MHD N54 ECU tuning via Android smartphone

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Riconator
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 sep 2014, 23:53

zonder een DP fix geeft het motormanagement geen readiness van de cats aan bij MHD en kom je dus niet door de apk.


Gebruikersavatar
Cuprani
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mei 2017, 21:20

Volgens mij is het zo dat als de readiness test niet juist is, dat er dan een gastest wordt uitgevoerd.
Als die wel juist is ben je alsnog door de APK.

Bestaat er voor MHD dan wel een DP fix?
E91 335i :Mpower:-sport | N54 | WORK IN PROGRESS
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Kan je niet echt een DP fix noemen zoals een piggyback systeem dat heeft. Mhd past de software in de ecu aan, waardoor lamda sensoren na CAT’s gewoon niet meer meedoen in het hele spelletje.
Gebruikersavatar
Cuprani
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mei 2017, 21:20

Riconator schreef:zonder een DP fix geeft het motormanagement geen readiness van de cats aan bij MHD en kom je dus niet door de apk.
Toen mijn auto nog reed.. ( :cry: ) ..had ik dit voor de zekerheid nog even gecheckt.

Afbeelding

Bleek dus ook een nogo op de readiness test te hebben waarmee ik niet door de APK zou komen.

Ik heb toen toch maar een downpipe fix aangeschaft.

Deze kwam echter binnen nadat mn motor was geploft.
Heeft 69 USD + 60 USD verzendkosten 129 USD gekost. Mag nu voor minder weg. PM of mail aub maar als je interesse hebt.
E91 335i :Mpower:-sport | N54 | WORK IN PROGRESS
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Had je toevallig niet lang voordat je checkte alle foutcodes gewist?
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Cuprani schreef:
Riconator schreef:zonder een DP fix geeft het motormanagement geen readiness van de cats aan bij MHD en kom je dus niet door de apk.
Toen mijn auto nog reed.. ( :cry: ) ..had ik dit voor de zekerheid nog even gecheckt.

Afbeelding

Bleek dus ook een nogo op de readiness test te hebben waarmee ik niet door de APK zou komen.

Ik heb toen toch maar een downpipe fix aangeschaft.

Deze kwam echter binnen nadat mn motor was geploft.
Heeft 69 USD + 60 USD verzendkosten 129 USD gekost. Mag nu voor minder weg. PM of mail aub maar als je interesse hebt.
Had je de lamda sensoren dan nog wel in de downpipes zitten of helemaal verwijderd?
Ik was in de veronderstelling dat zolang je ze laat zitten dat er dan geen readiness probleem optreedt. Ik dacht alleen dat niet alle aftermarket downpipes er de voorziening voor hebben om de post cat lambda sensoren erin te schroeven.
Gebruikersavatar
Cuprani
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mei 2017, 21:20

Die zaten er nog gewoon in.
E91 335i :Mpower:-sport | N54 | WORK IN PROGRESS
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ok, dan zal ik me daar nog eens in verdiepen.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Waarom verdiepen?
Readiness is nodig.

En als je bij een apk komt dient er een bestrijding emissie systeem op te zitten. Dus kat controle oa.
Heb jij j lambda eruit gehaald..is het afkeur.

Zo staat het niet in het boek..maar kont het wel op neer.
Stekker lmm los mag ook niet. Tis beïnvloeding van je mengsel. Die fix van hierboven is een mooie manier toch? Wel afkeur...maar menig keurmeester ziet dat niet.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bij geen readiness OK, wordt er toch een viergasmeting gedaan?
Dan kun je nog mazzel hebben dat ie er zonder cats/DPs doorheen komt..
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

NOS schreef:Waarom verdiepen?
Readiness is nodig.

En als je bij een apk komt dient er een bestrijding emissie systeem op te zitten. Dus kat controle oa.
Heb jij j lambda eruit gehaald..is het afkeur.

Zo staat het niet in het boek..maar kont het wel op neer.
Stekker lmm los mag ook niet. Tis beïnvloeding van je mengsel. Die fix van hierboven is een mooie manier toch? Wel afkeur...maar menig keurmeester ziet dat niet.
Verdiepen omdat €100+ uitgeven voor dp fix hopelijk niet perse nodig is en de readiness mogelijk wel goed te krijgen is ook al zitten er geen cat meer in de dp.

En kan natuurlijk het risico nemen dat ie wel door de gasmeting komt, is maar 1 manier om daar achter te komen....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Daarom...gewoon 4 gassen bij een station. 1 minuut werk :ja:
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

En vraag hem de regels te hanteren volgens rdw. Een deels werkende kat is vrij simpel door de apk heen te krijgen. Je mag immers verschillende gebruikers en rpm draaien
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

De APK-keurmeester vertellen hoe hij moet meten? Hoe ga je zelf reageren als klanten jou vertellen hoe je hun auto (goed) moet keuren? :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ik ben heel eerlijk (zoals mn profiel zegt)..ik weet ook niet alles toch? Er zijn altijd mensen die net ff meer weten dan jij en ik als individu.
Jij zal als iter zal vast goed zijn...er zijn legio beter. NIks mis mee overigens.
ik krijg heus wel es klanten die echt soms meer weten van bepaalde dingen in mn vak. Mooi toch. zo leer je van mekaar. Als we alles al wisten..is er weinig aan. Ik leer best veel hier op het forum. Maar qua apk leer ik hier niet veel. (ja..hoe ik metingen omzeil :lol: )

maar ff on topic (waren we dat niet al) menig apk meester zet hem op 2500 rpm en kijkt dan of ie het haalt. Nog mooier is dat ze alleen naar lambda en co kijken. Als je maar iets van storing zoeken weet/kan dan kan je aan de hand van 4 gas waardes icm short fueltrims zien of je lmm stuk is. of je cv. of je bobines of injectoren niet goed zijn. Niet 100% wAterdicht..maar een hele goeie richting op.
Een apk lambda en co is maybe wel goedkeur..toch kan je blok rot lopen en stuk lopen. Mooi he..rdw en apk ;)


wil je puur apk kijken. 2000-3200 rpm draaien met of zonder ingeschakelde verbuiker. Heb menig second opinion gedaan...en gewoon goed kunnen keuren.
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”