E90 LCI met OEM Xenon - angel eyes, welke vervanging?

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Hallo iedereen!

Vandaag kreeg ik de melding dat mijn stads- en dagrijlicht links defect is. Ik begon gelijk alweer krachttermen eruit te gooien. Mijn ervaring met angel eyes en E90’s is niet geweldig haha. Nu blijkt het bij een LCI met xenon echt kinderspel te zijn. Ik ben erg blij dat het wiel er niet af hoeft. :mrgreen:

Afijn, het is dus een sapphire zwarte sedan met M-pakket en xenon. Ik denk dat witte ringen (zoals E9x cabrio en coupé LCI) erg fraai zouden staan. Wat vinden jullie? En welke zou ik dan het beste kunnen pakken? Ik wil uiteraard geen storingen op mijn dashboard, ik heb een enorme hekel aan dat driehoekje. :lol:

Is de Osram Cool Blue Intense wat?
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 22 apr 2019, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst naar verlichting


Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Vandaag de Osram lampen binnen gekregen en gelijk gemonteerd. Wat een verademing, zo’n LCI! In nog geen 5 minuten waren beide lampjes geïnstalleerd. De “witheid” is minder dan ik verwacht had en wederom moeilijk op de foto te krijgen. De overeenkomst met de xenon is wel erg goed te noemen. 005

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Ziet er weer goed uit! :ja:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Dit lijkt inderdaad hetzelfde als standaard, maar in het echt dus wel een stuk witter?
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
DHC
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 167
Lid geworden op: 07 mar 2019, 20:07
Type Auto: F20 116i BR Stage 1

Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Mooie resultaat :ja: :D

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ray320 schreef: 26 apr 2019, 23:27 Dit lijkt inderdaad hetzelfde als standaard, maar in het echt dus wel een stuk witter?
Ze zijn iets witter ja, maar nog niet wit-wit zoals LEDs. Ik vind het een stuk mooier staan i.c.m. de xenon, de kleur komt daar redelijk mee overeen. Mijn xenon is 4300k en ik schat dat de ringen nu 4000-4100k zijn ongeveer. De originele lampen zijn wel echt een stuk geler.

Toch jammer, dat de buitenste ringen echt minder verlicht zijn dan de binnenste. Dit is volgens mij echt een LCI kwaaltje van die generatie BMW's. Ik zie het bij 1-series, bij alle andere 3-serie LCI's en ook bij 5-series.
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Je kunt het een kwaaltje noemen, ik een eerder een feature. Vanaf de LCI zijn ze de ringen als dagrijverlichting gaan gebruiken, itt de Pre-LCI waar het nog alleen stadslicht was. De Pre-LCI zijn inderdaad mooi egaal, maar totaal ongeschikt als dagrijlicht, omdat ze niet fel genoeg zijn(bij originele lampen). De binnenste LCI ringen zijn wel fel genoeg, en ik vind dat best mooi staan.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

330D schreef: 27 apr 2019, 16:02
Ray320 schreef: 26 apr 2019, 23:27 Dit lijkt inderdaad hetzelfde als standaard, maar in het echt dus wel een stuk witter?
Ze zijn iets witter ja, maar nog niet wit-wit zoals LEDs. Ik vind het een stuk mooier staan i.c.m. de xenon, de kleur komt daar redelijk mee overeen. Mijn xenon is 4300k en ik schat dat de ringen nu 4000-4100k zijn ongeveer. De originele lampen zijn wel echt een stuk geler.

Toch jammer, dat de buitenste ringen echt minder verlicht zijn dan de binnenste. Dit is volgens mij echt een LCI kwaaltje van die generatie BMW's. Ik zie het bij 1-series, bij alle andere 3-serie LCI's en ook bij 5-series.
Helder. :D Dan weet ik welke lampjes ik neem hierna.

Zet alleen de stadslichten eens aan, dan zie je dat de binnenste en buitenste ringen even fel schijnen. Als je geen verlichting voert, dan worden de binnenste feller, dat is dus de dagrijverlichtings-stand (wat een woord).
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik heb eventjes gekeken net maar bij mij is er eigenlijk geen verschil tussen DRL en stadslicht (dus lichtknopje op 11:00 en 1:00). Misschien dat het komt omdat mijne van 2009 is? :)

Bij mijne is het vooral afhankelijk van de hoek waar ik sta. Als ik bijna recht voor de koplamp sta, waarbij ik iets meer naar “buiten” sta branden ze even fel. Sta ik echt direct voor de auto (dus de grill) dan brand binnen echt substantieel beter...

Hier bij de binnenste ring zie je trouwens de kleur goed van de Osram lampjes. :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

Ik heb toevallig vorig weekend de LEDs erin weten te frommelen, op onderstaande foto’s zie je ook bij mij goed dat de binnenste vooral feller is als je er recht voor staat. Van opzij lijkt de buitenste ring wel aardig mee te doen. Ben er wel blij mee, staat een stuk frisser zo :)

Afbeelding

Afbeelding
:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
DHC
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 167
Lid geworden op: 07 mar 2019, 20:07
Type Auto: F20 116i BR Stage 1

Netjes!
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Ziet er goed uit!
Toch heb ik het nooit begrepen waarom bij de LCI de buitenste ring minder fel is... :(
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Die leds zijn idd ook netjes! Ik had ook verwacht dat de mijne iets witter zouden zijn als nu, maar om nou weer alles eruit te halen.. plus die osram lampjes waren ook de goedkoopste niet dus ik laat het zo. :mrgreen:

Volgens mij is het echt een designfoutje, dat de buitenste minder fel zijn. Alle LCI’s van de periode 2009-2011 hebben het. Ik zie het bij alle E9x’s, bij de E8x’s en ook bij de E6x’s heb ik het volgens mij gezien. Erg jammer, mijn pre-LCI van hiervoor had twee perfecte ringen erin.

Afbeelding
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Ja bij de pre-lci zijn de ringen beide helder inderdaad! Toch zonde dat dat bij de LCI niet zo is, maar ach.... wat doe je eraan :lol:

@JdBn, ik zie dat een kiteboard staan? Of gebruik je die voor wakeboarden? :Hosanna:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”