Android navigatie

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Giant1993
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2019, 20:16

heeft iemand ervaring met een andriod/radio/navigatie dus ze op je plek van radio maken?


ik zit te lezen en hoor diverse verhalen


Giant1993
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2019, 20:16

BeamerAR15
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 363
Lid geworden op: 26 mei 2012, 09:03
Type Auto: F30, 320i Lux.Line.

De meeste komen niet echt goed uit de tests, Chinese zooi.

Deze zou wel lekker werken : http://www.zenec.com/products/ego-navi/bmw/?lang=en

Let wel, zelf geen ervaring mee.
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ik heb een f31 met 10.25 inch Android scherm. Wil echt niet meer terug hoor. Al is het alleen al het grotere scherm. Android (Waze!!) Is een enorme plus tov bnw Navi Mar when all voor het scherm had ik het gedaan...
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
renedis
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 266
Lid geworden op: 21 feb 2013, 08:10
Type Auto: BMW G21 330e

Je hebt 3 verschillende versies in omloop:
Android 4.4.4 (Vermijden, deze zijn traag)
Android 7.1 (je wordt opgelicht, dit is alsnog Android 4.4.4. Er zit echter we een betere CPU in en draait redelijk soepel)
Android 8.1 (Quad-core + Dual-core. Deze zijn daadwerkelijk best goed.)

Nadeeltje van deze units is dat je een losse GPS antenne moet plaatsen. Er bestaan verloopstekkertjes zodat het werkt op je originele GPS antenne (splitter).
Ander puntje is de slechte audio kwaliteit (via bluetooth) en mogelijk verlies van je AUX-in. De unit moet namelijk zijn audio output kwijt en daar misbruiken ze meestal de AUX-in voor gezien de Android unit geen ingebouwde versterker heeft.

Buiten dat zijn het enorm fijne apparaten die perfect aansluiten op de hedendaagse eisen.
BMW G21 330e
Rien67
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 dec 2016, 21:26
Type Auto: 320i E91

Ik heb er ook een gehad. Was echter na een maand kapot. En dan krijg je het gezeur over de garantie. Terugsturen moest via DHL en dat kost maar 140 Euro. Belachelijk.
Maar het si wel een mooie uitbreiding.
Op het 5 serie forum staat er ook een topic over.
Gebruikersavatar
meneersjon
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 jul 2011, 20:53
Type Auto: 2011 320ED
Locatie: Hilversum

Heb er ook over na zitten denken een unit te nemen, maar ik zie er van af.
De nadelen zijn hier al genoemd.

Ik zit zelf nu te kijken naar een carplay multimedia box.

Voordeel: Je eigen scherm behouden, volledige integratie met je smartphone als bron en idrive bediening. geen AUX versterking nodig.
Apps die carplay aware zijn kan je volledig gebruiken zoals spotify etc. Heb je onbeperkt internet op je smartphone dan kan je Ziggo kijken etc, alles realtime. Je smartphone wordt dan je bron voor alles eigenlijk, en dat was het toch al.
Vooral de idrive bediening is handig omdat ik mezelf niet al rijdend met een vinger over een cic schermpje zie rotzooien.
Android auto kan je als app ook gebruiken maar dat interface is niet al te best in mijn ogen.

Bij Ali zijn die boxen voor rond 300 te koop.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een geschikte vervanger voor mijn CCC navi scherm.
Pas geleden kwam er een install video voorbij van een Android 8.1 unit:
Deze zou een stuk betere geluidskwaliteit moeten hebben dan de 4.4.4/7.1. Ook zou de aux gewoon moeten werken.
Heeft iemand hier deze al geprobeerd of wat over gehoord?
Zag dat er nu ook Android 9.0 versies verkocht worden, maar is verder nog helemaal niets over te vinden qua reviews.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Deze hierboven heb ik ook voorbij zien komen. Ziet er goed uit en schijnt dat je kan schakelen tussen de besturingssystemen dus CIC/Android.

Ziet er gelikt uit maar of het ook lang meegaat..... hoor het graag als iemand het ingebouwd heeft :ja:
dunDaan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 jul 2019, 10:09
Type Auto: E91 320i Touring Edition sport

Ik heb een tijdje geleden een 10" android navigatie ingebouwd in mijn Suzuki Swift. Deze heb ik bij Alie gekocht.
Daar ben ik zeer tevreden over. Werkt als een tierelier, kabelset is volledig compatible en installatie ging heel eenvoudig.

Ben nu ook aan het overwegen om er weer eentje van Alie te halen maar nu voor mijn BMW.
Met de hiervoor genoemde filmpjes erbij zou het installeren goed te doen moeten zijn, en er is bij Alie keuze genoeg:

https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... _new_app=y
Gas d'rop
Gebruikersavatar
DHC
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 167
Lid geworden op: 07 mar 2019, 20:07
Type Auto: F20 116i BR Stage 1

Paar maanden geleden een alie unit in mijn F20 geïnstalleerd. Zou nooit meer zonder willen.

Ergens op het forum zweeft er een how-to met plaatjes.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Nu 3 weken geleden mijn CCC scherm vervangen voor een Android 9.0 versie en het werkt perfect. Apps werken goed alleen gaat er wat mis met het geluid als ik al aan het bellen ben tijdens het opstarten van het scherm (wat binnen 10 seconden gebeurd is).
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1043
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Welke versie/model heb je gepakt?
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

BartE91 schreef: 02 okt 2019, 16:10 Nu 3 weken geleden mijn CCC scherm vervangen voor een Android 9.0 versie en het werkt perfect. Apps werken goed alleen gaat er wat mis met het geluid als ik al aan het bellen ben tijdens het opstarten van het scherm (wat binnen 10 seconden gebeurd is).
Nice! Heb je er foto's van?
Hoe gaat het scherm om met reflecties? Had ergens gelezen dat bij sommige android modellen het net een spiegel is... :duh:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”