E91 Angel eyes naar wit

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Goedemiddag!

Ik vind de angel eyes van mijn koplampen erg geel. Ik heb fabrieksaf Xenon.
Is het mogelijk om zonder al te veel gedoe de gele ringen te upgraden naar mooi wit licht passend bij de xenonlampen?

Ik lees iets over het vervangen van de H8 lampen. Iemand ervaring met bepaalde kwaliteit en lichtopbrengst?

Alvast bedankt!! :ja:


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Pre-lci of lci?
Heb ze van HLA maar beste en felste zijn LUX. Wel stuk duurder.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

LCI, hij is uit 2010 :)
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Angel Eyes markers zijn overal te krijgen.
Dutch noemde al de LUX, die echt aan de top staat maar inderdaad ook erg duur is.
Een goede tweede (binnenlands en goede service) vindt ik HL Automotive: https://www.hlautomotive.com/product-ca ... es-marker/

Maar je kan natuurlijk ook naar eBay of AliExpress wenden voor echt tientjes werk. Levertijd en kwaliteit is dan echter niet gegarandeerd.

Wil je ook gelijk zeggen dat de LCI lampen een soort van 'design fout' hebben waardoor heel duidelijk de binnenste ringen meer verlicht worden dan de buitenste. De Pre-LCI had dit een stuk minder.
Hier is niks aan te doen, het is nou eenmaal zo. Hoe feller de lamp die je erin zet, hoe duidelijker het wordt helaas.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

@Sanders Dank je wel voor je reply! :mrgreen:

Ik zie op de site lampen van Valeo en ZKW staan en bij beide producten geven ze aan dat de debetreffende lamp geschikt is voor een lamp van dat merk (dus bij Valeo staat dat de koplamp ook van Valeo moet zijn). Maar als ik op mijn koplampunits kijk zie ik daar geen specifiek merk staan, dus hoe weet ik dan welke lamp ik moet hebben?

Artikelnr. is bijvoorbeeld 631172025849 voor de linker koplamp.

En daarnaast zie ik ook een behoorlijk verschil in lichtopbrengst staan? De eerste 3 lampen (die van €60 per stuk) op die pagina hebben LED sterkte: 1000LM/LED, en de laatste (die van €75) heeft 'slechts' LED sterkte: 210LM/LED? Iemand advies hierin?

Dat er trouwens verschil zit tussen de twee angel-eyes ringen qua lichtsterkte was mij idd al opgevallen, maar dat stoort me op zich niet zo. De behoorlijk gele ringen storen mij meer, dus als die mooi wit zijn dan ben ik al dik tevreden! Zoiets zou perfect zijn:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Aantal lumen klopt vaker niet dan wel. Dus daar zou ik niet teveel vanuit gaan.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Dutch79 schreef:Aantal lumen klopt vaker niet dan wel. Dus daar zou ik niet teveel vanuit gaan.
Maakt het merk verder nog uit voor de koplamp zelf? Of zijn al die aansluitingen en lampen hetzelfde? Sorry voor de n00b vragen, maar het verkeerde bestellen is zonde 007
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Weet niet waarom HL Automotive voor de LCI 3 varianten heeft. Je kunt t altijd navragen natuurlijk.
Heb er zelf de pre-LCI variant van namelijk. Al weer n jaar of 3. Dus kwaliteit is OK.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

iemand ervaring met deze set: https://www.hlautomotive.com/bmw-onderd ... e91-05-09/ op een pre-LCI mét Xenon?

en dan met name de kleur, is die niet te blauw?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Die variant heb ik, maar kan zijn dat ze inmiddels wel wat gewijzigd zijn. Bv de LED-chip. Want die worden nog steeds beter/efficienter. Het verschil bij mij is minimaal met de OEM xenon.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Bij mij dezelfde ervaring... kleur matcht prima met de xenon. Heb ze er nu ca 2.5jr in zitten.
Bij mij valt de rechter af en toe uit, dus heb gisteren een nieuw setje gehaald.

Verkoper bij HLA gaf wel aan, dat deze normaliter een verwachte levensduur hebben van 1 jaar, en dat je dus geluk hebt met alles dat langer meegaat.

Heb toch weer voor die van HLA gekozen, omdat deze voor de prijs een goede lichtopbrengst hebben.
Zat nog te twijfelen aan LUX, Pilot etc. maar gezien de veel hogere prijs, en ook daarbij gevallen dat ze het na 6 maanden niet meer doen, toch maar niet gedaan.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Giovanni21 schreef:Verkoper bij HLA gaf wel aan, dat deze normaliter een verwachte levensduur hebben van 1 jaar, en dat je dus geluk hebt met alles dat langer meegaat.
Ben ik nou gek of is dat echt behoorlijk kort? 006

Ik zal de verkopers bij HLA een mail sturen welke lampen ik moet hebben zodat ze mooi matchen met de Xenon, dank allen voor al jullie reacties! Als het is gelukt dan zal ik wel een fototje plaatsen hoe het is geworden :D
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

1 jaar is wel erg aan de veilige kant hoor. Dat is meer de garantietermijn denk ik.
Je zou toch wel van een jaar of 3 minimaal moeten kunnen uitgaan. Ik heb ze vrijwel altijd aan staan.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Ja, ik heb ze ook altijd aan, als DRL en geprogrammeerd op de felste stand.

Maar de beste man was wel echt (positief) verbaasd toen ik zei dat ik ze al bijna 3jr had en er nu eentje defect aan het gaan was...
Waarop hij zei dat ze meestal rond 1 jr wel kapot gaan, door warmte/koud etc.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Goed, heb contact gehad, aardige gast. Voor de E91 LCI is deze benodigd:
https://www.hlautomotive.com/bmw-onderd ... 0-e91-lci/

Deze kan blijkbaar (als het goed is) via de bovenkant/motorkap worden vervangen en daarbij is het dan ook niet nodig om wielen eraf te halen enz. (instructie bij de concullega http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=23845.0 ).

Ze zijn echter op dit moment niet op voorraad, dus daar sowieso maar even op wachten. Maareu, hij gaf aan dat ze in principe jaren meegaan en er zeker geen sprake is van slechts een jaar levensduur. Zit sowieso een jaar garantie ook op.

Wat alleen wat mij betreft wel jammer is, is dat de binnenste ringen zo fors veel feller lijken op de foto waar ze iig mee adverteren. Dit had van mij wel meer in verhouding mogen zijn. Daar is vast niks in te programmeren, of wel? :mrgreen: Dat de buitenste minder fel zijn is niet erg, maar het verschil is zo groot. :|

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”