pre lci halogeen naar lci xenon e90

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Vin_e90
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2018, 18:18
Type Auto: pre lci e90 320i
Locatie: purmerend

hallo
is er iemand die mij duidelijk kan vertellen welke stappen ik moet volgen voor het plaatsen
van lci xenon koplampen in mijn pre lci halogeen e90?

het volgende heb ik kunnen bemachtigen:
lci xenon koplampen
frm 3 module
lichtschakelaar zonder hoogte verstelling

ik heb het forum al een beetje afgestruind maar kan geen duidelijk antwoord of diy vinden

wat zijn nu de te ondernemen stappen?

alvast bedankt

Onderwerp verplaatst, hier is de DIY sectie niet voor bedoeld :idea:
-Moderator Team


Keep on modding
TimmerStyle
Just getting started
Just getting started
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 feb 2013, 12:13
Type Auto: E91 320i
Locatie: Dr

De lichtschakelaar heb je niet nodig, het is te coderen dat het wieltje het gewoon doet. Dus dan hoef je de hoogte sensoren op de assen niet te installeren. Scheelt tijd en geld. :D
Verder moet er een extra draad van de frm naar de koplamp, volgens mij om bi-xenon te laten werken. Je schijnt ook de stekker aan te kunnen passen (iets doorlussen naar die bi-xenon poort oid) maar daar weet ik het fijne niet van.
Ik heb overigens pre lci xenon erin, geen idee of dat nog verschil maakt met lci xenon.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Gooi eens een kwartje in de google machine: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=28035
Celiske
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 aug 2011, 07:54
Type Auto: E90 LCI 320dA
Locatie: Belgie

Ik ben hier ook mee bezig maar dan van Lci halogeen naar Lci xenon.

Ik denk dat je de lichtschakelaar er beter uitlaat, als je deze monteerd zonder hoogteregeling is de kans groot dat je een foutmelding gaat krijgen als je de niveau sensors op de assen niet plaatst, of is dit ook de bedoeling om te doen?
Je kan de huidige lichtschakelaar (wieltje van de halogeen lampen) blijven gebruiken als je dit er laat uitcoderen.

Verder is het de juiste draden bij trekken, frm laten inlezen zodat de wagen deze kan herkennen en coderen.
Ik denk dat het gemakkelijker is om gewoon in de koplamp dit te wijzigen zodat al de rest niet hoeft
check ---> http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=143927
DIY!
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 13#p354113" onclick="window.open(this.href);return false;
BJD
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 07 mar 2015, 18:58
Type Auto: BMW 3 Serie E91 320dA 2006
Locatie: Almelo

toen ik dit bij mijn e87 gedaan heb is er geen coderen aan te pas gekomen.

heb de kabelboom van de halogeen overgezet in de xenonlamp, een aftermarket d1s setje er in verwerkt en een warning canceler er tussen.

thats it. wil je t bi-xenon werkend hebben, trek dan ff een draadje naar je grootlicht en t werkt. lees mijn e87 topic maar ff door. dan zie je wat ik bedoel.

viewtopic.php?f=117&t=19680
Groet,

Bas Jan.



klik op de banner voor mijn oude E87- en nieuwe E91 project

AfbeeldingAfbeelding
beemert
Just getting started
Just getting started
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen

Een aftermarket setje lampjes erin hangen is nogal anders dan compleet andere koplampen erin hangen....
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Ja dat bedoel ik met geknoei


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”