bluetooth update zonder USB

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
hummer01
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 247
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:15

Ik wil zoals de titel al aangeeft mijn bluetooth updaten zonder de USB(Die heb ik namelijk niet in mijn armsteun)

Via BMW.nl krijg ik onderstaande wanneer ik mijn vin nummer invoer:

Software update with BMW ConnectedDrive.

Your vehicle doesn’t have a USB audio interface, but you can update the software by Teleservice Update. Start the update by activating the Teleservice Update on your ‘Settings’ menu in the vehicle’s iDrive System, then select ‘Software update’ and ‘Update software’



Echter heb ik geen teleservice beschikbaar.

Wat ik begrepen is dat er een simkaart aanwezig is in mijn auto maar dat deze mogelijk is verlopen.
Maar heb ook ergens gelezen dat bepaalde services niet in Nederland beschikbaar zijn. Dus het werkt wel als ik in Duitsland ben?
Is er iemand die wat duidelijkheid kan verschaffen voor de onduidelijkheden?

Hieronder hoe het er volgens mij uit hoort te zien



(Ik heb een e90 320d EDE met prof. idrive uit 2011)


largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Bij mijn weten kun je alleen update van de BT via de obd aansluiting.
Zo is mijn combox ook geupdate.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
hummer01
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 247
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:15

Ik krijg het idee dat er 2 opties zijn.
1 connected drive abonnement. Hiermee toegang teleservices en dus ook toegang tot updates)
2 gehele systeem update dus aan de computer via obd

ik snap alleen niet waarom ik het niet gewoon kan downloaden en updaten via usb in het dashkastje. :?
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Ook met connect drive krijg je geen updates voor de auto binnen, daarvoor zul je toch echt een garage voor moeten opzoeken.
USB in dashboard kastje kun je wel muziek uploaden of nieuwe navi of eventueel een vakantie route die je thuis met een bmw prog, kunt maken, deze kun je op een usb laden of via connect drive naar je auto laten sturen.

Updates van modules gebeurd altijd via de obd stekker.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Mason2012
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2016, 20:42

Combox update gebeurt idd met een usb stick, de software daarvoor kan je downloaden op bmw.com. Als je geen usb hebt, dan koppel je telefoon en probeer teleservice/diensten te activeren/actualiseren. Je zou dan uiteindelijk een software update functie moeten krijgen, en zo over the"air" je combox moeten kunnen updaten.
lrklrk
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2015, 00:27
Type Auto: 318D E91 Touring 136Pk 2008

Ik heb een 2010 318D ook zonder armsteun USB. Nu ben ik wat modules aan het updaten met WINPFK en ook wat aan het spelen met NCS Exper. In eerste instantie had ik geen menuoptie in de iDrive om de bluetooth software te updaten. Middels NSCEXper en BMW coding tool heb ik deze optie in de CIC geactiveerd en is deze dus ook verschenen in het menu. (SW_UPDATE_ASSISTANT = aktiv). Echter blijft hij maar vragen om een USB stick.

In de tussentijd heb een BMW online account genomen om dit eens te proberen. Nu dacht ik, kan ik niet via die route updaten.

Nu vind ik via NSC exper (en de BMW coding tool) de volgende waarden terug in de Combox(MediaBox):

SWUP_ASK_CONF_ENABLED
aktiv
SWUP_ENABLE_ENG_UPDATES
nicht_aktiv
SWUP_ENABLE_SW_UPDATES
aktiv
SWUP_SOURCE_ONLINE
aktiv
SWUP_SOURCE_USBMSCDD
nicht_aktiv

Zou ik hiermee dit kunnen activeren? Ofwel, heeft iemand de bluetooth software wel eens geüpdate via de SIM van de auto?
Overigens als dit niet lukt ga ik de combox updaten met WinPFK en iCOM kabel; zou de bluetooth software dan ook meegaan?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”