(Edit: van Mulf2 naar Combox) Automatische verbinding telefoon-bluetooth werkt soms niet

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Hi, vorig jaar mei deze auto (LCI 2009 met CIC) gekocht en direct mijn iPhone XS verbonden met Bluetooth via de iDrive. Dit heeft altijd perfect gewerkt, direct automatische verbinding, alle contacten zichtbaar, gewoon instappen en bellen.

Sinds 3 weken een iPhone 12 Pro maar hiermee gaat het steeds mis want regelmatig heb ik geen verbinding, maar soms weer wél automatisch. Wat me opvalt is dat als ik opnieuw verbinding wil maken dat het steeds mislukt. Na verwijderen van de telefoon en opnieuw koppelen moet ik dat een paar keer doen alvorens het lukt. En hierin inmiddels ontdekt dat het koppelen alleen lukt als de iDrive als eerste om de code vraagt. Als de iPhone als eerste de code vraagt mislukt het koppelen. Heb niet kunnen ontdekken hoe en wanneer de iDrive als eerste de code vraagt, volgens mij gebeurd dit gewoon willekeurig. Wat zou dit kunnen zijn?

-iPhone 11 van mijn vriendin heeft deze problemen niet
-heb de software gecheckt via bmw.com/update, deze is up-to-date
-heb de iPhone van mijn vriendin verwijderd, probleem is hiermee niet verholpen
-maak gebruik van Tunai Firefly


Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Ik merk ook dat sinds ik de iPhone 12 Pro heb ik verbindingsproblemen heb.
Soms duurt het erg lang voordat ik verbinding heb, soms valt de verbinding tijdens een gesprek weg, soms lukt koppelen helemaal niet meer.
Zit geen logica in waar ik het naar kan herleiden.

Eerst dacht ik dat het door een los stekkercontact kwam (nog niet de juiste stekker behuizing sinds de vervanging naar Mulf 2), dus die vervangen, maar bood geen verandering.

Ik denk afwachten op een volgende update vanuit de Apple. Gezien het goed werkte met de vorige generaties, zal dit probleem bij Apple liggen denk ik.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Heb jij meerdere telefoons gekoppeld? Ik heb de telefoon van mijn vriendin eruit geknikkerd en sindsdien geen last meer. Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd ook erg weinig rijdt dus heb niet echt referentie momenteel.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Heeft de iPhone 12 (pro) niet een nieuwe 5G modem van Qualcomm terwijl de vorige modems van Intel waren? Geen idee of dat er wat mee te maken heeft overigens.
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Dit zou ik niet weten eerlijk gezegd...
Remco79 schreef: 04 mar 2021, 19:24 Heb jij meerdere telefoons gekoppeld? Ik heb de telefoon van mijn vriendin eruit geknikkerd en sindsdien geen last meer. Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd ook erg weinig rijdt dus heb niet echt referentie momenteel.
Heb inderdaad wel 2 telefoons gekoppeld. Samsung van m'n werk en iphone prive.
Zal eens kijken wat er gebeurd als ik de Samsung eruit gooi.. ben voorlopig toch niet meer onderweg naar werk.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Het is een tijdje goed gegaan, maar sinds een paar weken weer regelmatig problemen dat er óf geen automatische verbinding gemaakt wordt óf dat een gesprek halverwege wegvalt.

Ik ben er nog steeds niet achter wat het nu precies kan zijn maar lees hier en daar dat het een beginnend falen van de mulf kan zijn. Iemand hier ervaring mee?

Indien de mulf vervangen moet worden, zijn hier verschillende modellen voor of moet dit precies hetzelfde product nummer zijn? Of misschien andere oplossingen?
Gebruikersavatar
LeMehp
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2021, 10:31
Type Auto: BMW 318i
Locatie: Zwolle

Mogelijk inderdaad een probleem van connectiviteit van de iPhone.
Ik heb tijdelijk een iPhone X gehad omdat mijn telefoon kapot was. Deze had veel problemen met verbinding (niet automatisch verbinden, maar ook niet op kunnen nemen of opeens verbinding verliezen).. Heb recent de iPhone 12 gekocht en deze werkt bij mij prima met Bluetooth op de auto..

Tot op heden 1x gehad dat de telefoon niet wilde verbinden en ik fout melding kreeg.
Maar na ontkoppelen en weer koppelen was dit verholpen.

Naar mijn weten is de 12 identiek aan de pro, afgezien van de batterij en camera’s. Dus vind het wel bijzonder. Mogelijk dat het met een update dan verholpen is.

Misschien kan het helpen om het toestel even te resetten? Klinkt misschien stom; maar bij het instellen en overzetten van mijn spullen naar de iPhone 12 lukte het eerst ook niet. Telefoon opnieuw opgestart en toen werkte het wel (alsof verbinding met andere telefoon toen wel mogelijk was).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Nog steeds dezelfde problemen en wil toch gaan kijken om een andere Mulf te gaan plaatsen om te testen.

Ik heb zelf de Mulf2 met blauwe stekker. Moet je qua mulf altijd hetzelfde OEM-nummer nemen of is dezelfde stekker al voldoende? Ik zie op internet heel veel verschillende OEM-nummers.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Zou je niet gelijk de MULF vervangen voor een combox, zodat je ook via je telefoon spotify kunt luisteren?
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Heb inmiddels via BMWPartsOnline een combox gekocht:
Afbeelding

Heb weinig kennis van elektra maar ga toch graag de uitdaging aan. Dat hij uiteindelijk gecodeerd moet worden is mij bekend. Maar vraag me af hoe hij aangesloten moet worden.

Heb nu dus een MULF2. Weet iemand hoe de bekabeling aangesloten dient te worden?
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Vanochtend de auto opgehaald bij Carkings in Echt. Combox is aangesloten en alles werkt prima. Probleem opgelost voor nu. Afwachten of verbindingen met de telefoon nog wegvallen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Super. Nu kun je ook via je telefoon muziek beluisteren. Vond ik een hele fijne functie!
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Yes, dat werkt inderdaad top! Dank je wel nog voor de tip!
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Een aantal weken verder en gelukkig geen problemen meer gehad. Steeds direct verbinding met telefoon, geen weggevallen gesprekken meer, contacten die direct opvraagbaar zijn.
Ook spotify werkt prima, wel fijn dat hij automatisch verder speelt zodra je weer instapt en dan niet Spotify op je telefoon hoeft te openen. En uiteraard de stuurbediening (volgend en vorig nummer) die nu wel werkt.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Goed om te horen! Werkt fijn he. Stiekem is de CIC dan niet eens meer zo "ouderwets". :ja:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”