Carly - Foutmelding FRM module

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

Vorige week heb ik eindelijk mijn Carly module binnen gekregen. Vol enthousiasme ben ik begonnen met het coderen van verschillende opties. De reden dat ik deze uiteindelijk heb aangeschaft is omdat ik een aantal zaken omtrent de verlichting wil aanpassen.

Helaas heb ik alle modules kunnen coderen behalve de FRM module. Ik krijg telkens de volgende foutmelding:

"Carly has found severe faults in your FRM and has therefore NOT coded your FRM."

Je kan dan toch kiezen om verder te gaan door een code in te voeren. Ik las bij een aantal andere gebruikers dat ze na het invoeren van de code toch de wijzigingen doorgevoerd gekregen dus heb ik het ook maar geprobeerd.

Helaas kom ik na deze stap weer niet verder. Ik krijg namelijk de volgende foutmelding:

Afbeelding

De suggesties die daar onder staan:

- Auto starten
- Communicatie snelheid verlagen
- Diagnose doen en fouten resetten

Deze heb ik uitgeprobeerd maar zonder succes. Ik las iets op de website van Carly dat je de tune JB4 naar Map0 moet aanpassen, maar hier word ik niet wijzer van op het internet.

Hoe zorg ik er voor dat ik mijn FRM module gewoon kan coderen zonder dat er foutmeldingen in de weg zitten?

Ik hoop dat mijn uitleg volledig is en iemand mij hierbij kan helpen. Alvast bedankt!


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je hebt dus JB4? Dacht te zien dat je n 320D had..?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

Ik heb geen idee of ik JB4 heb. Waarschijnlijk niet, alleen was dit de enige oplossing die ik heb gezien op het internet:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1253442
Gebruikersavatar
Lennard18
Just getting started
Just getting started
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 feb 2017, 16:44
Type Auto: BMW E92 330D

Je hebt de LCI, met FRM2 of FRM3. Bij deze kan het voorkomen dat er een fout in de FRM zit waardoor Carly hem niet kan/wil programmeren..
Lees dit ff door: http://support.mycarly.com/knowledge-ba ... g-frm-ecu/
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

Bedankt voor je reactie Lennard. Deze pagina had ik ook al gezien en doorgelezen. Waar het op neer komt volgens de informatie op die pagina is dat als je een specifiek model van de FRM2 of FRM3 hebt, je deze gewoon niet kan coderen.

Onderaan de pagina staat namelijk dat je toch kan coderen wanneer je een code invoert, maar zelfs dat werkt niet bij mij.
Gebruikersavatar
Sam90
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 jan 2018, 03:38

Inmiddels heb ik de support van Carly een bericht gestuurd en echt heel snel een reactie gekregen:

Hello

regarding the FRM:
Why is Carly so safe for coding - specially regarding the FRM ECU? --- Please check here: http://support.mycarly.com/knowledge-ba ... g-frm-ecu/

Regarding the fault while coding:
Please try a diagnostic with the app and clear all faults right after.

Then turn everything off and wait for at least 20-30 minutes to ensure the car is out of the diagnostic mode.

Try coding again and please:
- turn on the engine
- set the communication speed to slow (available in the App's settings)

If it still won't work, please send us a session log with the following info:
- Are you able to code other modules? Which ones?
- Was the engine running?
- Is the communication speed set to slow?
- Did you clear all faults and wait for at least 20-30 Minutes bevor you tried coding again?
- Which module did you try to code?
- Which coding are you trying to write (if any)?
- Which errors does the app show you?

How can you send a session log? --- Please check here: http://support.mycarly.com/knowledge-ba ... end-a-log/
--
Mit freundlichen Grüßen


Meteen aan de slag gegaan natuurlijk, maar helaas werkt het nog steeds niet mbv de bovenstaande instructies. Ik heb dus meteen een log file verzonden naar ze in de hoop dat zij meer inzicht hebben in wat er precies fout gaat en hoe dit opgelost kan worden!
beemert
Just getting started
Just getting started
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen

Vervelend is dat als iets niet doet wat je wil dat het moet doen... wel top service van Carly, dat dan weer wel!
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”