Toernafhankelijke piep over speakers na montage uitlaat

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
babytank
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2020, 12:18

Hi all,

Ik ben nieuw hier, dus zal even een korte intro doen. Mijn naam is Michel en ben sinds augustus in het trotse bezit van een blauwe E93 335i. Auto heeft slechts 76dkm gelopen en is van 2010, tot nu toe bevalt hij dan ook perfect! Hier en daar wat kleine dingetjes die ik nog wil fixen, maar ik ben tegen iets hinderlijks aangelopen.

Ik heb recent een Eisenmann RACE demper gemonteerd (jezus wat een geluid 006 ). Sindsdien is er een toerenafhankelijke piep te horen over de speakers, dit terwijl er niet aan de audio geknoeid is (origineel harman kardon). Ik zou haast zeggen dat het een massa probleem is, maar het lijkt me onwaarschijnlijk aangezien alleen de achterdemper veranderd is. Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen en hoe op te lossen?


Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Is er iets met de stekker vd klep in de uitlaat gedaan?
Deze stekker zit namelijk links achterin de kofferbak achter de bekleding. Daar zit de Harman kardon versterker ook. Misschien zit daar iets tegen elkaar aan oid wat niet de bedoeling is.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
babytank
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2020, 12:18

Nee, ik heb alleen het slangetje van de originele uitlaat losgehaald (onder de auto)
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24778
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Welkom op het forum :ja:

Je technische vraag graag in het juiste topic plaatsen, zo blijft het overzichtelijk.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”