E91 LCI 318i start moeizaam

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Jimmer schreef: 22 aug 2019, 22:27 Heb ik deze foto al eens gepost? Deze bougie heeft bijna 70dkm in een N43 gezeten. Het ongelooflijke was dat deze motor op zich nog probleemloos draaide. Het officiële bougie vervangingsinterval is 60dkm voor N43/N53, maar op basis van onderstande foto is dat dus te lang! Denk zelf dat een interval van max. 45k beter op z’n plaats is. Al zou dat op basis van jouw auto alsnog te lang zijn.

Afbeelding
Zo die ziet er aardig toegetakeld uit....

In ieder geval bedankt voor het advies heren. Zal dit zeker in de gaten houden. Vreemde is dat het probleem verergert met regenachtig weer. Als ik het probleem met "normaal" weer 1 a 2 keer per dag heb is het met regenachtig weer elke start k*t. Monteur zegt dat hij het niet kan plaatsen maar hebben jullie enige idee waarom? Kan toch geen vocht bij de ontsteking komen neem ik aan....

Nu gaat het dus al een paar dagen goed maar het is ook redelijk mooi weer afgelopen dagen. Echte test zal zijn met regen maar dat mag nog wel uit blijven zo met het weekend in zicht.


Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik snap dat je wilt testen, maar ik ben wel blij met dit mooie weer hoor 8)
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

:lol: :lol:

Testen kan wachten hoor. Ben er ook zeer blij mee. Lekker de fik in de BBQ :Hosanna:
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Helaas is het wachten op slechtere weer niet nodig geweest. Tot zaterdag ging het perfect en ineens heel zaterdag slecht startende auto. Ben volgens mij 3 a 4 keer weggeweest en alle keren slecht aanslaan.

Wordt vandaag weer bellen..... :duh:
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Balen zeg. In ieder geval wel weer een oorzaak uitgesloten. Bougies zijn het dus niet.
Hopelijk blijft die slecht starten want dat maakt het stellen van een diagnose wel makkelijker.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Balen! Wordt weer vervolgd dus..... 004
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Wat is er nu eigenlijk inmiddels vervangen/getest?
Zijn alle groundstraps gechecked bv? Want die zorgen voor aarding vanaf bv startmotor ed. Ik heb die namelijk eentje vervangen daar omdat deze helemaal gecorrodeerd (groen) en broos was. Hij kan breken en dat is niet iets waar men snel aan denkt of op controleert...

Zie: viewtopic.php?p=541453#p541453
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 26 aug 2019, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Yup... maar dit gaat wel even duren denk ik. Heb gebeld en aangegeven dat helaas het probleem nog aanwezig is. Receptie belde me een aantal uur later terug met de mededeling dat ze dus even niet meer weten hoe en wat. Werkplaatschef is net met vakantie dus daar willen ze sowieso op wachten omdat die persoonlijk zich over dit probleem heeft gebogen en degene die nu aanwezig is weet dus even niet hoe verder omdat er het nodige is vervangen en er uit diagnose niks komt.

Volgende week ga ik zelf met vakantie (niet met de auto) dus afgesproken dat ik voor die tijd nog even contact met ze ga opnemen voor een update over het probleem. Zodra de werkplaatschef terug is wordt het wel weer opgepakt alleen tja.... Hoelang nog door zo.... :cry:

@Dutch79 Ondertussen zijn vervangen een lage druk sensor van de brandstoftoevoer? (of iets in die richting, die gaf een zwak signaal volgens het uitleesapparaat). De injectoren zijn reeds vervangen en ook de bougies. Bobines en Vanos ventiel etc zagen er goed uit volgens monteur. Accu is volgens hun nog goed en zelf zit ik ook niet richting de accu te denken omdat de startmotor wel draait maar het aanslaan gewoon erg lang duurt (7-10 sec). Tevens is het probleem niet continu aanwezig maar vooral met regenachtig weer en heb het idee met extreem warm weer ook. Woensdag heb ik de auto weer opgehaald en ging goed tot zaterdag dus had echt het idee dat het opgelost was maar toen ik zaterdag ochtend de auto wilde starten was het weer zover en de andere 3x op zaterdag ook. Kort achter elkaar starten gaat ook goed. Probleem doet zich voornamelijk voor als de auto enige tijd (lees 1 uur of langer) stil staat maar na een nacht stil staan gaat de eerste start meestal wel weer goed. :(

Maar dit is dus ongeveer het probleem.

Trouwens dat van groundstraps is wel een goede. Zal even kijken of ik die zelf kan checken en anders aan de garage doorgeven wanneer de auto weer terug moet. Thnx voor de suggestie.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Hoe staat het er hier inmiddels voor?

Vanmiddag sloeg mijn auto ook weer eens slecht aan. Vochtig weer lijkt dus inderdaad van invloed te zijn.
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Vaker last van Ray?
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ja. Nu alweer paar weken niet. Vandaag ineens weer wel.
E91 320i :Mpower:
Ilyas88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 jan 2013, 21:28
Type Auto: BMW 318i E91 LCI M-Sport
Locatie: Thuis

Ray320 schreef: 04 sep 2019, 18:26 Hoe staat het er hier inmiddels voor?

Vanmiddag sloeg mijn auto ook weer eens slecht aan. Vochtig weer lijkt dus inderdaad van invloed te zijn.
Goedemorgen Ray,

Was met vakantie dus even niet kunnen reageren maar probleem is nog steeds aanwezig. Dealer weet op het moment niet zo goed meer hoe verder dus die zijn onderling in overleg. Het lijkt er wel op dat na de laatste keer dealer het (bougies vervangen en software geupdate zeiden ze) het minder lang duurt maar nog steeds niet zoals het hoort. Moet ik ook wel zeggen dat ik sindsdien de auto ook niet vaak gebruikt heb. Gisteren was mijn vrouw even weg met de auto en zei ze dat het weer lang duurde met aanslaan. Al met al is het probleem dus nog steeds aanwezig.

Heb de dealer gevraagd om een andere auto als ze dit probleem niet kunnen oplossen. Reactie was "zou geen probleem moeten zijn" maar moest eerst overlegd worden.... eigenlijk wil ik gewoon dat het probleem opgelost wordt en dat ik deze kan houden omdat ik het een leuke/mooie auto vind maar ik heb ook geen zin dat ik over een jaar, nadat de garantie afgelopen is zelf voor al deze kosten op te draaien. Ik heb de auto sinds eind juli en deze heeft nu al 3x minimaal 2 dagen bij de dealer gestaan zonder resultaat.

Als het goed is hoor ik vandaag/morgen meer over hoe verder.....
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ik blijf heel benieuwd, en hoop dat het voor jou sowieso wordt opgelost.
Gisteren was het vochtig en vandaag warm en beide keren had ik ineens geen last van niet aanslaan. Ik ben echt benieuwd waar het nu in zit.
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Wat vervelend zeg... geen fijne start met je wagen. Gelukkig heb je nog garantie :Klappen:
Die van mij 318i met een N43 heeft moeite met de koude start. Hij slaat gelukkig wel snel aan maar daarna gaan de toeren springen tussen de 1000 en 700. En zodra ik bij het stoplicht om de hoek sta te wachten een misfire en gaat hij heel even in limp mode (engine fault). Zodra hij warm is loopt hij echter als een zonnetje. Rpm staat idle alleen op 800 ipv 600.. bij zijn beurtje volgende maand toch even aan de bougies ruiken of ik niet toevallig last heb van lekkende injectoren.. die krengen zijn duur zat en ik heb er geen garantie meer op.. :duh:
E91 318i touring
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Hoe is het hiermee afgelopen? Auto ingeruild of gefixt?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”