Carly Bluetooth Multimedia / AUX interface for E-model 3-series BMW

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
beemert
Just getting started
Just getting started
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen

Klopt, deze kun je idd instellen en staat standaard op max ... :-)


beemert
Just getting started
Just getting started
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen

Afgelopen week heb ik de Carly look a like ontvangen. Vandaag even de draadjes vastgesoldeerd aan de aux draadjes. De 12v kun je aftappen van de sigaretten aansteker. Het apparaatje heet idd sky international op mijn telefoon en gaat automatisch verbinden zodra de auto op contact gaat of gestart wordt.

Kwaliteit lijkt vergelijkbaar met een Bluetooth ontvanger die ik eerder had. Hij verbindt echter nu automatisch dus is wel makkelijker.

Ik zag trouwens dat hij 24€ gekost had, of dat verschil dan nog echt de moeite is kan je je afvragen.
C_sharp
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2018, 08:44
Type Auto: 335d e91

Klinkt goed. Heb altijd in mijn 1 serie een BT dongle gehad als ook anderen hierboven (rechtstreeks in de usb/voeding en dan zo de aux in). Werkte mooi voor 3,99 op ali. Verbindt snel en automatisch. Heb daarna als handsfree kit een ander prulletje gekocht, zoiets:

https://nl.aliexpress.com/item/2016-Blu ... autifyAB=0

Verbindt via bluetooth en is op je FM radio te ontvangen op een instelbare frequentie. Is inclusief remote bediening van je mobiel (track vooruit, start, stop, telefoon aannemen e.d.). Geluidskwaliteit is onverwacht goed (wel FM kwaliteit), ook het handsfree bellen is prima te verstaan. Snelle automatische BT verbinding.

Nu dan voor de e91 toch aan het zoeken naar mooi geïntegreerde oplossing met bediening via de iDrive, bijvoorbeeld zoiets:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... nberichten

Is iets duurder (wat scheelt dat op alle auto kosten?), maar veel netter. Iemand hier ervaring mee?
Vers 335d M57 forum lid :ja:
beemert
Just getting started
Just getting started
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen

Als je een mooie oplossing wil moet je gewoon een combox ofzo in je auto hangen. Is origineel en alles zichtbaar op je scherm. Kost wat maar dan heb je het ook netjes. Ik had er er echter geen 300+ euro voor over. Heb mijn tel prima in zicht hangen en kan zo ook de muziek bedienen.

Het fijne is in ieder geval dat iedereen zijn eigen oplossing kan kiezen :-)
beemert
Just getting started
Just getting started
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen

De marktplaats link is trouwens een zelfde apparaat als wat ik er nu in gehangen heb. Deze staat los van je idrive en geeft ook niks weer ofzo....
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Twee weken geleden besteld bij Carly in de hoop dat het snel binnen zou zijn, niet dus. Indicatie levertijd is 2-3 weken. Gaat op een ezel mee denk ik 002 Dit krijg je dus pas te zien nadat je hebt besteld :nee: Dan maar geduldig wachten, niets aan te doen.

Maar Deutsche Post/DHL maken er weer een potje van. Track en trace info klopt van geen kant, de bezorger is volgens het systeem al 2 maal aan de deur geweest, maar één van die dagen was ik thuis en beide keren geen briefje in de bus. De status is sinds vrijdag ook niet meer gewijzigd. Dit is de 2e keer dat ik gezeik heb met Deutsche Post :nee: Ik heb nog steeds goede hoop dat het goed komt, maar de vraag is hoe lang het gaat duren. Dit is in ieder geval de laatste keer dat ik bij een webshop bestel die gebruik maakt van Deutsche Post, prutsers. /rant

Had beter bij vriend Ali kunnen bestellen, was ik goedkoper uit geweest ook.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Deze begin van het jaar gekocht, maar nu pas getest. Moet zeggen dat het goed werkt voor wat je ervoor betaalt. Gebruik het alleen om muziek van Android telefoon naar de AUX IN (CCC) te streamen, want voor bellen heb ik een Parrot. Dat werkt prima. Alle bedrading heb ik nu in m'n armsteun liggen, dus je ziet er verder niks van.
https://www.ebay.nl/itm/Besign-BK01-Blu ... rk:19:pf:0
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
ilovemycar
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54

DHL = DuurtHeelLang. Bijzonder slechte ervaringen mee, vrijwel jij elke aankoop uit Duitsland. Laatste aankoop (bij particulier) ruim twee weken (!!) onderweg, track-code geeft twee weken zelfde informatie, Duitse verkoper informeert bij DHL, zending nog in Duitsland, ‘s middags achter mijn huis gevonden met handtekening van de koerier ipv van mij. Bij collega lag mobiele telefoon drie dagen in de regen achter tuinstoel. Prutsers, met erg slechte service.
Vraag nu altijd of ze het met GLS willen verzenden, altijd snel thuis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Wat heeft dat met een BT adapter te maken? :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Niets
Maar wel met de post uit februari boven jou
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Vandaar :mrgreen: Ik dacht dat hij in het verkeerde topic zat oid.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”