Hallo,
Als het auto koud is start de auto goed zonder problemen, maar als hij opwarmt begint hij te schudden en de toerentallen schommelen tussen 400 en 1000.
Ik heb de auto naar een monteur gebracht en hij heeft hem helemaal uit elkaar gehaald. Ik kreeg te horen dat er een lekkage is onder het klepdeksel (krijgt lucht uit verkeerde bron).
Hij zegt dat hij niet zeker weet of het een afdichting is of een barst in de bedekking zonder verder uit te elkaar halen. Ook is er een gat in de expansiepijp van de zuigerhuisbedekking.
Ze hebben me aangeraden een compleet nieuwe klepdeksel te nemen. De kosten met montage zijn ongeveer 550 euro.
Mijn vraag aan jullie is of dit het probleem van het schudden van de auto en de fluctuerende toerentallen oplost? Het is een groot bedrag bedrag en ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Groeten
325i 3.0 N53 xdrive KLEPDEKSEL
- Dutch79
- VIP Driver
- Type Auto: E90 BMW 330i
Ja dat kan wel. Carterventilatie zit bij mij nog los vh kleppendeksel, maar op n bepaalde leeftijd/km-stand worden er slangen/kunststof broos en kun je n lek krijgen.
Welk bouwjaar/km-stand? Zal gewoon vervangen worden. Dit soort kosten krijg je op termijn nou eenmaal.
Welk bouwjaar/km-stand? Zal gewoon vervangen worden. Dit soort kosten krijg je op termijn nou eenmaal.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i
-Sport.

- Dutch79
- VIP Driver
Ja precies. Dat is wel n moment waarop je zoiets kunt verwachten.
-Sport.

-
- Just getting started
Caterventielatie uitlaat komt weer bij je lucht inlaat uit, als er een lek is of hij is verstopt (deels) dan krijgt de motor een wisselende luchthoeveelheid en vaak een onrustig toerental. Als de Carter ventilatie verstopt is krijg je vaak een hoog olie verbruik en gaat de auto roken ( lucht oliedamp overdruk gaat weg langs de klepseals) ook kunnen dan je kleppendeksels en slangen gaan scheuren als ie flink getuned is wordt alles nog erger ( meer druk) Altijd de ventilatie vervangen of nakijken in de zoveel tijd. Bijna alle auto’s kunnen hier last van krijgen. Vaak door uitdroging van rubber en plastic.
Bevriezing van de carterventielatie slangen komt ook voor vooral als men korte stukjes rijd. Hoop dat het snel opgelost is nooit leuk een reparatie.
Iemand nog aanvullingen? Ik heb er niet zo heel veel verstand van
doe mijn best.
Bevriezing van de carterventielatie slangen komt ook voor vooral als men korte stukjes rijd. Hoop dat het snel opgelost is nooit leuk een reparatie.
Iemand nog aanvullingen? Ik heb er niet zo heel veel verstand van
Echte mannen rijden op slicks 
Remmen is een gebrek aan snelheid
Sleutelen is emotie

Remmen is een gebrek aan snelheid

Sleutelen is emotie

-
- Just getting started
Fijn dat je een expert gevonden hebt na je eerdere oproep. De conclusie van het klepdeksel is getrokken na het uitsluiten van de usual suspects rondom injectoren, bobines en het NOx systeem neem ik aan?
2011 318i E90 LCI - N43 143pk handgeschakeld - 6,38l/100km gemiddeld
-
- Just getting started
- Type Auto: 523i e61 LCI
kenmerk 1 verhoogd vaccum onder oliedop
kenmerk 2 onregelmatig lopen en codes omtrent mager mengsel beide banken
kenmerk 3 fluittoon bij cilinder 6 (daar zit ook die carterventilatiemembraam)
gezien leeftijd en km stan aanneemlijk (als dit nog orginele kleppendeksel is)
deksel van carterventilatiedop met beleidslopen/slijpen...dan weet je het zeker.
repartie kan ook middels een nieuwe dop en membraam kosten rond de 100 euro.(ex man uren +/- 1 uur)
Mijn voorkeur gaat liever uit naar nieuw kleppendeksel. 4 a 5 jaar geleden was die 360 euro o.i.d. (kleppendeksel compleet)
kan het wat anders zijn....ja...maar die info hebben we niet
kenmerk 2 onregelmatig lopen en codes omtrent mager mengsel beide banken
kenmerk 3 fluittoon bij cilinder 6 (daar zit ook die carterventilatiemembraam)
gezien leeftijd en km stan aanneemlijk (als dit nog orginele kleppendeksel is)
deksel van carterventilatiedop met beleidslopen/slijpen...dan weet je het zeker.
repartie kan ook middels een nieuwe dop en membraam kosten rond de 100 euro.(ex man uren +/- 1 uur)
Mijn voorkeur gaat liever uit naar nieuw kleppendeksel. 4 a 5 jaar geleden was die 360 euro o.i.d. (kleppendeksel compleet)
kan het wat anders zijn....ja...maar die info hebben we niet
- Dutch79
- VIP Driver
Veel meer zekerheid krijg je niet, dus iets anders dan vervangen zal t niet worden vrees ik.
-Sport.

- Dutch79
- VIP Driver
Ja gaat t laten vervangen bedoel je?
-Sport.