Beste,
graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.
Voorstellen kan hier: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1"
Bedankt voor de medewerking
-Moderator Team
Kan je zelf de cdv eruit halen ?ebakir schreef:Beste Kamphuis,
dit euvel heb ik ook gehad. Na aantal forums gelezen te hebben bleek het aan de cdv te liggen.
Gelijk cdv ertussen uit gehaald. Probleem? 95% verdwenen. Wel merk ik als het flink koud en vochtig is buiten dat het wel nog paar keer voorkomt. Maar wel snel.weer weg.
Goeie tip hierbij is helaas koppeling en gas goed evenaren, wat volgens mijn mening eigenlijk helemaal niet hoeft.
Een grote bmw kwaal helaas.
denk dat volgende gezegde wel goed past bij een E90: wie mooi wil zijn moet pijn lijden!
Scces
Ja ik heb dit ook bij koude start en eerste kilometers (E91 318d LCI) en heb het ook altijd hiervoor met mijn E46 gehad. Vind het echt het plezier verzieken en vooral schandalig dat dat tegenwoordig bij zulke auto nog steeds voorkomt. Ik ervaar het echt als een typische BMW kwaal en denk eerlijk gezegd niet dat ik hierna nog een BMW koop (breken van de distributieketting speelt hier ook in mee moet ik zeggen en dat is helemaal te triest voor woorden)Spotlight schreef:Ik ervaar hetzelfde probleem na een koude start. Soms voel ik helemaal niks, vaak dan komt de koppeling op het eind schokkend los en heel soms is het schokken zo gewelddadig dat ik bijna uit mijn stoel stuiter (heel soms).
Meestal is het na een paar km rijden weer verdwenen en lijkt meer voor te komen als het buiten kouder is.
Koppeling werkt nog prima en slipt niet (getest). Ik maak een aanname dat als het probleem mechanisch is in de koppeling, drukgroep of aandrijving ik het probleem veel constanter zou moeten ervaren?
Hoe lang (tijd / km) geleden heb jij de koppelingsplaten vervangen?Victor schreef:Omdat ik deze nog heel lang wil rijden heb ik de koppelingsplaat vervangen en direct was het probleem weg. Nu zat er nog genoeg "vlees" op de plaat dus versleten was hij niet, slechts het materiaal was oud. Ik rij nu weer soepel weg ook bij koud weer. Hopelijk heb je er wat aan.
Ik begrijp wat je bedoelt.SuperGrover schreef:Spotlight schreef:Vind het echt het plezier verzieken en vooral schandalig dat dat tegenwoordig bij zulke auto nog steeds voorkomt. Ik ervaar het echt als een typische BMW kwaal
Ik heb hem bij 180K vervangen. Nu ongeveer 2 weken geleden en geen problemen meer ervaren.Spotlight schreef:Hoe lang (tijd / km) geleden heb jij de koppelingsplaten vervangen?Victor schreef:Omdat ik deze nog heel lang wil rijden heb ik de koppelingsplaat vervangen en direct was het probleem weg. Nu zat er nog genoeg "vlees" op de plaat dus versleten was hij niet, slechts het materiaal was oud. Ik rij nu weer soepel weg ook bij koud weer. Hopelijk heb je er wat aan.