Storing oliedruk te laag...!! 318i 2008

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Mobmw
Just getting started
Just getting started
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 feb 2020, 03:06

Een update,
De noxem is gecodeerd met behulp van een forumlid, echt top hij was echt behulpzaam.
We hadden een probleem dat bij het stil staan sloeg de motor uit en na 6 a 7 keer afslaan van de motor kregen we een storing oliedruk te laag.
Storingscode 30C1 en de storing was ook gelijk weer weg ook bij het uitlezen.
Voor deze storing is de auto 300 kilometer geleden bij de dealer geweest en daar hadden ze de hydraulische klep vervangen en de vorige eigenaar had al de ketting en geleiders laten vervangen bij de dealer.

Misschien toch de oliedruksensor opnieuw vervangen of terug naar de dealer .
Ik kom maar niet af van deze storing pffff.
Wat is wijsheid.

Alvast bedankt


e30fan1990
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2020, 10:47

Eerst mijn bijdrage: "Zit het oliefilter wel correct gemonteerd?"

Daarna mijn relaas. Ik ben zo stom geweest om een betrouwbare 30-jaar-oude E30 weg te doen er een E90-barrel voor in de plaats te nemen :oops:
Tsja, de wens voor een airco (ben te oud om met 40 graden in de file te staan op weg naar Zuid-Europa) en plofzakken was belangrijker.
Ik noem onze E90 een "barrel". Niet alleen omdat verkoper Auto Synyco te Franeker me heeft misleid met de advertentie ("opties die er niet op blijken te zitten, opties die niet werken (Start/Stop-systeem) en de zin 'De auto is keurig en volgens schema onderhouden' neemt een loopje met de waarheid!"), maar ook vanwege 9 garage bezoeken in 7 maanden (6 maal gedeeltelijk vergoed als garantie afhandeling en 3 maal zelf betaald om de service op nivo te krijgen).

Maar nu to-the-point (m'n bloed kookt alweer): Ja, ook ik heb de "oliedruk te laag" al twee keer voorbij zien komen!
BMW dealer Ekris mocht de 1e garantie-afhandeling doen en trok - gok ik - het "groot protocollenboek" open en daar kwam
"PuMA-maatregel N43 Check-Control" uitrollen: "Mogelijk een kettingeleider van distributieketting gebroken". Aldus werd de carterpan verwijderd en bleek de distributie-ketting-geleider niet gebroken, wél is het oliedrukregelventiel vervangen.
Voor de 2e garantie-afhandeling mocht ie van verzekeraar Autotrust niet naar Ekris en ging de E90 naar BCS (Bosch Car Services). Ik heb het idee dat BCS wél hun gezond verstand heeft gebruikt en demonteerde de oliedruk-sensor die vervolgens in tweeën op de grond viel :Klappen:
Sindsdien is het oliedruk-probleem nog niet opgetreden :D
Ik vraag me serieus af of Ekris wel netjes gehandeld heeft. Meest voor de hand liggende redenen blijken nl een verkeerd gemonteerd oliefilter te zijn en een defecte sensor :roll:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Net de N43 heb je ook niet de meest degelijke E90 gekozen :|
Maar goed, je moet t ook maar net treffen dat je n exemplaar koopt waar een aantal problemen nog niet zijn aangepakt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

e30fan1990 schreef: 07 sep 2020, 11:46 Eerst mijn bijdrage: "Zit het oliefilter wel correct gemonteerd?"
Welkom op het forum, doe je nog ff voorstellen
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”