E90 LCI - Universele iPhone adapter

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Hallo iedereen!

Mijn oog viel laatst hierop. Ik ben in bezit van een iPhone X, een vrij nieuwe telefoon dus. Logisch (en toch jammer uiteraard) dat BMW geen nieuwe adapters meer maakt voor een auto die vanaf 2005 eigenlijk geleverd is. Mijn vraag is of iemand weet of de universele iPhone adapter groot genoeg is voor een iPhone X.

Afbeelding

Als ik het plaatje zie lijkt dat op een iPhone 6, welke nét iets kleiner is qua formaat dan de X. Op het plaatje af zou het dus moeten passen, mits de houder niet de "krap" is.

Verder ben ik benieuwd wat de functies van deze zijn met een CIC professional van 2009. Mijn auto heeft geen USB in de armsteun overigens, dus de iPhone Y kabel is voor mij niet echt te gebruiken. Mijn bluetooth module in de kofferbak is helaas ook niet meer functioneel, dus ik dacht dat dit dan misschien de (goedkoopste) oplossing is. Verbindt de iPhone zich met de auto met alleen deze adapter of blijft deze dan alsnog afhankelijk van Bluetooth? Indien dat laatste het geval is ben ik van plan om de Bluetooth module welke kapot is te vervangen voor een Dension module zodat ik gelijk ook audio kan streamen. Wellicht dan gelijk een draadloos oplaadpunt creëren in de middenarmsteun.

Kortom; Gaat de iPhone X in de adapter passen, past deze adapter in mijn auto en wordt de telefoonfunctie dan overgenomen door deze adapter of gaat dit vervolgens alsnog via Bluetooth?

Groetjes,
Jeremy


Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Hi Jeremy,

De telefoonverbinding gaat alsnog via bluetooth. De houder zorgt alleen voor opladen en beter antenne signaal ontvangst.

Ik verwacht dat De iphone X wel past, aangezien deze idd maar iets groter is dan de 6 op het plaatje en er wel nog ruimte zichtbaar is.

Maar, is dit niet een betere optie dan? Deze is sowieso geschikt voor de E90:
https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires ... riswebshop
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Hi Giovanni,

Wauw da's gaaf! Weet je toevallig of dit plug and play is? Mijn E90 heeft al wel een stekker in de middenarmsteun namelijk. Zou een hele mooie combinatie zijn met een combox/Dension. :ja:

Groetjes,
Jeremy
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Hi Jeremy, ik doelde ook op draadloze lader van BMW waar Giovanni aan refereert. Deze moet ook geschikt zijn voor de E90.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Hi Jeremy,

Als het goed is heb je dan wel nog apart de cradle nodig waar je de snap-in adapter op klikt.
Mocht je deze niet hebben, moet ik even in de schuur kijken, heb ik er evt nog wel eentje liggen...

Ik heb deze bij mijzelf namelijk uitgebouwd, had meer behoefte aan wat opbergruimte dan opladen :)
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Geschikt voor de volgende auto's (afhankelijk van de uitrusting van uw auto):

BMW

1 Serie (F20, F21)
2 Serie (F22, F23, F45, F46, F87)
3 Serie (E90, E91, E92, E93, F30, F31, F34, F80)
4 Serie (F32, F33, F36, F82, F83)
6 Serie (F06, F12, F13), X1 (F48)
X5 (F15, F85) en X6 (F15, F86)

MINI

Clubman (F54)
Countryman (F60)
Productnummer: 84102449887

Weer wat nieuws voor op het lijstje... oude cradle ligt nog in de voorraadkast.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

BartB schreef:Hi Jeremy, ik doelde ook op draadloze lader van BMW waar Giovanni aan refereert. Deze moet ook geschikt zijn voor de E90.
Check! Ik had al een vermoeden! :mrgreen:
Giovanni21 schreef:Hi Jeremy,

Als het goed is heb je dan wel nog apart de cradle nodig waar je de snap-in adapter op klikt.
Mocht je deze niet hebben, moet ik even in de schuur kijken, heb ik er evt nog wel eentje liggen...

Ik heb deze bij mijzelf namelijk uitgebouwd, had meer behoefte aan wat opbergruimte dan opladen :)
Thanks! Ik weet nou ook weer niet of ik de cradle wel en niet heb. Ik heb namelijk wel een "uitsparing met een stekker" in mijn middenconsole. Ik denk dat het beste is als ik even de dealer direct benader, wellicht kunnen die uitsluitsel geven met welke opties en bouwjaar het wel en niet werkt. Want zelfs van de E90 LCI CIC zijn er weer honderdduizenden uitvoeringen.. :Klappen:
CreativeS schreef:...(afhankelijk van de uitrusting van uw auto)...
Dit dus... :mrgreen:
CreativeS schreef:Weer wat nieuws voor op het lijstje... oude cradle ligt nog in de voorraadkast.
En excuses... :Dubbel:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”