De RDW, APK, DPF en tuningsbedrijven.

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
SuperGrover
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47

hummer01 schreef:
NOS schreef:Imitatie bevat vaak minder werkende delen. Of de montage is minder. Of..simprlweg de kwaiteit.
Je hebt toch gewoon 2 soorten vulling? En 1 van deze 2 soorten is zal dan toch oem zijn?

Welke werkende deze zouden er kunnen ontbreken?
Ik ben dus ook idd benieuwd hier naar en ervaringen met imitatie.
Ik zal toch wat moeten. Of laten reinigen of een nieuwe. Wil ook niet al te lang doorrijden met deze melding.


SuperGrover
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47

BMWcoder schreef:
SuperGrover schreef: Is er trouwens na reiniging of vervanging van het roetfilter nog iets van resetten of programmeren nodig? Anders kan ik m bijna net zo goed zelf eronder schroeven

Ja, reset is noodzakelijk volgens mij, maar niet direct je kan gewoon daarna rijden naar een mede forumlid die dat even doet voor je.
Ja resetten via de BC zoals jij bij olie / remblokken etc ook doet? Want dat doe ik ook altijd gewoon zelf.
Of meer 'advanced'?
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Nee met ISTA of iets soortgelijks. Ik kan me niet herinneren ooit een functie hiervoor gezien te hebben in Inpa, dus denk echt dat je ISTA nodig hebt of misschien een universeel uitlees apparaat (niet zo’n ding van €70)
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Ja, dat is een servicefunction in ista. Maar wat doet het nog meer naast de levensduur teller op 0 km zetten?
E91 335d high exec. m-pak.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Hij zet natuurlijk de levensduur niet op 0km, want dat staat ie al.
Hij reset de hoeveelheid roetmassa in het filter naar 0.
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Ohja, ash mass gaat naar 0g, en dit tellertje stiekem ook (naar 250.000dkm want dat is hij nieuw):

Afbeelding

Maar goed, stel dat je dat niet doet, is de werking dan anders?
E91 335d high exec. m-pak.
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Ivm Apk toch besloten om de dpf leeg te maken en de downpipe achterwege te laten. Obd-tuning geeft dit als advies. Ook over de deeltjes teller gehad, hij zegt dat die apparatuur zo duur en geen verdienmodel dat dit de komende jaren niet actueel zal zijn. Visuele controle wel.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Als ie al verstopt is en dus in die ‘status verstopt’ staat gaat ie daar niet uit totdat je hem met ISTA reset. Tot die tijd vermoed ik dat hij niet regenereert en loopt je nieuwe dpf snel weer vol.
Als hij nog niet in die status stond dan zal hij de soot Mass blijven optellen en dan vanzelf een foutmelding geven zonder dat er daadwerkelijk iets aan de hand is, maar verder zal je er geen schade van ondervinden denk ik.
SuperGrover
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47

Okee, kortom:
Ik moet bepalen wat ik ga doen: laten reinigen of een nieuwe eronder. Dan iemand vinden die hem reset voor me.

Dat iemand zegt dat het nog de komende jaren zeer onwaarschijnlijk is dat de deeltjes meter operationeel wordt kan ik wel inkomen, maar die persoon kan me ook geen garantie geven dat dat idd zo is. Dus is het leeghalen gewoon een grote gok. Wil er nog wel een jaar of 2 mee rijden eigenlijk.

Punt van het reinigen is ook een beetje: ik kan niemand vinden hier in Zeeland die dat doet. Alles zit ver weg. Zelfde geldt voor iemand die m reset natuurlijk.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

opsturen! Je garage doet geheid zaken met buchli of terlouw.
buchli zit ook in antwerpen..maybe iets dichterbij.

kost iets van 200-300 inc opsturen enzo...
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

Edje schreef:Ivm Apk toch besloten om de dpf leeg te maken en de downpipe achterwege te laten. Obd-tuning geeft dit als advies. Ook over de deeltjes teller gehad, hij zegt dat die apparatuur zo duur en geen verdienmodel dat dit de komende jaren niet actueel zal zijn. Visuele controle wel.
Over die deeltjesteller heeft AMT ook al het een en ander geschreven. Onder andere:
Het probleem met die deeltjesteller is zijn prijs. Eerder legden enkele equipmentleveranciers op AMT.nl uit dat zo’n dure deeltjesteller helemaal niet nodig is. Ook met de verbeterde opaciteitsmeter kun je prima vaststellen of een roetfilter verwijderd is, claimden zij.
http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/ ... e-10157619
Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
SuperGrover
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47

NOS schreef:opsturen! Je garage doet geheid zaken met buchli of terlouw.
buchli zit ook in antwerpen..maybe iets dichterbij.

kost iets van 200-300 inc opsturen enzo...
Antwerpen is voor mij idd prima te doen! Dank je!
Maar ik begrijp dat ik hem een poosje kwijt ben? Das niet echt een optie voor me. Hoelang duurt dat reinigen dan?
SuperGrover
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47

Oh ik lees bij Terlouw dat dat idd wel ff duurt...
Terlouw is trouwens ook goed te doen voor me.

Logistiek wel een probleem. Heb wel een motor maar ben een mooi weer rijder... 8)

Is dat filter een beetje zelf te demonteren?
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ik stuur ze maandag met tnt op..en vaak woensdag of donderdag trg.

Je stuurt hem in geheel op. Io laat de tempzenders altijd zitten. Dingen zijn van rvs vaak en zitten vaak ivm koudlas vast.. :wtf:
Dus...niks slopen. Laat hen dat maar doen :fylol:
Zit een rapport bij met hoeveel as eruit gekomen is enzo.
Nobody said it was easy....
SuperGrover
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47

Mijn plan is eigenlijk om het ding er zelf vanonder te halen en dan opsturen of liever nog wegbrengen met de motor ofzo.

Maar vraag me af of de DPF er een beetje goed zelf af te halen is. Ik zie aan de bovenkant een klem waar ik redelijk bij kan. Das positief. De anderkant (onderkant) weet ik niet. Hopelijk niet helemaal vastgerot...
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”