xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Hier ook een N52B30 motor.

En om het nog "erger" te maken, niet eens een ZF transmissie :duh:


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Geen ZF?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

De 125i heeft een GM automaat.
Schijnbaar is de ZF pas gebruikt bij het naderen van 't einde van de productie voor dat model.

Vreemde gang van zaken, bij BMW..Oudere techniek gebruiken in een moderne koets. :nee:
Gebruikersavatar
Cuprani
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mei 2017, 21:20

JMM58 schreef:Sta echt versteld dat er hier verder blijkbaar bijna niemand deze software heeft gebruikt.
Voor de goede orde van zaken, mijn 335d gaat door de versnellingen heen, met de xHP software, net zoals met een DKG.. "Klik" met de paddles is gelijk schakelen...wat moet je nog meer hebben???
Het verschil is in ieder geval enorm!

Wat is de "rem"...of wat is het vooroordeel dat het hier snel doodbloed?

Ben er zeker van dat als iemand met m'n auto rijdt het een soort "wow gevoel" krijgt..maar ja, ik ben geen "test driver" voor dit forum.... tenzij ze naar mij toekomen om het te ondervinden.. 001
Ik ben zelf een beetje bang dat het te agressief wordt met stage 3. Heb je bij vol gas geen enorme klappen op de aandrijflijn?
Heb nu met de standaard software soms al het idee dat de bak enorme klappen te verduren krijg. Ik rij stage 2 MHD, dus met donwpipes en intercooler.

Rijdt de drive nog wel gewoon comfortabel?
Ik rij zelf ene keer manueel, en andere keer in D, dus beiden moeten goed zijn.
E91 335i :Mpower:-sport | N54 | WORK IN PROGRESS
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dutch79 schreef:
roywillems schreef:De 330i heeft ondersteuning voor alle bouwjaren! Je hebt een N53B30O0 toch? Typecode ve71 & pm11 staan ertussen, via xhpflashtool.com kun je zien of je auto wel of geen ondersteuning heeft.
Nee, N52B30 (258pk). De vermelde 272pk is de N53 met directe injectie.
Ik vraag t wel ff na bij rbttuning. En hou inderdaad FB ook ff in de gaten.
Heb al bericht.. en ja, N52 komt eraan :Hosanna:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

Cuprani schreef:
JMM58 schreef:Sta echt versteld dat er hier verder blijkbaar bijna niemand deze software heeft gebruikt.
Voor de goede orde van zaken, mijn 335d gaat door de versnellingen heen, met de xHP software, net zoals met een DKG.. "Klik" met de paddles is gelijk schakelen...wat moet je nog meer hebben???
Het verschil is in ieder geval enorm!

Wat is de "rem"...of wat is het vooroordeel dat het hier snel doodbloed?

Ben er zeker van dat als iemand met m'n auto rijdt het een soort "wow gevoel" krijgt..maar ja, ik ben geen "test driver" voor dit forum.... tenzij ze naar mij toekomen om het te ondervinden.. 001
Ik ben zelf een beetje bang dat het te agressief wordt met stage 3. Heb je bij vol gas geen enorme klappen op de aandrijflijn?
Heb nu met de standaard software soms al het idee dat de bak enorme klappen te verduren krijg. Ik rij stage 2 MHD, dus met donwpipes en intercooler.

Rijdt de drive nog wel gewoon comfortabel?
Ik rij zelf ene keer manueel, en andere keer in D, dus beiden moeten goed zijn.
Nee, bij mij absoluut geen klappen, wel resoluut en snel opschakelen. Vooral van 1ste naar 2de is een hemelsbreed verschil. Terugschakelen gaat bij mij zeer zacht.

Praat hier wel over een 335d, bij een 335i krijg je d'r ook een soort tussengas bij, bij het terugschakelen dus dat kan wat harder aanvoelen maar zonder klappen, voor zover de commantaren van anderen met een 335i.
Bij stage 3 kun je de motor ook in z'n begrenzer draaien, ideaal voor de "dwarsrijders". :D

....Dit alles wel in M-mode, in D-mode gaat het nog smoother.

Wat de MHD software betreft moet je wel eerst wat maatregelen nemen, precies weet ik het niet maar je moet iets uitschakelen of aanvinken, alvorens te flashen. Ff opzoeken op google, bijv: MHD vs xHP tool..

Maar als je denkt dat stage 3 toch wat teveel is voor je dan kan je kiezen voor stage 2 of 1, dat gaat allemaal net iets minder snel maar ook een beetje zachter....maar nog altijd een stuk sneller en efficiënter als OEM.

Ik heb voor stage 3 gekozen omdat ik altijd manueel rijd en dus het schakelen met de flippers snel moet gaan.
Zoals ik al eerder aangaf, het lijkt nu een dubbele koppeling automaat. :ja:
Laatst gewijzigd door JMM58 op 13 dec 2017, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Vroeg me ook al af hoe je inschat welke stage je het beste kunt nemen en ook of stage 2/3 nou extra slijtage kan opleveren. Dat wil je ook niet...
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

In principe is de slijtage een stuk minder in alle stages omdat er bijna geen slip meer is.
Merk je bijv. goed tijdens voluit accelereren vanaf stilstand i.ver.m. de OEM software, de antisliplamp flikkert behoorlijk meer.

Overigens blijft de slip in de warm up fase hetzelfde als bij de OEM software, dat lijkt mij ook logisch.
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

JMM58 schreef:De 125i heeft een GM automaat.
Schijnbaar is de ZF pas gebruikt bij het naderen van 't einde van de productie voor dat model.

Vreemde gang van zaken, bij BMW..Oudere techniek gebruiken in een moderne koets. :nee:
Yup, schrok in het begin ook wel :?

Maar na wat info vergaard te hebben, dat de GM bakken eigenlijk niet zo slecht zijn. Ze zijn zelfs wat robuuster dan de ZF bakken.

Nadeel is, dat merk je ook. De bak is niet alleen robuuster, maar schakelt ook niet zo smooth als een ZF :nee:
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

Dutch79 schreef:Heb al bericht.. en ja, N52 komt eraan :Hosanna:
Die met de GM automaat?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zijn nog geen details bekend. Kreeg alleen de reactie dat ook de N52 ondersteund gaat worden ergens in de komende weken.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

JMM58 schreef:Die met de GM automaat?
GM automaten zullen nooit ondersteund worden door xHP flashtool.
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

Klopt inderdaad, net antwoord gehad van xHP, met die bevestiging.
Gebruikersavatar
Cuprani
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mei 2017, 21:20

JMM58 schreef: Wat de MHD software betreft moet je wel eerst wat maatregelen nemen, precies weet ik het niet maar je moet iets uitschakelen of aanvinken, alvorens te flashen. Ff opzoeken op google, bijv: MHD vs xHP tool..
Heb het E90 post MHD topic afgestruind hiervoor, maar kan hier geen duidelijke informatie over terug vinden. Wel dat veel mensen gewoon zowel MHD als XHP flashen zonder problemen.
E91 335i :Mpower:-sport | N54 | WORK IN PROGRESS
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

Als ik mij goed herinner was er in het begin een wat andere flash procedure met xHP software en de MHD software maar in tussentijd zou dat opgelost zijn via een optie in de xHP tool, dacht ik.

Maar pin mij daar niet op vast, het zou inderdaad geen problemen mogen geven voor wagens met MHD software.
Beste is om even die vraag te stellen aan RBT-tuning, dan zal je voor 100% de juiste info krijgen. 008
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”