Valvoline 5w30 Full Synthetic bij de Action

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Gebruikersavatar
DJLeonardo
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 343
Lid geworden op: 19 apr 2012, 02:22
Type Auto: E90 330iA, E87 118i
Locatie: Heemstede

LL04 wordt aangeraden voor moderne BMW's die in landen rijden waar kwalitatief goed benzine voorhanden is. M.a.w. Europa. Dat betekent dat diezelfde auto's in de rest van de wereld gewoon op LL01 olie rijden.

Het is mij eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk waarom de ene olie wel en de andere olie niet is goedgekeurd. Ook zijn de verschillen tussen olie die in de LL04 groep zitten onderling soms verschillender dan verschillen tussen olie in de LL01 en LL04 groep. Het verschil zal in de additieven zitten. Daar wordt alleen niks over vertelt in de technische documenten.


E90 330iA, E87 118i
Gebruikersavatar
Daseenmooie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 382
Lid geworden op: 26 sep 2010, 19:57
Type Auto: G01 X3 2.0i Xdrive M pakket
Locatie: Zwolle

Die Shell olie was een behoorlijke restpartij ivm verandering verpakking.
Je ziet dezelfde flessen nog wel eens staan bij een Shell pomp maar dan wel voor de bekende shopprijs.
De valvoline olie is vanwege teveel bulkvoorraad van de hand gedaan....

Gewoon prima spul voor voertuigen die aan de specificaties voldoen.
HJe91
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 258
Lid geworden op: 14 okt 2012, 19:52
Type Auto: 130i

Toen mijn e46 veel olie verbruikte(lekke pakking) heb ik ook bijgevuld met Valvoline. Prima spul en tegen een redelijke prijs. Nu is het oude 318i blok ook redelijk antiek en onverwoestbaar(m43), maar hij deed het er prima op.
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

Olie kost geen drol joh. oliehandel is 6L castrol 5w30 l04 50e incl. verzenden

Als je een 2L diesel hebt hou je 0.5L over voor navullen :ja:
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Zoals hier geschreven is: het gaat wel om je auto. Koester deze. Ga dan voor de beste kwaliteit zo goedkoop mogelijk. Castrol kun je al krijgen voor 7 euro per 1 liter, dan betaal je een paar euro's meer dan Action spul. Ik kocht mijne bij Oliehandel.nl. Echt een aanrader.
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Het gaat om deze olie. Dat deze niet geschikt is voor wat oudere BMW motoren is echt onzin.

Afbeelding
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Binnenkort maar eens 3.8 liter in de lupo gooien. Begon te zeuren om een olie beurt. En weet niet wanneer de laatste keer was dus meteen maar even doen. Ga gewoon naar de action om olie te halen. Wil de lupo vast op lopen en het mag niks kosten.

Bmw heb ik uiteraard wel een premium merk in. Vorige eigenaar deed er shell olie in. Dus heb ik die ook maar weer genomen.
Golf gaat castrol in. Maar die is nog lang geen nieuwe nodig. Die rijd hooguit 2000km per jaar :duh:
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
AbTuning
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2017, 11:06

Goedemorgen,

Over olie is al erg veel geschreven en iedereen heeft er wel een mening over. Feit is wel dat honderden verschillende merken olie verkocht worden, maar er geen honderden fabrieken zijn die produceren en afvullen in cans. Feit is ook dat wat er aan specs op de fles staat moet kloppen met de inhoud. De viscositeit (vloeibaarheid) van de olie bij verschillende temperaturen moet wel bij je auto of voertuig passen. Ik koop zelf ook mijn olie bij de Aldi ( 5w30 ). Als iemand dit gevoelsmatig niet vertrouwd kun je meer geld voor het zelfde product uitgeven. Ik verbaas me er overigens wel over dat olie vergeleken met de ons omringende landen erg duur is......
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

krent
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Der komt bij mij geen aldi of action meuk in.
Het prijs verschil zit toch ergens in...
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Miss wel alleen in de naam. Al vind ik de olie van castrol of shell ofzo beter ruiken dan die van de action XD
Die 5w30 die in de lupo is gegaan die stonk.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
DJLeonardo
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 343
Lid geworden op: 19 apr 2012, 02:22
Type Auto: E90 330iA, E87 118i
Locatie: Heemstede

Alhoewel Valvoline heus geen slecht merk is en al heel lang olie maakt zou ik deze olie er toch maar niet ingooien. Ik zie dat de ACEA categorie niet past bij BMW motoren. Alle door BMW goedgekeurde olie valt in de C2, C3 catergorie/groep Dat doet deze niet
Het overschakelen naar een andere categorie dan aanbevolen (van A/B naar C of E, van C naar A/B of E en van E naar A/B of C) is niet aan te raden, omdat dan op langere termijn vrijwel zeker problemen kunnen optreden.
http://www.tribolex.nl/acea.html
E90 330iA, E87 118i
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

Heb in de Golf 7 GTD 25 van deze flessen verstookt in twee jaar. Ding liep er heerlijk op :mrgreen:
Model S P100D aka Dyson
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Zowel Shell als Valvoline maken prima olie. Mijn vorige auto (Volvo D5) liep erg mooi op Total Quartz olie. Als de specificaties goed zijn én het een bekend merk is, dan is het mij om het even welke winkel of online shop me de olie verkoopt of levert.

In de 325d gaat Total Qaurtz Ineo MC3 LL04.
Gnoe
Just getting started
Just getting started
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 feb 2022, 17:45
Type Auto: E93 330i / MB C350e

Ik kan het niet nalaten dit oude topic af te stoffen, waar ik tegenaan liep op zoek naar olie voor mijn E93/N53.

Voor de gein keek ik even op de Action site en zie dat de goedkope huismerk (C&C) volsynthetische 5W30 olie keurig voldoet aan de C3 / BMW LL04 specs 001

https://www.action.com/nl-nl/p/cc-motorolie2/

Nog geen 5€ per liter dus sla je slag! :Hosanna:

Zelf hou ik het op Castrol Edge 5W30 btw
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”