Beste bluetooth oplossing voor E92

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
thomth
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 07 aug 2016, 22:07

Ik zou graag bluetooth in mijn auto hebben, met name voor het streamen van muziek vanaf de telefoon icm stuurwielbediening. Ik heb een E92 met de S663A Radio BMW Professional, zonder USB
Nu heb ik al gezien dat er dan eigenlijk een MULF2 unit in moet, echter heb ik in de kofferbak onder de vloer geen kabelboom liggen, dit zou dan betekenen dat ik deze volledig nog moet leggen? Of is er nog een andere plek waar deze kabel zou kunnen liggen?
En welke andere bluetooth optie is er met stuurwielbediening en audio streaming die mogelijk makkelijker te realiseren is?


Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Je zou eens kunnen kijken naar een Dension.
Had deze bijna gekocht maar ben toen toch gegaan voor de cic+combox retrofit.

Als ik me niet vergis codeer je dan de auto alsof er een cd wisselaar inzit en gebruik je de dension als wisselaar.
Info:
https://www.dension.com/automotive/prod ... ay-500s-bt
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Een goedkope oplossing is een Tunai Firefly. Simpelweg een bluetooth ontvanger met AUX uitgang. Je hebt dan echter geen stuurwielbediening.
thomth
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 07 aug 2016, 22:07

dus de voor de Dension moet dan wel de bekabeling voor de CD wisselaar aanwezig zijn? Waar kan ik deze vinden in mn auto?
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Bij de E91 zit de wisselaar achterin de kofferbak. Weet zo niet waar die bij de E92 zit.
Ik heb een wisselaar, maar maak gebruik van een Tunai Firefly. Super geluid, maar kan niet nummers wisselen vanaf het stuurwiel.
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

thomth schreef:dus de voor de Dension moet dan wel de bekabeling voor de CD wisselaar aanwezig zijn? Waar kan ik deze vinden in mn auto?
Bij mij zit hij in de koffer maar volfebs mij kun je inbreken op de most achter je dashboard kastje. Google maar op eens op dension en bmw, is zat over geschreven (+ youtube).
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
thomth
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 07 aug 2016, 22:07

Zal wel eens achter het dashboard kastje kijken, in de kofferbak kan ik nml geen kabels vinden

Maakt het uit voor dension dat ik geen mulf of USB heb?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”