wat vaak helpty....dag ervoor al goed inspuiten met een goeie kruiper. Dus geen wd40 :p
en voor je ebgint weer. Of,...blokje goed warm hebben. wil ook vaak lukken. Scheelt ellende soms.
Ken helaas niet all dpf's uit mn hoofd. Bij een e61 en f11 3.0 heb ik ze wel gedaan. das ruim uurtje werk inc software reset. Meestal valt het mee.
De RDW, APK, DPF en tuningsbedrijven.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Juist wel als je vastgeroeste boutjes hebt gaan ze makkelijker los als ze warm zijn. Als ze los zijn kan je altijd ff uurtje wachten of gewoon lashandschoenen aan doen bij verder demonteren. Demonteren is simpel, stelt niks voor. Alleen je moet wel onder je auto, ff op je rug als je brug ter beschikking hebt.
-
- Just getting started
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47
Ik heb besloten dat ik het originele DPF ga laten reinigen bij Terlouw ipv een nieuwe imitatie.
Een ervaren BMW monteur die ik sprak beveelde me wel aan om goed te omderzoeken of er geen onderliggend probleem is zodat het verstopte DPF slechts het uiteindelijke resultaat is en niet de eigenlijke oorzaak.
Zo zei hij dat het wel eens voorkomt dat de gloei installatie iets mankeert en dat de hoofdoorzaak is. Wat onderzoek bevestigde dat het idd geen onzinverhaal is: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f12 ... f-t126961/
Toch denk ik niet dat dat bij mij het geval is, maar ik ga het toch hem laten checken en het filter duslaten reinigen.
De auto start perfect en loopt altijd meteen goed. Moet nog wel even naar het oliepeil kijken.
KVS temperatuur is continu 87 dus is wel in orde volgens mij.
Ik denk dat bij mij gewoon het filter nu met 230.000km vol zit en geen verder probleem is, maar ga het gloeisysteem toch laten controleren.
Een ervaren BMW monteur die ik sprak beveelde me wel aan om goed te omderzoeken of er geen onderliggend probleem is zodat het verstopte DPF slechts het uiteindelijke resultaat is en niet de eigenlijke oorzaak.
Zo zei hij dat het wel eens voorkomt dat de gloei installatie iets mankeert en dat de hoofdoorzaak is. Wat onderzoek bevestigde dat het idd geen onzinverhaal is: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f12 ... f-t126961/
Toch denk ik niet dat dat bij mij het geval is, maar ik ga het toch hem laten checken en het filter duslaten reinigen.
De auto start perfect en loopt altijd meteen goed. Moet nog wel even naar het oliepeil kijken.
KVS temperatuur is continu 87 dus is wel in orde volgens mij.
Ik denk dat bij mij gewoon het filter nu met 230.000km vol zit en geen verder probleem is, maar ga het gloeisysteem toch laten controleren.
- Mylife
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
- Type Auto: 528i M-Sport
Een probleem met gloeibougies komt gemakkelijk naar voren bij het uitlezen van je auto. Als er geen storingen in staan dan zou ik me ook geen zorgen maken. 230.000 km lijkt me een voorkomen normale levensduur voor dit roetfilter.
528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
-
- Just getting started
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 07 jan 2018, 08:44
- Type Auto: 335d e91
Alles bij elkaar overwogen is alleen het DPF laten reinigen of het DPF vervangen door een nieuwe (al dan niet imi) toekomstvast voor degenen die meer dan twee jaar vooruit willen met hun bakkie... daar zorgt de overheid met de tijd wel voor. Diesels uit steden weren leek een paar jaar terug ook onzin, maar voila, c'est fait!
Kosten vallen al met al wel mee, nadeel is dat de vermogenswinst niet hier meer uit te halen is, maar jah.. zat andere manieren als je meer pk/Nm wilt toch? Klein prijsje om nog even te genieten als je het mij vraagt, aangezien diesels met beestachtige koppels over 15 jaar een rariteit zullen zijn in NL. Tegen die tijd rijden we allemaal in het elektrisch aangedreven koppel equivalent
Mogelijk voordeel is wel dat -als iedereen DPF's laat reinigen- er meer garages zullen investeren in de apparatuur, met mogelijk een prijsvoordeel.
Kosten vallen al met al wel mee, nadeel is dat de vermogenswinst niet hier meer uit te halen is, maar jah.. zat andere manieren als je meer pk/Nm wilt toch? Klein prijsje om nog even te genieten als je het mij vraagt, aangezien diesels met beestachtige koppels over 15 jaar een rariteit zullen zijn in NL. Tegen die tijd rijden we allemaal in het elektrisch aangedreven koppel equivalent
Mogelijk voordeel is wel dat -als iedereen DPF's laat reinigen- er meer garages zullen investeren in de apparatuur, met mogelijk een prijsvoordeel.
Vers 335d M57 forum lid
-
- Just getting started
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47
Ik heb afgelopen weekend mn PF er vanonder getrokken (viel gelukkig nog enigszins mee) en vanmorgen afgegeven voor reiniging. Dus als ik het filter terug heb zal het monteren een stuk vlotter gaan (alles is al los, dus gewoon monteren en klaar). Dan iemand zoeken die de BC wil/kan resetten voor me.
-
- Just getting started
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47
Ik heb mn gereinigde DPF weer terug en ga het er vanavond weer onder schroeven.
Er werk me op het hart gedrukt dat ik degene die hem gaat resetten (ik zoek nog iemand btw in de regio Zeeland/Goeree-Overflakkee) niet alleen de melding moet wissen maar ook echt de ECU moet vertellen dat er een nieuw filter geplaatst is (en daarmee dus de teller echt op 0 zet).
Kan iemand daar wat helderheid over geven? Hoe zit dat precies?
Er werk me op het hart gedrukt dat ik degene die hem gaat resetten (ik zoek nog iemand btw in de regio Zeeland/Goeree-Overflakkee) niet alleen de melding moet wissen maar ook echt de ECU moet vertellen dat er een nieuw filter geplaatst is (en daarmee dus de teller echt op 0 zet).
Kan iemand daar wat helderheid over geven? Hoe zit dat precies?
-
- VIP Driver
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
- Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.
Nou, ik denk dat ze daarmee bedoelen dat je met een simpele obd reader niet enkel de fouten wist maar daadwerkelijk de service function uitvoert die hem reset.
E91 335d high exec. m-pak.
-
- Just getting started
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47
Is er iemand bereid (graag in zuid-west NL) om mijn DPF te resetten?
DPF is bij de dieselspecialist gereinigd dus de counter weer op 0 gezet worden.
Uiteraard tegen betaling.
DPF is bij de dieselspecialist gereinigd dus de counter weer op 0 gezet worden.
Uiteraard tegen betaling.
-
- Just getting started
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47
Geen idee, maar ik heb wel iemand nodig
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Zit net het nieuwe rdw vakblad te lezen.
Na 20 mei 2018 kan er niet meer afgekeurd worden op eobd.
Het "moet" wel maar als er iets afwijkende is..zoald bv readiness..of foutcode dan moet er worden ge 4gast.
Bij goede waardes..goedkeur.
Olielekkages bij de 2018 model zijn afkeur. Modellen ervoor is een RA. Erna is dus afkeur.
Dpf blijft bij visuele controle. Geen roetmeding per se.
En een las oid mag.
Dus valt allemaal mee tot nu toe.
Na 20 mei 2018 kan er niet meer afgekeurd worden op eobd.
Het "moet" wel maar als er iets afwijkende is..zoald bv readiness..of foutcode dan moet er worden ge 4gast.
Bij goede waardes..goedkeur.
Olielekkages bij de 2018 model zijn afkeur. Modellen ervoor is een RA. Erna is dus afkeur.
Dpf blijft bij visuele controle. Geen roetmeding per se.
En een las oid mag.
Dus valt allemaal mee tot nu toe.
Nobody said it was easy....