Navi Business vs Navi Professional

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

zo hoort het dus :ja:


jeetn
Just getting started
Just getting started
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:36
Type Auto: BMW 320D TOURING (E91)
Locatie: Menen, Belgie

Ik heb in mijn auto CD apart en DVD apart. Dan heb ik dus Professional Navigation.

Moet ik dan ook kijken om de Professional te downloaden? De Business zal dan niet werken?
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

jeetn schreef:Ik heb in mijn auto CD apart en DVD apart. Dan heb ik dus Professional Navigation.

Moet ik dan ook kijken om de Professional te downloaden? De Business zal dan niet werken?
Ik weet niet of het dan niet zal werken, ik ga van uit dat dat niet werkt aangezien Business andere afmetingen heeft (scherm).

Gewoon Professional downloaden dus.
jeetn
Just getting started
Just getting started
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:36
Type Auto: BMW 320D TOURING (E91)
Locatie: Menen, Belgie

Nicke90bmw schreef:
jeetn schreef:Ik heb in mijn auto CD apart en DVD apart. Dan heb ik dus Professional Navigation.

Moet ik dan ook kijken om de Professional te downloaden? De Business zal dan niet werken?
Ik weet niet of het dan niet zal werken, ik ga van uit dat dat niet werkt aangezien Business andere afmetingen heeft (scherm).

Gewoon Professional downloaden dus.
Ik kan bevestigen dat het niet werkt :)
mooiroodisnielelijk
Just getting started
Just getting started
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 dec 2011, 09:35
Type Auto: E91 318iA lci
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

ik heb een E91 318iA van oktober 2010 gekocht in Duitsland, om de software naar Nederlands om te zetten ben ik naar Breeman-Rotterdam gegaan, een baliemedewerker zei mij lichtelijk hooghartig dat dat ik dat beter niet kon doen omdat hij de kans groot achtte dat de harde schijf dan vast zou lopen en dat heel veel geld ging kosten om te repareren.
Ik ergerde me meteen een beetje aan het mannetje en vertelde hem dat dat me niet zoveel kon schelen, waarop hij zei: het kan wel 1500,00 kosten als het kapot gaat dus ik raad het u af.
Toen vertelde ik hem dat ik nog bijna een jaar fabrieksgarantie had en dat het vervelend zou zijn als het gebeurde maar het toch echt kosteloos gerepareerd moest worden.
Het mannetje kreeg een kleur en stamelde dat hij het aan de garantie meneer moest vragen, even later kwam kwam hij terug en het leek of hij zijn broer had gestuurd, het was opeens een uiterst vriendelijk mannetje wat mij vertelde dat het natuurlijk geen enkel probleem was.
Inmiddels is dus alles probleemloos omgezet en werkt het uitstekend maar ik erger me een beetje aan de mevrouw in mijn naviprof, het lijkt Eva Braun wel die een cursus Nederlands heeft gevolgd, ze heeft toch een beetje het accent van Prins Bernhard.
Nu is mijn vraag: hoort dat zo?, in mijn tomtom kon ik zelf kiezen wat voor stem ik wilde, en nu zit ik met deze vrouw opgescheept.
Ik vertrouw ze ook niet zo erg, vrouwen kunnen toch helemaal geen kaartlezen?
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

LOL
1. Je hebt het prima verwoord en in ieder geval de NL versie nu. Meestal is het erg veel moeite en zijn ze idd bang dat er iets mis gaat in de BC. Maar top dat het er nu in zit.
2. Vwb de taal. Helaas kan daar niets aan gedaan worden. EN ja TT of Garmin of andere merken is m.i. accurater en meer mogelijkheden dan dit dure BMW systeem. Kortom, je zult het met Eva moeten doen.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Mooi verwoord :ja:
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
sjanni
Just getting started
Just getting started
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 feb 2012, 09:28
Type Auto: Bmw 320D e91 2005
Locatie: sint oedenrode

Beste,

ik ben nieuw hier op het forum en heb veel gelezen maar niets echt werkend gezien.
ik heb meerdere malen gehoord dat je 2d maps op een business navigatie kan krijgen.

ik heb een bmw 320d e91 uit 2005
met een business navigatie met idrive.

graag wil ik hem wat meer updaten want je kan er vrij weinig mee vind ik momenteel.
ik wil eigenlijk het volgende kunnen
dvd met mp3
2d of 3d map in plaats van een pijl.
en miss is er meer uit te halen.

ook zou ik in de toekomst een bluetooth module toe willen voegen en iets met usb.
of kan ik dan beter een pro kopen.


ook weer zo iets past een 2008 module in een bmw e90 uit 2005?

met vriendelijke groet,
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

sjanni schreef:Beste,

met vriendelijke groet,
Hallo Sjanni,

Wij zouden het op prijs stellen als u zich eerst even voor zou willen stellen!

Thanks.
sjanni
Just getting started
Just getting started
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 feb 2012, 09:28
Type Auto: Bmw 320D e91 2005
Locatie: sint oedenrode

zojuist mij even voorgesteld;)
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

2d maps op een business systeem uit 2005 is niet mogelijk, dat kan alleen met de latere vanaf 2007 geloof ik.
Syfodias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 629
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:45
Type Auto: F36 4-serie Gran Coupe
Locatie: Den Haag

sjanni schreef:Beste,

ik ben nieuw hier op het forum en heb veel gelezen maar niets echt werkend gezien.
ik heb meerdere malen gehoord dat je 2d maps op een business navigatie kan krijgen.

ik heb een bmw 320d e91 uit 2005
met een business navigatie met idrive.

graag wil ik hem wat meer updaten want je kan er vrij weinig mee vind ik momenteel.
ik wil eigenlijk het volgende kunnen
dvd met mp3
2d of 3d map in plaats van een pijl.
en miss is er meer uit te halen.

ook zou ik in de toekomst een bluetooth module toe willen voegen en iets met usb.
of kan ik dan beter een pro kopen.


ook weer zo iets past een 2008 module in een bmw e90 uit 2005?

met vriendelijke groet,
Prof systeem past op de plek van business navi. Gewoon business eruit halen en prof voor in de plek. Ook het beeldscherm moet je dan omruilen. Wellicht ook nog een software aanpassing om alles werkend te krijgen en klaar is Kees :wink:

Zijn verschillende bedrijven die het voor je kunnen doen. Dan betaal je incl systeem vanaf 1200 eu tot 2000. De ene ruilt je oude systeem in, de andere raadt het je aan om lekker zelf op marktplaats te verkopen.

Ikzelf wacht op een systeem wat ik op eBay op de kop heb kunnen tikken, dan even in laten bouwen en dan hoef ik ook niet langer naar een pijl te kijken maar naar een mooie landkaart :Hosanna:
sjanni
Just getting started
Just getting started
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 feb 2012, 09:28
Type Auto: Bmw 320D e91 2005
Locatie: sint oedenrode

Syfodias schreef:
sjanni schreef:Beste,

ik ben nieuw hier op het forum en heb veel gelezen maar niets echt werkend gezien.
ik heb meerdere malen gehoord dat je 2d maps op een business navigatie kan krijgen.

ik heb een bmw 320d e91 uit 2005
met een business navigatie met idrive.

graag wil ik hem wat meer updaten want je kan er vrij weinig mee vind ik momenteel.
ik wil eigenlijk het volgende kunnen
dvd met mp3
2d of 3d map in plaats van een pijl.
en miss is er meer uit te halen.

ook zou ik in de toekomst een bluetooth module toe willen voegen en iets met usb.
of kan ik dan beter een pro kopen.


ook weer zo iets past een 2008 module in een bmw e90 uit 2005?

met vriendelijke groet,
Prof systeem past op de plek van business navi. Gewoon business eruit halen en prof voor in de plek. Ook het beeldscherm moet je dan omruilen. Wellicht ook nog een software aanpassing om alles werkend te krijgen en klaar is Kees :wink:

Zijn verschillende bedrijven die het voor je kunnen doen. Dan betaal je incl systeem vanaf 1200 eu tot 2000. De ene ruilt je oude systeem in, de andere raadt het je aan om lekker zelf op marktplaats te verkopen.

Ikzelf wacht op een systeem wat ik op eBay op de kop heb kunnen tikken, dan even in laten bouwen en dan hoef ik ook niet langer naar een pijl te kijken maar naar een mooie landkaart :Hosanna:
jammer :( hoopte op goedkopere oplossing:P
bartjem
Just getting started
Just getting started
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 apr 2012, 12:44

hallo,
ik las hier wat hogerop " ik heb cd en dvd apart dus heb ik professionnal".. nu heb ik dit ook apart maar er werd me verteld bij aankoop dat ik de business edition zou hebben. Nu lijkt alles op de professional als ik hier wat opzoek, vooral op deze site http://www.thommy.nl/bmw-navigatie-systemen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vermoed dat ik dus best voor de professional ga?
met dank
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

Bart, waarschijnlijk heb jij een business line pakket op je auto. Hier werd standaard een Business navigatie geleverd (optie 606), maar je kon tegen meerprijs ook een Navigatie Professional geleverd krijgen. Dat zal er ongetwijfeld gebeurd zijn :ja:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”