MHD N54 ECU tuning via Android smartphone

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
E92N54
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 apr 2016, 19:43

Mitta335 schreef:Ik ga denk ook voor de MHD only flash. Zat eerst te denken aan de jb4. Maar ik wil geen open downpipes, vind het te rauw geluid. Blijf liever beetje underground :mrgreen: . Misschien in de toekomst een grotere intercooler voor stage 1+ oid.
Ik heb downpipes met 200 cells kat, minder lawaai minder stank, ook iets minder flow.

Tablet met OTG? :ja: :ja:

En tof dat je gaat banken, benieuwd naar de resultaten.


BMW 2-serie F22 M235i (hb) Mineral Grau

EX (bmw):

BMW 1-serie 5-drs F20 LCi 118i M-sport (aut) Estoril Blau
BMW 3-serie coupé E92 335i (hb) Tiefgrun
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Ik heb downpipes maar merk in de cabine weinig verschil in geluid. Buiten de auto bromt hij iets lekkerder diep.

Zet de 2de uitlaat open en hij gaat schreeuwen :Klappen:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
E92N54
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 apr 2016, 19:43

Deze man blijft maar zeggen hoe geweldig een jb4 is en ze staan bij bosjes te koop :ja: :duh: BMS sponsored :koffie:
BMW 2-serie F22 M235i (hb) Mineral Grau

EX (bmw):

BMW 1-serie 5-drs F20 LCi 118i M-sport (aut) Estoril Blau
BMW 3-serie coupé E92 335i (hb) Tiefgrun
Gebruikersavatar
Mitta335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
Type Auto: 335i E92
Locatie: Bollenstreek

Natuurlijk is een JB4 ook geweldig :lol: maar het ligt maar net aan je wensen natuurlijk. Nog 2 dagen dan gaan we flashen :Hosanna: ben benieuwd. Kijken of mn injectoren het trekken 007
335i E92 08' 007 S1000R 15'
shaggy66
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 apr 2017, 15:35
Type Auto: E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.

Ik ga die van mij ook (binnen nu en een week) flashen via MHD stage 1. Ben ook benieuwd :Hosanna:
E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
Gebruikersavatar
Mitta335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
Type Auto: 335i E92
Locatie: Bollenstreek

Vandaag wezen spelen met loggen.

https://datazap.me/u/mitchellduin/log-1 ... 0-11-14-22 stock met ron95
335i E92 08' 007 S1000R 15'
Gebruikersavatar
Mitta335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
Type Auto: 335i E92
Locatie: Bollenstreek

Iemand bekend wat de funcite: ''Register battery'' doet? Het staat onder ''reset adaption'' Ik zou zeggen het inleren van een nieuwe accu>
335i E92 08' 007 S1000R 15'
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Ja klopt dat is voor het inleren van een nieuwe accu.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Mitta335 schreef:Vandaag wezen spelen met loggen.

https://datazap.me/u/mitchellduin/log-1 ... 0-11-14-22 stock met ron95
Poeh, qua ontsteking ziet dat er niet zo heel goed uit. De timing wordt constant terug getrokken. Nu is dit niet heel gek gedrag voor de stock flash maar toch de moeite om naar te kijken. Wanneer is het de laatste keer geweest dat de bougies en bobines vervangen zijn?

Heb je DSC uitgezet tijdens de run? Hoe dan ook; Er zijn gigantische throttle closures tijdens je run. Waarschijnlijk door overboosting. Wat is de status van de vacuum slangen en de boost solenoids?

lage druk brandstofpomp goed, hoge druk brandstofpomp lijkt een beetje lui te worden en is waarschijnlijk op zijn retour.
Short term fuel trims zijn ok maar wellicht wel de moeite om die na het oplossen van de ontstekingsproblemen even te resetten.

Ik zou Stage1 voor stock cars tune erin laden en nogmaals een log run doen. Dan weet je wat meer.

BartE91 schreef:Ja klopt dat is voor het inleren van een nieuwe accu.
Alleen wanneer je het zelfde type accu plaats. Plaats je een andere accu dan heb je Carly nodig.
Gebruikersavatar
Mitta335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
Type Auto: 335i E92
Locatie: Bollenstreek

335i E92 08' 007 S1000R 15'
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Brr... Vooral de het sluiten van de gasklep (throttle position) is niet zoals het hoort. Wanneer je Boost Target PSI en Boost PSI over elkaar legt zie je dat de daadwerkelijke boost constant de Boost Target over probeert te gaan.

Ik denk dat er een vacuum probleem is of de aansturing (boost actuators) van een van de wastegates defect is waardoor 1 turbo overuren aan het draaien is. Vervolgens is de ECU de gasklep constant naar ~50% aan het sluiten om overboosting tegen te gaan.
Heb je overboost codes? (30fe)

Ook de IAT is bijna 80c! Te weinig koeling op de testbank. Staat de ventilator op de intercooler gericht? Het feit dat de IAT zo hard omhoog schiet (turbo werkt hard en genereert veel hitte) zou een bevestiging zijn voor het wastegate probleem.
Bij 64c zal de ECU het vermogen al terug te schroeven om de boel heel te houden. Het terugtrekken van de timing zal samen met het overboosten te maken hebben.

Ik raad aan niet te flashen tot de oorzaak van de overboost gevonden en opgelost is.
Gebruikersavatar
Mitta335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
Type Auto: 335i E92
Locatie: Bollenstreek

Heb geen codes. Iat is veel te hoog inderdaad, zal morgen is op de weg een log maken. Zal er wel heel anders uitzien dan op de dyno.
335i E92 08' 007 S1000R 15'
Gebruikersavatar
Mitta335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jul 2016, 23:33
Type Auto: 335i E92
Locatie: Bollenstreek

https://datazap.me/u/mitchellduin/log-1 ... -23&solo=6

Een logje op de weg, je ziet inderdaad een kleine overboost. Zijn die vacuum slangen makkelijk te vervangen?
335i E92 08' 007 S1000R 15'
Kris11
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2017, 23:39

Hallo!
Ik ben nieuw hier dus weet nog niet hoe alles werkt...
Ik heb een N54 en ik wil ook de MHD toepassen.
Kabel die ik besteld heb is de K+DCAN en de otg.
Wat heb ik nog meer nodig en iemand een kort maar duidelijke how to?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”