst?
...
-
- Just getting started
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 14:11
Mijn eerste post hier, in mijn zoektocht waarom ik geen spanning heb op mijn kofferbak achterlicht. En deze beschrijving verhelderd dus de duistere wereld van de elektronica
Na vele jaren freude am fahren is bij mij dus "waarschijnlijk "dit probleem ook voorgevallen.
Ik heb de unit in de achterklep vervangen, zag er gecorrodeerd uit. En jammer genoeg was dit dus nog steeds genoeg. Het alarm in het display is niet weg en het lampje doet het nog steeds niet. Dus vandaag er maar eens mee bezig gegaan. Na een en ander te hebben geopend om te kunnen meten, heb ik dus maar besloten om verder te zoeken op internet.
Vandaar dat ik hier beland, met de hoop dat er iemand is die mij zou willen helpen met het resetten van de kortsluitings counter.
Wat ik heb gedaan tot dusver:
- nieuwe lamp unit geplaatst in de klep en stekker contactjes schoon gemaakt.
- tot in de kofferbak(boven de accu) de desbetreffende kabel Geel/paars gemeten, echter GEEN spanning
de achteruitrij en mist-achterlicht doen het wel gewoon. Ook heb ik gewoon spanning op de Geel/witte(mistachter licht) ter hoogte van de accu.
Nu zou ik dus bijna de hele binnenkant eruit halen, maar toen kwam ik dit artikel dus tegen. En dit geeft me dus goede hoop en lijkt mij dus te verklaren hoe tegenwoordig de spanning van 1 enkele kabel kan worden afgehaald.
Nu is mijn vraag is er iemand met de ervaring die tegen redelijke vergoeding bovenstaand kan bekijken en eventueel resetten.
Ik hoor graag en alvast dank voor eventuele reacties.
Wouter Septer
Na vele jaren freude am fahren is bij mij dus "waarschijnlijk "dit probleem ook voorgevallen.
Ik heb de unit in de achterklep vervangen, zag er gecorrodeerd uit. En jammer genoeg was dit dus nog steeds genoeg. Het alarm in het display is niet weg en het lampje doet het nog steeds niet. Dus vandaag er maar eens mee bezig gegaan. Na een en ander te hebben geopend om te kunnen meten, heb ik dus maar besloten om verder te zoeken op internet.
Vandaar dat ik hier beland, met de hoop dat er iemand is die mij zou willen helpen met het resetten van de kortsluitings counter.
Wat ik heb gedaan tot dusver:
- nieuwe lamp unit geplaatst in de klep en stekker contactjes schoon gemaakt.
- tot in de kofferbak(boven de accu) de desbetreffende kabel Geel/paars gemeten, echter GEEN spanning
de achteruitrij en mist-achterlicht doen het wel gewoon. Ook heb ik gewoon spanning op de Geel/witte(mistachter licht) ter hoogte van de accu.
Nu zou ik dus bijna de hele binnenkant eruit halen, maar toen kwam ik dit artikel dus tegen. En dit geeft me dus goede hoop en lijkt mij dus te verklaren hoe tegenwoordig de spanning van 1 enkele kabel kan worden afgehaald.
Nu is mijn vraag is er iemand met de ervaring die tegen redelijke vergoeding bovenstaand kan bekijken en eventueel resetten.
Ik hoor graag en alvast dank voor eventuele reacties.
Wouter Septer