Dimlicht uit > waarschuwing 'Portier open!'

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

Sinds kort heb ik last van een vreemde storing in mijn E91 pre-LCI. Als ik het dimlicht uitzet wordt continu de waarschuwing 'Portier open!' gegeven.
Hierbij wordt in het display meestal de deur linksachter weergegeven, maar ook rechtsachter en soms linksvoor.
De melding blijft zich herhalen, totdat het dimlicht weer automatisch of handmatig aangaat.

De sensoren van de deuren werken verder prima. Als het dimlicht aanstaat werkt alles naar behoren.

Onlangs heb ik een stadslichtje vervangen. Defecte aftermarket LED voor precies hetzelfde type nieuw. Mogelijk heeft dat ermee te maken.

Iemand hier zoiets ooit weleens gezien?
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 24 feb 2020, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst, dit is geen motorisch/performance topic


Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Als je dat denkt dan zou ik eerst de led terug wisselen voor oem lampjes en kijken of hij het dan nog doet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Dat is een vreemde. Ik zou je beginnen met je massa kabels van je koplampen goed te controleren. Er zit een massapunt aan de bijrijderskant achter de koplamp, direct zichtbaar met open motorkap. Bestuurderskant weet ik zo niet.
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

Vandaag voor het eerst heel kort ook de melding gekregen terwijl het dimlicht aan stond.

Ik heb de massapunten bekeken. Zowel links als rechts zit aan de carrosserie een blokje waar een heel aantal bruine draden naartoe lopen. Ik zie daar niks geks aan. Kan zo'n massapunt gaan corroderen op termijn? Is dit los te halen om weer goed blank te maken bijvoorbeeld?
Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Beste is om met een multimeter de weerstand tussen het punt en de minpool van je accu te meten.
Corrosie kan zeker maar komt niet vaak voor bij die punten.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”