Antidreun/isolatie/demping

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Hi,

Ik heb van Stefan een Gladen Boxmore GT set kunnen overnemen en wil die, als de tijd het toelaat, komend weekend inbouwen. Ik kreeg van hem ook wat antidreun platen erbij. Nu snap ik het nut er wel van maar vraag ik me af in hoeverre het echt van belang is deze te gebruiken. En als het van belang is, waar plaats je het? Alleen op de deurpanelen? Ook aan de binnenkant van de deuren? Zoveel mogelijk alles dichtplakken of is hier en daar een stuk voldoende?
Ik zie en lees op internet vanalles maar de een heeft hier een daar een stukje op het paneel geplakt en de ander plakt de hele deur dicht, vandaar de vragen. Alvast bedankt voor de reacties.


Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Ik denk dat je deurpanelen het belangrijkst zijn. Ik heb zelf ook de behuizing van de speakers onder de stoelen gedaan (ook gezien op internet Afbeelding).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

je wilt dat de speakers trillingen omzetten in luchtverplaatsing, niet in trillende auto-onderdelen, dus je wilt zoveel mogelijk van de panelen waar de speakers ingeschroefd zitten behandelen met dit spul.

ook grote plaat-delen (dus de deuren bijvoorbeeld) die kunnen meeresoneren behandelen.
bij mijn (oude) Z4 ook gedaan en het maakte een serieus verschil
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”