E91 LCI Bi-Xenon Retrofit Troubles

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Ma330Xd
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2020, 13:32

Goedendag,
Ben nieuw op het forum dus zal me gelijk even voorstellen,
Ik ben Max, 20 jaar oud, wonend in Zeist en werk in de vrachtwagens als monteur zijnde.
Ik ben sinds begin dit jaar trotse eigenaar van een E91 330XD, handbak, standkachel alles erop en eraan. Ik heb echter een week of 3 geleden een ongeluk gehad..

Auto aan de voorzijde helemaal in elkaar. Dus moesten we aan de gang, ik heb een LCI voorkop weten te bemachtingen met een M-sport bumper. Alles ligt bij de spuiter nu dus dat komt er binnenkort op.
Ik zit alleen met mijn koplampen de kloten. De auto heeft fabriekaf Dynamic Xenon, super gaaf maar onwijs duur. Dus ik heb een set Bi-Xenon LCI lampen weten te bemachtigen.
Alles plug n play, alles werk ook knippers,stads en dimlicht echter wanneer ik mijn grootlicht wilt seinen gebeurt er niks...wanneer ik hem constant aanzet (van me af duw) gaat de shutter in de xenon open en heb ik groot licht. Alleen het seinen, wat ik gok dat met halogeen gaat ? Word niet bediend.

Ra ra wie kan mij helpen?
Mvg Max


Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Welkom! Waarom woon je in Zeist? Daar woon ik ook :mrgreen:

Als je bi xenon hebt dan heb je toch geen halogeen lamp meer?
Bij xenon met halogeen lamp kan je instellen in de FRM of hij moet seinen met xenon of halogeen. Aangezien jij, denk ik, van zo’n koplamp unit afkomt, zal je FRM nog wel daarop ingesteld staan. Je FRM anders Coderen kan dat veranderen.
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Ja waarom in Zeist!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Waar bedoelt ie denk ik. Zo groot is Zeist toch niet? :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Ma330Xd
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2020, 13:32

Nee gelukkig niet 😂, ik heb alles origineel gelaten qua FRM. Ik heb een FRM3 LED bij de koplampen gekregen. Niet gemonteerd. Ik ben van plan om voor nu alleen de LCI koplampen te monteren en in de loop der tijd achter ook LCI. Mijn binnenste lampen op de OEM Dynamic Xenon zijn halogeen. De nieuwe lampen die ik heb (Bi-Xenon LCI) hebben dat ook in de binnenste lampen zitten. Als ik grootlicht aan zet gaan de shutters open en brand het lampje op mijn dashboard. Wanneer ik wil seinen krijg ik ook het blauwe lampje maar worden de halogeens of shutters niet bediend. Ook geeft de auto een code op beide halogeen groot licht lampen.
Is dit een coder probleem of is de pinout anders van de lampen? Op de oude koplampen is poot 5 de shutter en poot 6 de binnenste halogeenlampen. Ik heb nog even gekeken in de LCI lampen zitten er geen poot 5. Dus ik gok ook geen grootlicht halogeen.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Bi xenon heeft toch geen halogeen lamp meer?
Of is dat bi xenon niet echt bi xenon?

Ik weet niet of de pin-out anders is, zou best kunnen. normaal kon je op newtis de schema’s bekijken, maar die site is onlangs uit de lucht gehaald.
Ma330Xd
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2020, 13:32

Pin 6 in de oude lamp in de oude Xenon is voor grootlicht halogeen. Pin 5 is voor de shutter. De nieuwe LCI Bi-Xenon OEM die ik heb heeft geen Pin 6 in de shutter zitten. Dus het zal wel een codeerdingetje zijn. Is er toevallig iemand die wel eens via INPA een standkachel (webasto oem) heeft gedeblokkeerd ?
Ik woon dus in Zeist.

Mvg, Max
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Standkachel gedeblokkeerd? Bedoel je dat de standkachel niet aan wil wegens foutcodes? Heb ik ooit eens gehad toen het pompje was vastgelopen. Na enkel malen gestart te zijn en vervolgens wegens foutcodes (in mijn geval oververhitting of zo omdat de vloeistof niet werd rondgepompt) niet meer aan wil? Bij mijn weten is dat op te lossen door de betreffende foutcodes te wissen. Daarna start de kachel weer. Uiteraard moet het probleem wel verholpen zijn, anders blokkeert de kachel na enkele pogingen weer.
BMW E92 330xD
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Kom maar een keer langs dan kijken we er ff naar. Ik woon dus ook in zeist :smile:

Stuur maar een Pb.
Ma330Xd
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2020, 13:32

Met de hulp van BMWcoder en hoop van de storingen weten te verhelpen. Duizend maal dank jongens! Heb vanmiddag ook mijn haperende centrale vergrendeling verholpen. Reparatie kabelboom gemonteerd in de kofferbakklep ivm slechte reparaties door de vorige eigenaar...smeltpijpjes en dergelijke. Alles doet het weer naar behoren heb ook geen CAS foutcodes meer nu. Comfort Access werkt ook weer voor eerst sinds aanschaf👍🏼👍🏼. Het forum blijft super voor jongens zoals ik die vanaf het E36 platform afkomen.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”