vervelend
maar knap hoor Frans dat je dat allemaal doet
Zelf afgevlakt met de black&decker?
Blauwe rook bij stationair (opgelost)
- monkey
- Getting the hang of it
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 21 apr 2012, 16:56
- Type Auto: BMW E91 320D '08
- Locatie: close to leeuwarden
respect!snarf schreef: Zijn ongeveer 6 avonden bezig geweest.
Je hebt ook speciaal gereedschap nodig, En als alles klaar is moet hij eerst een de computer.
er zullen maar weinig zijn welke dit aandurven en ook nog kunnen.
BMW and KTM
all 3 letter brands are great!
all 3 letter brands are great!
-
- Just getting started
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 dec 2012, 18:13
- Type Auto: Bmw e90 320i Dynamic executive
- Locatie: Friesland
Roland schreef:vervelend
maar knap hoor Frans dat je dat allemaal doet
Zelf afgevlakt met de black&decker?
ja zo ongeveer machine heeft wel de zelfde kleur
-
- Being a part of it
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 08 dec 2013, 12:26
- Type Auto: BMW E90 LCI 320D 2010 sedan
- Locatie: Brecht (Belgie)
Er zijn idd weinig mensen die dit even zelf durven doen, daarvoor toch een dikke
-
- Just getting started
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 23:40
- Type Auto: E90 320i
snarf schreef:Goedendag!
Ik heb een probleem met mijn 320i e90 uit 2005.
Sind kort komt er bij een tijdje stationair draaien een pluim blauwe rook uit de uitlaat.
Ook is het olie verbruik is toegenomen! 1liter op 700km. Lijkt me wat te veel van het goede.
Aangezien de km stand nu staat op 110.000km.
Ik dacht eerst aan de carter ventilatie. Deze heb ik compleet er afgehaald, maar was schoon. Geen sludge o.i.d.
Ook de klepstelen zijn schoon.
Maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat het de zuiger/schraap veren zijn? Met deze km stand?
Of zou het toch de klepseals kunnen zijn?
Deze week gaat de cilinder kop er af. Maar misschien dat iemand hier nog een idee heeft?
Gr. Frans
Mooi dat het opgelost is! Aangezien mijn auto exact dezelfde problemen heeft, ga ik ook mijn klepseals laten vervangen alleen had ik nog een vraag; had jou auto bij het starten ook een blauwe rook pluimpje? Die van mij niet maar, ze zeggen dat als dat voorkomt het je klepseals zijn
-
- Just getting started
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 dec 2012, 18:13
- Type Auto: Bmw e90 320i Dynamic executive
- Locatie: Friesland
Nee bij het starten niet. Alleen bij even stationair draaien van de motor.Jens schreef:snarf schreef:Goedendag!
Ik heb een probleem met mijn 320i e90 uit 2005.
Sind kort komt er bij een tijdje stationair draaien een pluim blauwe rook uit de uitlaat.
Ook is het olie verbruik is toegenomen! 1liter op 700km. Lijkt me wat te veel van het goede.
Aangezien de km stand nu staat op 110.000km.
Ik dacht eerst aan de carter ventilatie. Deze heb ik compleet er afgehaald, maar was schoon. Geen sludge o.i.d.
Ook de klepstelen zijn schoon.
Maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat het de zuiger/schraap veren zijn? Met deze km stand?
Of zou het toch de klepseals kunnen zijn?
Deze week gaat de cilinder kop er af. Maar misschien dat iemand hier nog een idee heeft?
Gr. Frans
Mooi dat het opgelost is! Aangezien mijn auto exact dezelfde problemen heeft, ga ik ook mijn klepseals laten vervangen alleen had ik nog een vraag; had jou auto bij het starten ook een blauwe rook pluimpje? Die van mij niet maar, ze zeggen dat als dat voorkomt het je klepseals zijn
-
- Just getting started
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 20:19
Lijkt een vervelend euvel van bmw 320i te worden. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem en dat terwijl hij nog maar 70k had gelopen nu 85k. Ik zit inmiddels op 1 liter op 550 km.
Maar in ieder geval goed om te horen dat het geholpen heeft!
Maar in ieder geval goed om te horen dat het geholpen heeft!
Laatst gewijzigd door Huttenkloas87 op 09 okt 2014, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Beetje laat, maar Frans, Heb wel eens iets gehoord over verkeerde olie en kleprubbers die hard worden.
Of speelde dat alleen vroeger
Of speelde dat alleen vroeger
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
-
- Just getting started
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 aug 2014, 22:51
Hallo mensen,
nog even zonder mij voorgesteld te hebben....
Ik heb het zelfde probleem, mijn 320i automaat heeft 192000km gereden en geeft na bv voor het stoplicht staan een flinke blauwe pluim uit de uitlaat. Ook is het olie verbruik zeer hoog 1 op de 500 km. Het vreemde is dat dit is gekomen na een olie wissel. Inmiddels is de carterventilatie vervangen en is de motor geflushed met forte. Ook ben ik van 5w30 naar 5w40 gegaan dit scheelde wel iets. Ik lees hier dat de klepseals vaak de boosdoener zijn, hoeveel mensen hebben een positive uitkomst met het vervangen ervan?
Groet Tony
nog even zonder mij voorgesteld te hebben....
Ik heb het zelfde probleem, mijn 320i automaat heeft 192000km gereden en geeft na bv voor het stoplicht staan een flinke blauwe pluim uit de uitlaat. Ook is het olie verbruik zeer hoog 1 op de 500 km. Het vreemde is dat dit is gekomen na een olie wissel. Inmiddels is de carterventilatie vervangen en is de motor geflushed met forte. Ook ben ik van 5w30 naar 5w40 gegaan dit scheelde wel iets. Ik lees hier dat de klepseals vaak de boosdoener zijn, hoeveel mensen hebben een positive uitkomst met het vervangen ervan?
Groet Tony
-
- Just getting started
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 04 dec 2012, 18:13
- Type Auto: Bmw e90 320i Dynamic executive
- Locatie: Friesland
Aan jouw verhaal te horen zijn het bij jou waarschijnlijk ook de kleprubbers.
Bij mij was het probleem gelijk over na het vervangen van de rubbers.
Nu inmiddels 2500km verder.
Bij mij was het probleem gelijk over na het vervangen van de rubbers.
Nu inmiddels 2500km verder.
-
- Just getting started
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 aug 2015, 18:01
Beste Dani,
graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.
Voorstellen kan hier: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1"
Bedankt voor de medewerking
-Moderator Team
-
- Just getting started
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47
Beste snarf,snarf schreef: Zijn ongeveer 6 avonden bezig geweest.
Je hebt ook speciaal gereedschap nodig, En als alles klaar is moet hij eerst een de computer.
Mijn vrouw heeft een 2007 318i (N43B20A motor) met ook olieverbruik. Ik ga eerst de carter ventilatie nazien, maar weet eigenlijk wel zeker dat het de klepseals zijn.
Die zou ik dan willen gaan vervangen. Handigste is de kop erop laten, maar aan de andere kant: als je zover bent kun je net zo goed de kopbouten losdraaien en de kop eraf trekken. Kan ik ook mooi de klepzittingen slijpen.
Maar 1 ding verbaast me: waarom moet hij na afloop eerst aan de computer? Alles is puur mechanisch en als de accu los is heeft de ECU daar toch totaal geen weet van?