begroetingslicht / werking Radio

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
JelmerT
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2021, 11:04

Hallo,

Ik heb een BMW e90 uit 2008. Een tijdje geleden heb ik een nieuwe accu laten zetten in mijn auto. Nu blijkt het dat het begroetingslicht het niet meer doet. De verlichting onder de deurgrepen doet het nog wel. Iemand een idee hoe je dit oplost?

Daarnaast heb ik wel eens problemen met de radio. Wanneer het contact aanstaat en de motor niet, draait de radio ongeveer 5 minuten waarna hij uitgaat. Zet je hierna het contact weer aan gebeurt hetzelfde. Je kan dus eigenlijk de radio niet aan laten voor meer dan 5 min zolang de motor niet draait. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?


Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Wat betreft de radio is dat zover ik weet standaard. Zo wordt voorkomen dat je radio de accu volledig leeg trekt en het starten ook niet meer lukt.

Volgens mij moet je dat begroetingslicht gewoon in je i-drive kunnen instellen. Al gekeken?
JelmerT
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2021, 11:04

Dat over de radio dacht ik ook. Kan nergens anders vinden hoe je het aan kan passen ook.

Het begroetingslicht heb ik ingeschakeld in de I drive ja. Ik heb hem ook een paar keer in en uit geschakeld, maar dit hielp niks. Ook staat mijn licht schakelaar naar links op Automatisch (A).
Enig idee wat dit dan kan veroorzaken?
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Volgens mij zou het dan gecodeerd moeten worden. Wel vreemd dat dit dan door een nieuwe accu komt. Misschien dat iemand anders hier uitleg daarover kan geven. Mocht je in de buurt van zuid-limburg zijn wil ik graag voor je kijken om het te coderen.
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Is de nieuwe accu wel goed aangemeld/gereset etc.? En/of zit er uberhaupt wel een juiste accu in.

Lijkt er namelijk op dat de "computer" deze zaken uitschakelt omdat deze denkt dat de oude/niet goed werkende accu er nog in zit.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Bij mijn 330i uit 2006 wel eens hetzelfde gehad van de begroetingsverlichting. Daarnaast deed ook de verlichting van de knopjes op het stuur het niet meer. Bij mij heeft het geholpen om toen de FRM te resetten (is wel een klusje voor een kenner overigens).
JelmerT
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2021, 11:04

Giovanni21 schreef: 30 mar 2021, 14:10 Is de nieuwe accu wel goed aangemeld/gereset etc.? En/of zit er uberhaupt wel een juiste accu in.

Lijkt er namelijk op dat de "computer" deze zaken uitschakelt omdat deze denkt dat de oude/niet goed werkende accu er nog in zit.
Ik heb dit door de garage laten doen. Misschien hebben ze iets fout gedaan, kan dit wel eens even natrekken.
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Ik zou het even navragen inderdaad, wat er precies gedaan is, en met wat het software matig gedaan is...
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”