Storing oliedruk te laag...!! 318i 2008

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dossantos
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:21
Type Auto: Bmw 318i 2008 Touring M-Pakket

Vanochtend mezelf voorgesteld en alsof de Duvel er mee speelt.....
Terug naar huis opeens storing oliedruk te laag direct stoppen.
Na het stoppen olie gecheched die stond perfect gestart en de storing was weg.
Wel jammer heb de auto net een week met garantie bij autotrust ben benieuwd wat er aan de hand is :shock:
Weet niet of andere forum gebruikers dit ook al eens hebben gehad bij hun 318i die van is uit 2008?

Gr Marvin
Laatst gewijzigd door Dossantos op 30 aug 2014, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Druk, niet wel af toe een lid met storing aan de niveausensor. Is dat niet het probleem?

Is het lampje rood of geel?
Gebruikersavatar
Dossantos
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:21
Type Auto: Bmw 318i 2008 Touring M-Pakket

Rood lampje met olie kannetje in het display bij de tellers .
En op het idrive melding 'auto stoppen doorrijden kan schade aan motor veroorzaken'
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

http://www.diagnostic-world.com/pages/e ... 197834.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dossantos
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:21
Type Auto: Bmw 318i 2008 Touring M-Pakket

Dat is een duidelijk verhaal Arjan als het alleen die sensor is kan het ook niet veel kwaad!
Ben benieuwd wat Breeman vindt :Klappen:
Gebruikersavatar
Bisazza
Just getting started
Just getting started
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 nov 2013, 14:49

Hopelijk is het snel opgelost en 'enkel' een sensor.

Ps. dit is een F30/31 topic en niet E90.
Veel plezier met je BMW
montana81
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2014, 22:51

Hallo,

IK denk dat je een N43 motor heb. Volgens de diagnose van BMW moet indien er een olie druk waarschuwing is geweest actie ondernomen worden. Namelijk het carter demonteren en controleren of er geen delen van de distributie geleiders in de oliezeef zitten.

Ik zou dus zeggen wel actie ondernemen en niet afwachten tot er meer schade is.

Succes
Gebruikersavatar
Dossantos
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:21
Type Auto: Bmw 318i 2008 Touring M-Pakket

Ben bij de garage geweest die denkt dat het de oliedruk sensor is??
De rede die ze opgeven is dat het gele olielampje de niveau meting is en de rode olielamp de druk sensor.
Oliedruk opgemeten en die was perfect maandag is de sensor binnen.
Hopen dat dit het probleem is?
montana81
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2014, 22:51

Wat voor motor heb je in je auto? Indien je een N43 heb zit er een olie volume gestuurde olie pomp in, hiervan gaan ook regelmatig de olie hoeveelheids regelkleppen defect waardoor er een verkeerd olie volume wordt gestuurd dit staat wel los van de druk. Hoe je lampje goed in de gaten en ook geluiden van de motor. Rond de 2300 bij stationair is het goed te horen indien er een probleem is in een N43.

Succes
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 06 sep 2015, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd
Gebruikersavatar
Dossantos
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:21
Type Auto: Bmw 318i 2008 Touring M-Pakket

Bedankt voor het meedenken ik heb volgens mij idd de n43.
Ik moet zeggen dat de motor echt soepel klinkt zonder gekke geluiden omdat
dit mijn eerste bmw is moest ik wel wennen aan het geluid dat het blok maak,klinkt toch anders als vw!!
Tijdens de aankoop heb ik hier extra op gelet gezien alle problemen met kettingen enz.
Ik hoop echt dat het probleem maandag is opgelost zou echt jammer zijn als ik na 2 weken
al met een wantrouwend gevoel in de bmw zit.

Gr
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 06 sep 2015, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd
Gebruikersavatar
Dossantos
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:21
Type Auto: Bmw 318i 2008 Touring M-Pakket

Goedemiddag

Na een tijd probleemloos te hebben gereden is de rode oliedrukstoring weer terug.
Nadat de oliedruk sensor is vervangen toch 2 maanden probleemloos gereden!!
Bij de bmw specialist geweest en die hebben hem helemaal uitgelezen.
Wat erg vreemd is dat de storing erin komt tijdens het rijden en tijdens de storing levert hij iets minder druk.
Onder de bovenste sensor schijnt nog een sensor te zitten met een oliedrukklep erin die de olie druk schijnt te regelen.
Die is nu ook vervangen en was niet goedkoop ik hoop dat het probleem nu verholpen is.
Al met al als de storing nu nog eens terugkomt kan het alleen nog maar de oliepomp zijn.
Iets wat bmw niet zo eenvoudig te vervangen is en wat schijnt ook maar zelden voorkomt.
Nogmaals bmw rijd heerlijk maar hoop dat ik nu wel klaar ben met de oliedrukstoring.

Gr Marvin
Sjorsploemen
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2015, 23:08

Beste,

Heb pas een 318i 2.0 E90 bj '08 pre facelift high ecpxecutive M-sportuitvoering uit Duitsland gehaald (particulier gekocht) nu is het zo paar weken geleden net alvorens met hem op keuring te willen gaan, koude motor starten beetje rauw geluid. Verder niet zo dat zoals wordt vermeld bij 2500 toeren een ratelend geluid, maar meer alsof de olie niet goed door het blok wordt gepompt. Na paar minuten stationair te hebben gedraaid, motorblok komt op temperatuur op pad met hem. En dan komt het op de terugweg na een goede RDW keuring rood olie lampje, in de navigatie melding van oliedruk, stoppen en BMW dealer raadplegen om schade aan uw motor te voorkomen. Na het lezen van al een topic op een forum de oliedruksensor laten vervangen, dit mocht niet baten na 1 dag was het lampje alweer terug.

Wie kan mij verder helpen?? Gehele motorblok los?? Nieuw motorblok?? Werd al door BMW experts genoemd ivm dat de N43 motor een zwak type is.

Of aanbevolen de oliepomp laten uitwisselen, distributieketing, geleider en spanner?? Maar onderaan in het motorblok zit daar niet ook nog iets van een ketting en geleider op de oliepomp??

Graag hoor ik wat de oplossing was bij de andere BMW rijder, en hoop ik op voldoende feedback
Laatst gewijzigd door Sjorsploemen op 24 okt 2015, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
stef
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 feb 2014, 08:59
Type Auto: e36/320 touring / e91 318d

geleiding van distributieketting kan gebroken zijn waardoor er stukken in het oliecarter liggen .
deze stukjes plastiek verzamelen zicht voor de aanzuig van de oliepomp en tijdens het rijden soms te weinig aanvoer van olie.
motor olie aflaten en controleren op kleine deeltjes in de olie.
ook kijken naar het oliefilter op de juist geplaatste ringen .
Sjorsploemen
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2015, 23:08

Beste bedankt voor uw reactie, en dit was inderdaad het probleem.

De geleider van de kettingspanner was afgebroken waardoor deze afgebroken delen onder in het blok terecht zijn gekomen voor het filter van de oliepomp.
Dit resulteerde in de oliedruk storing/melding. Doordat de ketting geleider gebroken was, heeft dit geleid dat de timing van de distributieketting kon verspringen en niet meer op tijd stond. Al met al een leuk en duur grapje geworden, maar nog net op tijd geweest!!
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zijn zat auto's die dat overigens hebben ;)
Tandwieltreinen...ko.en ook vaak voor in de kop.

Hij zal echter zn ketting bedoelen lijkt mij....
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”