Koplamp sproeier eruit 'geblazen'

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroenz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2016, 20:43

Een tijdje terug kwam ik erachter dat ik een deel van mijn Xenon koplamp sproeier kwijt was (Kapje + sproei kop) nog even opzoek geweest maar niks gevonden natuurlijk. Paar weken later viel mijn oog op iets dat lag op de parking .. Mijn kapje plus sproeikop! 001

Afbeelding

Ik vermoed dat dit gebeurd is in de vries periode. Net te laat anti vries erin, niet doorgespoten, bevroren en eruit geblazen.

Uit het gat waar de sproeier zich bevond stak een klein stukje rubberen slang die los zat (+- 10cm lang) Echter past deze slang niet op de sproeikop. Waar hoort dit slangetje? Er komt wel gewoon vloeistof uit als ik heb bedien en kan ik de sproei kop vanuit de buitenkant weer gewoon terug duwen? Of gaat dat niet zo makkelijk ?


Ik hoor graag jullie ervaring!


Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Pin mij er niet op vast, maar ik geloof dat dat stukje wat jij in je handen hebt ook vast zit met een veer. Mijn 118i uit 2008 heeft vorig jaar een tik gehad en dus de bumper incl. sproeier moeten vervangen. Zelfde verhaal, de sproeier leek terug te gaan in dat stuk in de bumper, maar zou er direct weer “uitgespuugd” worden door de waterdruk waarbij het veertje de kop weer terug moet trekken na activatie. Ik zou voor de zekerheid een nieuwe doen want grote kans dat als je zo gaat rijden je ‘m binnen de kortste keren weer kwijt bent. En zo’n kapje is ook niet makkelijk om in kleur te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”