Speaker links doet niet waneer ik luister via android scherm

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
JIMMYE9X325
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2020, 12:36
Type Auto: E90 2005 325i

Hallo zal me eerst een beetje voorstellen.

Ik ben Jimmy en ik ben begim vorig jaar overstapt van de e46 328i coupe naar een e90 325i sedan uit 2005. Dolgelukkig met de extra luxe zoals idrive CCC navigatie professional, met een android scherm/(headunit)? Android 8.0 met aux aansluiting in armleuning met telefoon voorbereiding en cd wisselaar in de kofferbak.

Alles heeft het minstens een half jaar perfect gedaan tot dat er no signal in beeld kwam. Dus heb ik hem uiteindelijk heb laten reparen. Nadat ik hem weer terug geplaatst had en ik weer beeld van geluid had maar weer alles terug gemonteerd. Later die week onderweg net zoals voorheen van fm overgegaan naar AUX IN zodat ik via het Android scherm muziek kan afspelen bijvoorbeeld met de apps wanneer met internet verbonden ben of met bleutooth op mijn telefoon afspelen. Bleek in beide gevallen uit mijn linker voor speaker geen geluid te komen dus toen toen aan het zoeken gegaan en het een en ander gedemonteerd zoals middenconsole en scherm en de ccc. Helaas nog steeds het probleem niet kunne vinden en heb heel internet afgezocht en kom er echt niet aan uit. Ik ben zeker geen expert maar vind het geweldig om dit soort dingen eerst zelf uit te zoeken ik heb in mijn vorige auto e46 coupe elke storing en dergelijk zelf kunnen verhelpen en dension bleutooht geïnstalleerd en enzovoorts maar in deze auto kom ik niet verder dus ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!


JIMMYE9X325
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2020, 12:36
Type Auto: E90 2005 325i

Weer iets ontdekt. Als ik via het scherm afspeel en met de aux kabel in de armleuning er een stukje in doe en precies goed houd doen ze het ineens wel allemaal zolang ik hem maar goed houd maar dat is nie te doen natuurlijk. Zeker niet tijdens het rijden.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Klinkt als een slecht contact in je aux input. Is deze goed schoon?
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Klopt helemaal Jeremy, een koptelefoon werkt ook niet goed wanneer het contact niet goed werkt en dat geeft hetzelfde effect.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Hey Jimmy, je kunt je hier voorstellen: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1"

Foto erbij van je bolide, top man!
JIMMYE9X325
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2020, 12:36
Type Auto: E90 2005 325i

Jeremy schreef: 06 mar 2021, 22:18 Klinkt als een slecht contact in je aux input. Is deze goed schoon?
Ja deze is schoon maar ik luister toch juist via bleutooth hoe kan die aux input er dan invloed op hebben?
JIMMYE9X325
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2020, 12:36
Type Auto: E90 2005 325i

Arjan schreef: 07 mar 2021, 10:54 Hey Jimmy, je kunt je hier voorstellen: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1"

Foto erbij van je bolide, top man!

Ok zal ik doen bedankt
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

De E90 met CCC heeft origineel geen mogelijkheid om via Bluetooth muziek te luisteren, dat is pas vanaf 2011 als ik het goed heb, al is een CIC (de nieuwere infotainment met harde schijf) te retrofitten met een combox zodat het wel kan, maar dat is niet aan de orde bij jou. Het zou daarom zomaar eens kunnen dat in jouw auto het achteraf mogelijk gemaakt is door hetzelfde kanaal te gebruiken als je AUX IN. Heb je er een handleiding bij?
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Je luistert wel via bluetooth maar dat is op je Android scherm. Die zet het geluid naar je auto weer door via de aux input als ik het goed begrijp.
JIMMYE9X325
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2020, 12:36
Type Auto: E90 2005 325i

Klopt achter de ccc zit zo'n adapter tussen die waar de kabels van het scherm bij zitten.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

En zit die op één of andere manier gekoppeld aan de aux?
JIMMYE9X325
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2020, 12:36
Type Auto: E90 2005 325i

Ja hier zie je een beetje hoe het gaat hier wel om een e60 maar is het zelfde idee https://www.dvdgpsnav.com/blog/solution ... head-unit/

Ik heb het wel orgineel maar dit viel mensen op.
Bij stap 13

https://www.dvdgpsnav.com/blog/how-to-i ... head-unit/

Wat ik bij stap 13 pagina wel tegenkwam is dat als je geen aux hebt in je armsteun en er dus een moet inbouwen er vanalles bij komt zoals een kleine versterker enz, ze zeggen dat de speaker op de afbeelding niet nodig is omdat je navi geluid door de speaker linksvoor in de deur komt
Ook al heb ik geen e60 en niet de zelfde kabels als ze die in deze link uitleggen lijkt het wel te kunnen helpen met probleem dat ik zoek.
JIMMYE9X325
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2020, 12:36
Type Auto: E90 2005 325i

Weer wat ontdekt.

Als ik gewoon ben verbonden met bleutooht (doet die automatisch als ik ga rijden) dan hoor ik natuurlijk geen muziek als deze afspeel want hij staat niet op aux in, maar gewoon op fm aan het luisteren ben en ik word gebeld gaan ineens die missende speaker de beltoon afspelen en de fm gaat gewoon door en als ik opneem ook precies over die speakers die ik mis als ik naar aux in ga en via bleutooth of met internet verbinding via een app muziek afspeel.
JIMMYE9X325
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2020, 12:36
Type Auto: E90 2005 325i

Probleem opgelost eindelijk het zat hem in de aux kabel stekker ik heb de witte(aux left) gewisseld met de zwarte(aux ground) dus nu zit wit op zwart en andersom maar werkt het nu welzijn! zie link voor meer
https://www.bimmerfest.com/threads/e70- ... s.1373491/
JIMMYE9X325
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2020, 12:36
Type Auto: E90 2005 325i

Toch is het geluid niet helemaal goed. Links missen er wat hoge tonen en rechts gaat bij hoge volume met harde bas flink kraken. Zou dit door die aux stekker komen ? Dat die misschien niet helemaal goed verbind? Ik moet het nog proberen maar misschien herkend iemand dit?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”