Goedenavond,
Sinds gisteren hoor ik de airco wel gaan maar komt er voornamelijk warme lucht uit, niet heet maar koeler dan de buitenlucht zeker niet.
Kom bij uitlezen 2 problemen tegen al dan niet te maken hiermee:
00A72f magnetic clutch air compressor
00A46D vehicle electrical system voltage measurement path is broken
Is dit een kabelbreuk of zo? Maakt niet uit welke standen ik gebruik ( voor koud, echter warm, halverwege etc).
Hij blaast dus wel maar waar ik vroeger zat te rillen na een minuut blijft het lauwe lucht.
Weet iemand hier wat van?
Overigens moet ik nog steeds naar de dealer voor de terugroepactie aanjagereindtrap vervangen (schaam schaam gewoon vergeten).
Heb e91 320i uit 2008
Bij voorbaat zeer veel dank!!
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Airco blaast alleen warme lucht Of lucht van buiten (geen koude lucht)
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
zo te lezende je magnetische koppeling het niet.
Die kan je testen met je laptopje. Maar je kan er ook 12 volt op batsen ?
Meestal is de schijf versleten foor het vele gebruik. Met shims kan jnhem.vaak stellen.
Die kan je testen met je laptopje. Maar je kan er ook 12 volt op batsen ?
Meestal is de schijf versleten foor het vele gebruik. Met shims kan jnhem.vaak stellen.
Nobody said it was easy....
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Aircocompressor (mogelijk) defect zou ik denken. Dus naar een aircospecialist. Of is dat te simpel gedacht?
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Er staat in het Engels dat er iets is met een verbinding en iets is met je magnetische koppeling. Je compressor werkt op 3 mogelijke manieren. Waarvan iig 1 bij jou met koppeling. Die schijf slijt door het inslaan bij magnetisme. Dat gebeurt door 13 volt erop te zetten.
Je zou als 1e je fuses kunnen checken.
Daarna eventueel een relais swap.
Dit kan elke leek doen.....
Daarna wordt het iets moeilijker. Actuator test dmv laptop bv. En als dat niet gaat....multimeter op je stekker doen. Kijken of er 12 volt komt.
Maar 1 bitch hier.... als jou airco te laag is qua vulling, dan kan het zijn dat je onder drukbeveiliging inslaat. En dus je magnetische koppeling niet zal werken en dus je airco niet wordt ingeschakeld. Zal dus een airco controle beurt moeten doen.... kan elke no nonsense garage doen..
Je zou als 1e je fuses kunnen checken.
Daarna eventueel een relais swap.
Dit kan elke leek doen.....
Daarna wordt het iets moeilijker. Actuator test dmv laptop bv. En als dat niet gaat....multimeter op je stekker doen. Kijken of er 12 volt komt.
Maar 1 bitch hier.... als jou airco te laag is qua vulling, dan kan het zijn dat je onder drukbeveiliging inslaat. En dus je magnetische koppeling niet zal werken en dus je airco niet wordt ingeschakeld. Zal dus een airco controle beurt moeten doen.... kan elke no nonsense garage doen..
Nobody said it was easy....
-
- Just getting started
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 21:52
Korte terugkoppeling: airco vandaag leeggehaald en weer gevuld. Probleem blijft. De pomp is wel in beweging te krijgen maar gaat niet aan. Garage waar ik was denkt: zekeringen, sensor of de pomp dan. Denk dat er ook weinig andere dingen mis kunnen gaan? Binnenkort word er eens verder gekeken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Hoeveel koudemiddel was er verdwenen?
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Bijna 25%. Das procentueel gezien best veel. Absoluut bij 590 ook. Bij 1 kg systemen is het verwaarloosbaar.
Met 25% minder zal ie het nog wel doen. Maar met echt warme dagen moet hij er te hard aan trekken. Kom je achter op vakantie bv. Daarom elk jaar controleren. Anyway...so far de commercie (en waarheid).
Jenkan een actuator test doen met je laptop. Schakelt de magneet in enof de hoeveelheidschijf in dan is je compressor kaduuk . Gebeurt bovenstaand niet dan kan het een overdruk of onderdruk issue zijn idd. Wel eens gehad dat desensor min 2 aangaf bij uitstaan. Dan kan je drukken wat je wilt optie knop...je airco gaat niks doen.
Vloeistofslag en je compressor is einde verhaal. Die compressor mag alleen gas verpompen. Niks vloeibaar
..
Met 25% minder zal ie het nog wel doen. Maar met echt warme dagen moet hij er te hard aan trekken. Kom je achter op vakantie bv. Daarom elk jaar controleren. Anyway...so far de commercie (en waarheid).
Jenkan een actuator test doen met je laptop. Schakelt de magneet in enof de hoeveelheidschijf in dan is je compressor kaduuk . Gebeurt bovenstaand niet dan kan het een overdruk of onderdruk issue zijn idd. Wel eens gehad dat desensor min 2 aangaf bij uitstaan. Dan kan je drukken wat je wilt optie knop...je airco gaat niks doen.
Vloeistofslag en je compressor is einde verhaal. Die compressor mag alleen gas verpompen. Niks vloeibaar
..
Nobody said it was easy....
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Waarschijnlijk al meer dan n paar jaar geleden dat er een aircobeurt was gedaan? Je riskeert dus idd wel wat.