Idrive button vervangen door nieuwer type?

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Arjan_m
Just getting started
Just getting started
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2018, 19:14
Type Auto: BMW 320i E90

Hi allemaal,

Ik heb een E90 uit 2006 met I-drive, en ik zou graag een andere knop willen hebben.

Ik heb nu deze:
Afbeelding

En zou dat graag willen vervangen door deze:
Afbeelding

Is dat eenvoudig te doen, en wat heb je allemaal nodig?
Had gedacht aan:
- knop natuurlijk
- interieurlijst in walnoot

Maar is de nieuwe interieurlijst ook passend, of volledig anders van vorm? Of moet ik mijn huidige lijst zelf aanpassen?


Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Het hele achterliggende systeem is ook anders, dit ga je niet voor elkaar krijgen zonder hevige modificaties aan te brengen op de software danwel de hardware van je CCC unit of nieuwe CIC controller. Je haalt twee verschillende systemen door elkaar (CCC en CIC).

Dit is geen kwestie van simpelweg het 'knoppenkastje' wisselen en verwachten dat het met elkaar communiceert.
Arjan_m
Just getting started
Just getting started
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2018, 19:14
Type Auto: BMW 320i E90

Ik ken het verschil tussen CCC en CIC unit, de vraag is dan ook eigenlijk of iemand het ooit eerder gedaan heeft hier.
Dat iets niet 1,2,3 werkt hoeft ook niet, ik ben juist nieuwsgierig hoe je het wel aan het werken zou krijgen.

Al aardig wat gegoogled, en de functies van de knoppen werken één-op-één als je een CIC knop inbouwt op bij een CCC systeem. De "Force-feedback" welke nu in de knop zit, zit niet in de nieuwe knop. Het gaat om de scroll-functie, die werkt niet zomaar.
Het lijkt te maken te hebben met het bouwjaar/maand.

Ik hoopte dus eigenlijk dat iemand zoiets gedaan heeft, en er iets meer van weet?
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Ik heb het bij mijn e91 ook gedaan. Ik moest wel bij Thommy.nl wat laten coderen. Links om en rechtsom draaien ging niet helemaal goed als ik mij kan herinneren. Ik had wel een ccc uit een 2008 model.

Sierlijsten van cic passen gewoon. Wel een goeie upgrade en maakt het bedienen van de ccc een stuk makkelijker.
Arjan_m
Just getting started
Just getting started
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2018, 19:14
Type Auto: BMW 320i E90

Wat vooronderzoek gedaan, het is 1-op-1 mogelijk. Je moet dan wel een specifieke idrive controller hebben, typenr; 9205177

Ik ga eens kijken wat ik waar kan vinden en proberen. Eerst de controller en dan de houten lijst van een lci.
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Ging jij niet een cic controller op een ccc aansluiten ?

Zo ja stuur me effe een pb dan mail ik je een diy waar er wat over in staat.
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
BJD
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 07 mar 2015, 18:58
Type Auto: BMW 3 Serie E91 320dA 2006
Locatie: Almelo

Volg, dit wil ik ook wel
Groet,

Bas Jan.



klik op de banner voor mijn oude E87- en nieuwe E91 project

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”