Vanochtend mezelf voorgesteld en alsof de Duvel er mee speelt.....
Terug naar huis opeens storing oliedruk te laag direct stoppen.
Na het stoppen olie gecheched die stond perfect gestart en de storing was weg.
Wel jammer heb de auto net een week met garantie bij autotrust ben benieuwd wat er aan de hand is
Weet niet of andere forum gebruikers dit ook al eens hebben gehad bij hun 318i die van is uit 2008?
Gr Marvin
Storing oliedruk te laag...!! 318i 2008
-
- Just getting started
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 aug 2014, 22:51
Hallo,
IK denk dat je een N43 motor heb. Volgens de diagnose van BMW moet indien er een olie druk waarschuwing is geweest actie ondernomen worden. Namelijk het carter demonteren en controleren of er geen delen van de distributie geleiders in de oliezeef zitten.
Ik zou dus zeggen wel actie ondernemen en niet afwachten tot er meer schade is.
Succes
IK denk dat je een N43 motor heb. Volgens de diagnose van BMW moet indien er een olie druk waarschuwing is geweest actie ondernomen worden. Namelijk het carter demonteren en controleren of er geen delen van de distributie geleiders in de oliezeef zitten.
Ik zou dus zeggen wel actie ondernemen en niet afwachten tot er meer schade is.
Succes
- Dossantos
- Just getting started
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:21
- Type Auto: Bmw 318i 2008 Touring M-Pakket
Ben bij de garage geweest die denkt dat het de oliedruk sensor is??
De rede die ze opgeven is dat het gele olielampje de niveau meting is en de rode olielamp de druk sensor.
Oliedruk opgemeten en die was perfect maandag is de sensor binnen.
Hopen dat dit het probleem is?
De rede die ze opgeven is dat het gele olielampje de niveau meting is en de rode olielamp de druk sensor.
Oliedruk opgemeten en die was perfect maandag is de sensor binnen.
Hopen dat dit het probleem is?
-
- Just getting started
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 aug 2014, 22:51
Wat voor motor heb je in je auto? Indien je een N43 heb zit er een olie volume gestuurde olie pomp in, hiervan gaan ook regelmatig de olie hoeveelheids regelkleppen defect waardoor er een verkeerd olie volume wordt gestuurd dit staat wel los van de druk. Hoe je lampje goed in de gaten en ook geluiden van de motor. Rond de 2300 bij stationair is het goed te horen indien er een probleem is in een N43.
Succes
Succes
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 06 sep 2015, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd
Reden: Citaat verwijderd
- Dossantos
- Just getting started
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:21
- Type Auto: Bmw 318i 2008 Touring M-Pakket
Bedankt voor het meedenken ik heb volgens mij idd de n43.
Ik moet zeggen dat de motor echt soepel klinkt zonder gekke geluiden omdat
dit mijn eerste bmw is moest ik wel wennen aan het geluid dat het blok maak,klinkt toch anders als vw!!
Tijdens de aankoop heb ik hier extra op gelet gezien alle problemen met kettingen enz.
Ik hoop echt dat het probleem maandag is opgelost zou echt jammer zijn als ik na 2 weken
al met een wantrouwend gevoel in de bmw zit.
Gr
Ik moet zeggen dat de motor echt soepel klinkt zonder gekke geluiden omdat
dit mijn eerste bmw is moest ik wel wennen aan het geluid dat het blok maak,klinkt toch anders als vw!!
Tijdens de aankoop heb ik hier extra op gelet gezien alle problemen met kettingen enz.
Ik hoop echt dat het probleem maandag is opgelost zou echt jammer zijn als ik na 2 weken
al met een wantrouwend gevoel in de bmw zit.
Gr
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 06 sep 2015, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd
Reden: Citaat verwijderd
- Dossantos
- Just getting started
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 aug 2014, 00:21
- Type Auto: Bmw 318i 2008 Touring M-Pakket
Goedemiddag
Na een tijd probleemloos te hebben gereden is de rode oliedrukstoring weer terug.
Nadat de oliedruk sensor is vervangen toch 2 maanden probleemloos gereden!!
Bij de bmw specialist geweest en die hebben hem helemaal uitgelezen.
Wat erg vreemd is dat de storing erin komt tijdens het rijden en tijdens de storing levert hij iets minder druk.
Onder de bovenste sensor schijnt nog een sensor te zitten met een oliedrukklep erin die de olie druk schijnt te regelen.
Die is nu ook vervangen en was niet goedkoop ik hoop dat het probleem nu verholpen is.
Al met al als de storing nu nog eens terugkomt kan het alleen nog maar de oliepomp zijn.
Iets wat bmw niet zo eenvoudig te vervangen is en wat schijnt ook maar zelden voorkomt.
Nogmaals bmw rijd heerlijk maar hoop dat ik nu wel klaar ben met de oliedrukstoring.
Gr Marvin
Na een tijd probleemloos te hebben gereden is de rode oliedrukstoring weer terug.
Nadat de oliedruk sensor is vervangen toch 2 maanden probleemloos gereden!!
Bij de bmw specialist geweest en die hebben hem helemaal uitgelezen.
Wat erg vreemd is dat de storing erin komt tijdens het rijden en tijdens de storing levert hij iets minder druk.
Onder de bovenste sensor schijnt nog een sensor te zitten met een oliedrukklep erin die de olie druk schijnt te regelen.
Die is nu ook vervangen en was niet goedkoop ik hoop dat het probleem nu verholpen is.
Al met al als de storing nu nog eens terugkomt kan het alleen nog maar de oliepomp zijn.
Iets wat bmw niet zo eenvoudig te vervangen is en wat schijnt ook maar zelden voorkomt.
Nogmaals bmw rijd heerlijk maar hoop dat ik nu wel klaar ben met de oliedrukstoring.
Gr Marvin
-
- Just getting started
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 jun 2015, 23:08
Beste,
Heb pas een 318i 2.0 E90 bj '08 pre facelift high ecpxecutive M-sportuitvoering uit Duitsland gehaald (particulier gekocht) nu is het zo paar weken geleden net alvorens met hem op keuring te willen gaan, koude motor starten beetje rauw geluid. Verder niet zo dat zoals wordt vermeld bij 2500 toeren een ratelend geluid, maar meer alsof de olie niet goed door het blok wordt gepompt. Na paar minuten stationair te hebben gedraaid, motorblok komt op temperatuur op pad met hem. En dan komt het op de terugweg na een goede RDW keuring rood olie lampje, in de navigatie melding van oliedruk, stoppen en BMW dealer raadplegen om schade aan uw motor te voorkomen. Na het lezen van al een topic op een forum de oliedruksensor laten vervangen, dit mocht niet baten na 1 dag was het lampje alweer terug.
Wie kan mij verder helpen?? Gehele motorblok los?? Nieuw motorblok?? Werd al door BMW experts genoemd ivm dat de N43 motor een zwak type is.
Of aanbevolen de oliepomp laten uitwisselen, distributieketing, geleider en spanner?? Maar onderaan in het motorblok zit daar niet ook nog iets van een ketting en geleider op de oliepomp??
Graag hoor ik wat de oplossing was bij de andere BMW rijder, en hoop ik op voldoende feedback
Heb pas een 318i 2.0 E90 bj '08 pre facelift high ecpxecutive M-sportuitvoering uit Duitsland gehaald (particulier gekocht) nu is het zo paar weken geleden net alvorens met hem op keuring te willen gaan, koude motor starten beetje rauw geluid. Verder niet zo dat zoals wordt vermeld bij 2500 toeren een ratelend geluid, maar meer alsof de olie niet goed door het blok wordt gepompt. Na paar minuten stationair te hebben gedraaid, motorblok komt op temperatuur op pad met hem. En dan komt het op de terugweg na een goede RDW keuring rood olie lampje, in de navigatie melding van oliedruk, stoppen en BMW dealer raadplegen om schade aan uw motor te voorkomen. Na het lezen van al een topic op een forum de oliedruksensor laten vervangen, dit mocht niet baten na 1 dag was het lampje alweer terug.
Wie kan mij verder helpen?? Gehele motorblok los?? Nieuw motorblok?? Werd al door BMW experts genoemd ivm dat de N43 motor een zwak type is.
Of aanbevolen de oliepomp laten uitwisselen, distributieketing, geleider en spanner?? Maar onderaan in het motorblok zit daar niet ook nog iets van een ketting en geleider op de oliepomp??
Graag hoor ik wat de oplossing was bij de andere BMW rijder, en hoop ik op voldoende feedback
Laatst gewijzigd door Sjorsploemen op 24 okt 2015, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP Driver
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 23 feb 2014, 08:59
- Type Auto: e36/320 touring / e91 318d
geleiding van distributieketting kan gebroken zijn waardoor er stukken in het oliecarter liggen .
deze stukjes plastiek verzamelen zicht voor de aanzuig van de oliepomp en tijdens het rijden soms te weinig aanvoer van olie.
motor olie aflaten en controleren op kleine deeltjes in de olie.
ook kijken naar het oliefilter op de juist geplaatste ringen .
deze stukjes plastiek verzamelen zicht voor de aanzuig van de oliepomp en tijdens het rijden soms te weinig aanvoer van olie.
motor olie aflaten en controleren op kleine deeltjes in de olie.
ook kijken naar het oliefilter op de juist geplaatste ringen .
-
- Just getting started
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 jun 2015, 23:08
Beste bedankt voor uw reactie, en dit was inderdaad het probleem.
De geleider van de kettingspanner was afgebroken waardoor deze afgebroken delen onder in het blok terecht zijn gekomen voor het filter van de oliepomp.
Dit resulteerde in de oliedruk storing/melding. Doordat de ketting geleider gebroken was, heeft dit geleid dat de timing van de distributieketting kon verspringen en niet meer op tijd stond. Al met al een leuk en duur grapje geworden, maar nog net op tijd geweest!!
De geleider van de kettingspanner was afgebroken waardoor deze afgebroken delen onder in het blok terecht zijn gekomen voor het filter van de oliepomp.
Dit resulteerde in de oliedruk storing/melding. Doordat de ketting geleider gebroken was, heeft dit geleid dat de timing van de distributieketting kon verspringen en niet meer op tijd stond. Al met al een leuk en duur grapje geworden, maar nog net op tijd geweest!!