groupbuy Walnoten by Pascal

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

NOS schreef:
Thys schreef:M3 geen directe injectie? Wat dan wel?

Daarnaast heeft een M3 8 gasklephuizen.

8 gasklephuizen met 8 vlinder kleppen?
zeker weten..? storingsgevoelige bende dan lijkt me.
Dat heet individual throttle bodies ;-)

Alle atmosferische M-blokken hebben dit.

En inderdaad, zodra je de airbox van de bovenkant van de motor haalt kan je er al bij.


"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2058
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Nieuwe M3/M4 hebben geen ITB's meer btw en gebruiken ook directe injectie.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Thys schreef:
NOS schreef:
Thys schreef:M3 geen directe injectie? Wat dan wel?

Daarnaast heeft een M3 8 gasklephuizen.

8 gasklephuizen met 8 vlinder kleppen?
zeker weten..? storingsgevoelige bende dan lijkt me.
Dat heet individual throttle bodies ;-)

Alle atmosferische M-blokken hebben dit.

En inderdaad, zodra je de airbox van de bovenkant van de motor haalt kan je er al bij.

net als motorfietsen dus :)
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

psycholander schreef:Nieuwe M3/M4 hebben geen ITB's meer btw en gebruiken ook directe injectie.
Klopt, maar dat is inherent aan de opbouw van de motor. De N54 is toendertijd from scratch ontwikkeld, zodoende zijn de nieuwe technieken erin meegenomen.
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik ben toch wel benieuwd wat voor brandstofsysteem de S65 heeft dan. Lijkt me dat het gewoon directe injectie is. Iets anders kan ik me niet bedenken. Dubbele Webers misschien? :mrgreen:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Cyrus
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 feb 2013, 15:45
Type Auto: F30 320iA (2013)
Locatie: NH
Contacteer:

Nee, Thys, zeker geen DI. Indirecte multipoint benzine-injectie voor de S65, net zoals de S85 V10.
Groeten,
Edwin

F30 320iA | High Executive - Luxury | Saphirschwarz | Sportstoelen Leder Dakota-Sattelbraun | Styling 397
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Cyrus schreef:Nee, Thys, zeker geen DI. Indirecte multipoint benzine-injectie voor de S65, net zoals de S85 V10.
Ok, duidelijk. :ja:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Erik84
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 19 mar 2014, 08:56
Type Auto: 335i e93

Goede morgen allemaal,

Ik ben gister middag bij Pascal geweest voor de groupbuy.

Kwam om 12 uur aanrijden en hij kon gelijk op de brug, terwijl de auto aan het afkoelen was werden de kappen en andere dingen die niet heet waren vast verwijdert ik kreeg ondertussen een bakkie en ben daarna even wat wezen eten bij de snackbar verderop, toen ik terugkwam waren ze begonnen met stralen, ik mocht hier ook gewoon bij kijken en toen hij halverwege was liet hij zien wat het verschil was tussen de gereinigde en vervuilde inlaten. nou dit verschil is zeer duidelijk ik je vertellen.

Na een gesprek over bmw's met Pascal kwam alpina nog even terspraken en vertelde hij dat hij de automaat met deze software uit kon voeren waardoor hij sneller en nog sportiever in de sportstand ging schakelen etc. Dus ik zei meteen doen alleen wat bleek mijn automaat was van 2007/3 en het kon van alleen vanaf 2007/8 :nou:

Ondertussen was de auto klaar de storingen die hij door de eerste keer starten na het cleanen gaf werden nog even netjes gewist.

En de auto reed aanmerkbaar soepeler en had meer vermogen.

dus de conclusie is gewoon doen.

Voor de mensen die er in de buurt wonen is het ook een goede betaalbare garage met erg veel verstand van bmw's
alle denkbare uitlees apparatuur hebben ze voorhanden en als ik zelf nog eens een probleem heb waar we zelf niet meer uit komen zou ik ook zeker bij hem langs gaan.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Waarom mag de prijs hier niet worden genoemd?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Dutch79 schreef:Waarom mag de prijs hier niet worden genoemd?
De prijs zal afhankelijk zijn (lager) met meer aanmeldingen, maar het lijkt mij geen geheim wat de normale prijs is. Dus graag vermelden t.b.v. de rest van de leden als iemand het weet (topicstarter?).
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Marcovw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 319
Lid geworden op: 25 nov 2013, 00:40

Ook erg geintereseerd!

Hoor graag een prijs per prive bericht!
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Gewoon doen. Ik vond de prijs die ik eerder ervoor heb betaald meevallen. Zeker voor wat je ervoor terugkrijgt. Zie mijn topic met dyno meting voor en na.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

E92fan schreef:Gewoon doen. Ik vond de prijs die ik eerder ervoor heb betaald meevallen. Zeker voor wat je ervoor terugkrijgt. Zie mijn topic met dyno meting voor en na.
Wat was de toename dan? Linkje?
Dan is de vraag nog om de hoeveel km 't weer nodig/nuttig zou zijn. Het is geen permanente oplossing natuurlijk.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Afbeelding

Toename in koppel van 387 naar 450 en toename van pk's van 298 naar 326. Kortom, alsof de auto weer net nieuw is.
Ik heb dit gedaan met 160k op de teller. En de carbon built up viel mee volgens Pascal, hij had ergere gezien. Dan vind ik het nog netjes voor 160k.

Let wel: de reden dat ik het deed was omdat ik het wilde laten tunen en bij de eerste dyno meting te weinig pk's waren.

Wanneer het nodig is ga ik laten afhangen van de latere dyno metings. Mijn auto had na 160k pas echt problemen en dat viel ook nog mee. Dus ik zou het per auto individueel laten afhangen van de dyno's.

Mijn advies aan iedereen die het wil laten doen: doe eerst een dyno meting en kijk of het überhaupt nodig is, zeker als je het wil laten tunen.

Wat betreft die OCC, die laat ik ook even voor wat het is. Als na 50k een drastische drop in de pk's is ga ik bij de volgende cleaning de OCC plaatsen. Easy as that. :ja:
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Wat is de prijs?! :?
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”