Software android 8.1 unit

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Roel Kraaij
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2021, 19:30

Redelijk recent heb ik een e90 330i gekocht met daarin een aftermarktet android 8.1 navigatie scherm. Echter zaten hier nog behoorlijk wat gegevens en instellingen in van de vorige eigenaar. Eerst heb ik zelf het een en ander geprobeerd te veranderen, maar door het gebrek aan een handleiding o.i.d. lukte dit niet helemaal. Vervolgens kreeg ik het heldere idee om de unit compleet naar fabrieksinstellingen terug te zetten. En daar ging het echt mis :duh:

Voor de reset had ik het basisscherm van de CCC navigatie na het opstarten van de auto. Op het moment dat je het touchscreen gebruikt kom je op de android 'schil' terecht. Na het resetten blijkt dit dus niet meer op het android systeem aanwezig te zijn. Ik mis het de originele CCC interface van BMW. Hierdoor kan ik dus bijvoorbeeld de radio niet meer bedienen.

Is er iemand hier die weet of ik deze software ergens kan krijgen, en zo ja waar?

Bij voorbaat dank, groet Roel


Luco
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mei 2021, 15:08

Probeer de Menu knop van je iDrive eens een paar seconde ingedrukt te houden. Bij veel aftermarket sets kan je daarmee schakelen tussen de originele iDrive en de aftermarket schil.
E91 318I N46B - 2007
Roel Kraaij
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2021, 19:30

Bedankt voor je reactie, de menu knop inhouden had weinig zin. Maar via de spraakbediening toets op het stuur is het wel gelukt :D
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”