Aftermarket MMI CarPlay/android box voor CIC vragen!

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zyffx
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2019, 09:55

Hallo!

Zijn er bmw drivers die zo een box hebben aangesloten op hun CIC systeem?

Ik heb de Andream box!

Hij werkt! Alleen een aantal dingen nog niet.

Originele Mic doet het nog niet?
Knoppen voor next en previous song nog niet op het stuur. Siri knop werkt wel op het stuur.

Iemand ideeën?

Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Zyffx op 09 mei 2020, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
meneersjon
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 jul 2011, 20:53
Type Auto: 2011 320ED
Locatie: Hilversum

Heb je de versie met of zonder scherm?
BMillerW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 341
Lid geworden op: 29 dec 2019, 09:04
Type Auto: BMW 316i

Ik heb het zelf nog niet geïnstalleerd maar ben wel erg geïnteresseerd!

Ik zal dit topic dus met belangstelling volgen :D
Gebruikersavatar
LeMehp
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2021, 10:31
Type Auto: BMW 318i
Locatie: Zwolle

Weet niet of dit nog actief is gezien de datum, maar zie ook dat er nog geen antwoord is gegeven, dus bij deze!

Is dit gewoon de MMI box van Andream? Dus dat kastje dat je tussen de originele CIC radio en scherm hebt geplaatst?
Ik heb dit zelf ook ingebouwd een aantal maanden terug, ik kreeg hier zo'n stekkertje bij die ik aan kon sluiten op de originele microfoon van de auto, ook kreeg ik er een microfoon bij die ik evt kon inbouwen als er geen originele al in de auto zat.

Maar bij mij werkt de microfoon prima, siri luistert naar bevelen en ook telefoon gesprekken zijn (volgens degene aan de andere kant) gewoon goed te verstaan. Ik ben nog wel even aan het uitvogelen of ik de BT bellen via de MMI box of de auto zelf wil (ik heb namelijk BT voorbereiding in de auto zelf voor telefoongesprekken). Vernam namelijk dat het geluid vrij zacht was toen ik het via de MMI box deed ipv de BT van de auto. Heb nu veranderd maar nog niet getest.

EDIT:
Na nog even goed het start topic te hebben doorgelezen nog een aanvulling:
De knoppen op het stuur moet je inschakelen via de opties van de MMI box. Daar kun je komen door in het CarPlay scherm op het BMW icoontje te klikken en dan naar opties te gaan. Mocht je er niet uit komen kan ik wel een filmpje maken.
Gebruikersavatar
Zyffx
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2019, 09:55

Topic inderdaad verouderd.

Ik heb de auto ook niet Meer! Maar bedankt voor je uitleg.

Uiteindelijk was het probleem dat ik van ccc naar Cic Pro ben gegaan en toen de MMi box. Daardoor werkten de knoppen en de mic niet goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
sbprive
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2021, 19:43

Voor mij is dit topic nog actueel :)

Ik heb een E60 530i (2007) met CCC navi. Zit te twijfelen om te upgraden naar een CIC, maar vind dat alleen de moeite als ik een MMI aan kan laten sluiten zodat ik Android auto kan draaien. Enig idee of dat kan / iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
LeMehp
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2021, 10:31
Type Auto: BMW 318i
Locatie: Zwolle

Hoi!

Ik weet niet hoe het zit met een E60.
Wel weet ik dat er geen MMI box is voor een CCC systeem. Volgensmij was dit ook vooral vanwege de resolutie van het scherm.
Als je het ombouwt naar een CIC systeem dan zou je wel een MMI box erin kunnen zetten.

Je zegt ook dat je geen Chinees spul erin wil, maar wat bedoel je dan? Zo’n Android scherm of MMI box? Want komen beiden uit China. Vaak alleen andere sticker / software erop.

De MMI box is zowel met Apple CarPlay te gebruiken als Android Auto. Ligt eraan welke Android je hebt; als je nieuwere hebt dan is het draadloos mogelijk en anders alleen bedraad.

Maar ik zou eerst kijken of je het om kan bouwen naar CIC en of het überhaupt de moeite waard is. Want voor MMI box ertussen zetten moet alsnog half dashboard eruit.

Als je het doet zou ik wel kijken of de MMI box ook in een E60 kan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”