DAB+ plaatsen E91 High Executive

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om mijn radio DAB+ geschikt te maken.
Momenteel kan ik enkel via de ether naar radio luisteren en aangezien streamen via je telefoon en bluetooth data slurpt zie ik dat nu niet zitten.
De wagen is voorzien van een Professional navigatiesysteem inclusief bluetooth.

Alle ideeën zijn welkom! :ja:

Foto voor het leuke.

Afbeelding


E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Bedankt! :ja:
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
NickBmw
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 feb 2018, 09:40
Type Auto: 130i en E46 compact

Hey Jeremy, ook ik ben al even bezig met een cic unit in mijn e87. Welliswaar geen e90, onderhuids wel.

Ik zelf heb veel problemen gehad met het ontvangst. Eerst alleen 6B ( lokaal ) maar nu na een hoop ge-google op deze antenne uitgekomen : https://www.heise.de/preisvergleich/ant ... 21576.html Ik weet uit mn zoektocht dat de E90 origineel het DAB signaal uit een van de zijruiten haalt en dit met een diversity versterkt.

Bovenstaande antenne passte perfect op mijn e87. Ik denk haast dat jij een echte "haaienvin'' hebt, maargoed ik wilde even mijn ervaringen delen.

Ik heb zelf een X1 headunit met HW40 en alleen de dab band 3 coax versterkt aangesloten aangezien op de L band niks wordt uitgezonden in NL

Hopelijk kan je wat met mn info!
gr Nick
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Hi Nick, bedankt voor het delen van je kennis! Maar na wat leeswerk gaat het mijn petje te boven. Ik ben niet bepaald thuis in de IT..

Ik heb besloten om het later nog eens te laten inbouwen bij Autoparts stereotechniek. Die hebben destijds bij mijn E46 op een hele nette wijze een audio upgrade uitgevoerd.

Maar toch bedankt!
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”