DRL angel eyes vraag!

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Zojuist nog eens getest maar kom er moet uit.
Alles weer uitgezet in Bimmercode en dan brandt AE en dimlicht in A-stand.
DRL-AE en Additional lights only (EU) aangezet, dan brandt er plotseling niets meer. Hetzelfde bij (US). Tevens bovenstaande opties geprobeerd met de DRL in I-Drive zowel aan en uit maar zonder resultaat.
Geen idee wat ik nog kan proberen

Viel me trouwens op dat toen ik alles weer uitcodeerde de DRL in I-Drive ook uitgeschakeld werd op het moment van ‘successfull coding’.

Weet iemand de oplossing? Moet ik misschien nog een andere optie selecteren? Ik neem aan dat het aanpassen van de Brightness geen invloed heeft hierop?(deze heb ik op high gezet)


Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Anders probeer eens expert mode en controleer of die zo staat ingesteld:

VERHALTEN_DRL_TFL
drl_s
DRL_TFL_MIT_BFD
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_NSW
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_BLK_V_GED
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_SML
aktiv
DRL_TFL_MIT_KZL
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_RL_BL_2
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_RL_BL_1
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_RL_BL
nicht_aktiv

Brightness zou ik even terugzetten totdat je het werkend hebt. Heb daar bij mijn PreLCI vreemde storingen mee gekregen(uitval trekhaak door AE spanningswijziging)
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

We zijn een stapje verder, maar nog niet hoe het moet zijn. In de 0-stand branden de AE’s nu, in de A-stand nog steeds hetzelfde AE’s en dimlicht.

Ik heb de brightness teruggezet naar ‘Relatively low’ en de rest laten staan in Additional Lights Only EU en Angel Eyes op Active.
In Expert Mode heb ik bij VERHALTEN_DRL_TFL aangepast naar drl_s en bij ...MIT_SML op aktiv gezet.

Nu zou ik dus nog in de A-stand overdag het dimlicht uit willen hebben.

Ik had de vraag ook gesteld bij BIMCodeD, die gaf aan dat je ook iets moest aanpassen in de instellingen van de sleutel. Klopt dat?
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Inmiddels paar dagen verder, vanalles geprobeerd maar helaas nog geen resultaat.
Heb met een lamp op de sensor geschenen in de hoop dat het dimlicht dan uit zou gaan maar dat hielp ook niet. Nu las ik op het forum dat de regensensor wel eens gereinitialiseerd moet worden en dat de wissers dan veel beter lopen. Aangezien die regen en lichtsensor bij elkaar zitten, zou dat initialiseren ook kunnen helpen voor de verlichting?
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Jimmer schreef:Anders probeer eens expert mode en controleer of die zo staat ingesteld:

VERHALTEN_DRL_TFL
drl_s
DRL_TFL_MIT_BFD
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_NSW
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_BLK_V_GED
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_SML
aktiv
DRL_TFL_MIT_KZL
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_RL_BL_2
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_RL_BL_1
nicht_aktiv
DRL_TFL_MIT_RL_BL
nicht_aktiv

Brightness zou ik even terugzetten totdat je het werkend hebt. Heb daar bij mijn PreLCI vreemde storingen mee gekregen(uitval trekhaak door AE spanningswijziging)
Hi,
Zojuist nog eens gekeken (jaja, ik blijf volhouden Afbeelding) en viel me op dat de additional lights plots op US stond. Dit aangepast naar EU en daarna nog eens in Expert Mode gekeken. Hier zag ik dat bij VERHALTEN_DRL_TFL ‘tfl_s’ weer aan stond, terwijl ik dit eerder gewijzigd had naar drl_s. Nadat ik dit weer aanpaste zag ik dat in de Footwell Module de Additional Lights wéér op US stond. Mag ik aannemen dat dit met elkaar in verbinding staat?
Afbeelding



Ook merkte ik dat het coderen ervoor zorgt dat de dagrijverlichting in de I-Drive automatisch aangezet wordt na (of door) het coderen. Ik had deze vantevoren uitgezet, na coderen stond deze aan.

Ik kan dus nu in de 0-stand de ringen aan en uitzetten met de I-drive, maar het dimlicht blijft branden in de A-stand.
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Uiteraard staan comfort en expert mode in verbinding, de comfort mode is niets anders dan een grafische schil voor de expert mode.

Tja, het is een beetje lastig te zeggen wat het nu is.

1. Of je coderingen staan nog niet goed.
2. Er moet nog ergens anders een instelling gewijzigd worden.
3. Je lichtsensor is defect en heeft constant hoog signaal.

Kun je 3 eens troubleshooten, maw als je dagrijverliching in iDrive uitzet, gaan de dimlichten dan uit overdag en ‘s avonds gaan ze aan in de AUTO stand?

Staat de rest van het expert lijstje hierboven, ook op nicht_aktiv(dus niet alleen de rode settings)?
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Nou, vraag me niet hoe het kan, maar vanmiddag de auto gestart en zie tot mijn grote verbazing dat alleen de AE’s branden. Ook het groene lampje bij de schakelaar brandde niet. Na een paar honderd meter ging het dimlicht aan terwijl er naar mijn idee niet echt een verandering van hoeveelheid licht was.
Even later na het starten weer het dimlicht uit en bleef ook uit totdat ik onder een snelwegbrug door reed, dimlicht aan, achter de brug dimlicht weer uit.

Het lijkt nu dus te werken gelukkig en zal morgen nog eens in BimmerCode dubbelchecken hoe de instellingen staan en het hier posten.

Overigens vraag ik me nog wel af of de gevoeligheid van de lichtsensor in te stellen is want vermoed dat deze erg gevoelig staat. Met mijn lamp van de telefoon in de sensor geschenen maar het dimlicht ging hierdoor niet uit terwijl dit wel zou moeten toch? Weet iemand of de gevoeligheid in te stellen is?
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Fijn dat het werkt nu. De lichtsensor heeft een bepaalde vertraging, bij het beschijnen met een lamp gaat die niet meteen aan of uit. In deze donkere winterdagen heb je ook vaak dat die overdag aangaat. Sensor kan volgens mij niet afgesteld worden, maar ik denk dat die wel goed werkt nu. Gewoon even wachten tot we weer wat meer daglicht hebben :wink:
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Vandaag even gecheckt, de instelling staan precies zoals in de printscreens van het bovenstaande bericht van 08-01. Gelukkig dat het zo werkt.

Heb ook nog de achterlichten erbij gecodeerd, die branden nu ook als DRL. Ook de sterkte van de AE’s iets hoger gezet.

Heb ook nog gezocht of ik ergens de optie om de gevoeligheid van de lichtsensor in te stellen in de idrive kon coderen maar heb dat niet kunnen vinden. Ik wacht eerst inderdaad eens af hoe het de komende tijd gaat.
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Ik ben er ook mee bezig geweest en na het coderen moest eerst de auto in sluimer modus gaan en bij opnieuw aanzetten van de auto was alles zoals gecodeerd.
E91 318i touring
SanderE91
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2023, 01:03

DJC318 schreef: 17 dec 2020, 16:40 Bij mijn 2010 LCI zonder xenon brandde de angel eyes als dag rij verlichting in de automatische lichtstand. Tot dat mijn auto bij de bmw garage is geweest waar een software update is uitgevoerd.

Met de Dagrij verlichting instelling in de boord computer (geen idrive) kon ik ze toen ook niet meer inschakelen, behalve met de normale verlichting er bij aan.

Met BimmerCode heb ik de angel eye’s weer in kunnen schakelen als dag rij verlichting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik krijg het maar niet voor elkaar :x

Reeds gelukt.. eindelijk.. nu alleen nog welkoms verlichting. Toen ik de bmw heb gekocht had ik AE als welkoms licht. Maar sinds ik bezig ben geweest met bimmercode gaan de AE niet meer aan als ik de auto unlock terwijl AE en mistlampen zijn geactiveerd in bimmercode. Mitslicht doet het wel, AE niet. Ipv AE gaat dimlicht aan. Hoe krijg ik het nou voor elkaar om alleen AE en mistlampen als welkoms verlichting te krijgen? Waarschijnlijk iets in expert mode aanpassen?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”