vervangen speakers

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
bijkeuken
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2017, 22:16

Goedenavond allen,

Sinds vandaag ben ik een trotse eigenaar van een BMW 3-serie E90 bouwjaar 2008.

Ik kom er zojuist achter dat de speakers in de voordeuren niet meer optimaal werken. (opgeblazen). Nu wil ik dit graag oplossen. Ik heb gezien op youtube hoe je dit zelf kan doen. Ook al heb ik 2 linkerhanden....dit lukt mij nog wel.

Nu weet ik alleen niet welke speakers ik moet aanschaffen en waar ik deze kan kopen. Ik geef er niet al te veel om dus ik wil ook niet teveel uitgeven.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen. Moet ik een totale set kopen (voor en achter)? of kan ik ook volstaan met alleen voor. Een eventuele prijsindicatie zou fijn zijn.

Ik hoor graag van jullie

Fijn weekend,

Bijkeuken


Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Voor goede speakerset kan ik dit aanbevelen:

http://www.acr-helmond.nl/audio-upgrade ... tem-1.html

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
bijkeuken
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2017, 22:16

Bedankt voor jouw reactie. Maar € 550,- voor een paar boxen vind ik echt teveel. mijn richtlijn is meer € 250,-
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56


Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Als het alleen om een OEM vervanging en de voorste boxen gaat, zou je dan niet eens gewoon op de sloop kijken voor een setje?
Zou niet meer dan tientjeswerk moeten zijn.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
snapo6
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 okt 2015, 16:04

Waar kom je vandaan?
E91 LCI 320d Touring, zwart, automaat
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13917
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als je geen upgrade hoeft, kun je ook gewoon nieuwe bij de dealer halen.
Maar voorlopig weet je nog niet wat er kapot is. Kan ook n los stekkertje zijn. Kwam ik pas zelf achter.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bel een willekeurige BMW sloper die heeft standaard speakers in overvloed.
Freelance Java Software Engineer
bijkeuken
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2017, 22:16

Goedemiddag,

Sorry voor de late reactie. Op vakantie geweest. Inmiddels alweer 2 weken terug en inmiddels is mijn werk email opgeschoond.
Daardoor had ik gisteren tijd om mijn speakers te vervangen. Ik ben bij een car audio shop geweest en heb een paar front speakers aangeschaft voor € 100,- (middenrange met tweeters erop, voor de kenners)

Na het plaatsen van de speakers is mijn probleem nog niet verholpen. Ik ben terug gegaan naar de audio shop. Zij geven aan dat de versterker waarschijnlijk stuk is. Dit hebben zij verder niet getest.

Aangezien ik nog steeds voor een goedkope oplossing ga, omdat ik over een klein jaar een lease auto krijg, wil ik niet teveel investeren in deze auto. Hoewel ik heel veel plezier aan deze BMW heb.

Het volgende probleem doet zich nu voor. Ik kan de versterker niet vinden. Ik heb al gegoogled op internet, maar kan nog niet de juiste informatie vinden. De versterker zou achterin de kofferbak moeten zitten. Ook kan ik geen vervangende versterker vinden. Dit mag ook een tweedehands zijn. Of als iemand een goed en betrouwbaar demontage bedrijf weet in de buurt van U?trecht

Kan iemand mij verder op pad helpen. En denk ik wel in de goede richting? Wat als de versterker niet het probleem is?

Ik hoor graag jullie reacties.

Fijn weekend.

Bijkeuken
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Ik denk dat je een gewone simpele stereo set hebt van bmw, dan zit de versterker in de radio verwerkt, de duurder versies hebben een externe versterker.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”