xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Alle M’s, AMG’s en RS modellen hebben tegenwoordig de burble in het uitlaatsysteem standaard. Het sjonnie gehalte is zeker aanwezig of hoorbaar bij de auto’s waar het inderdaad geforceerd wordt. Met een catless dp of goed uitlaatsysteem is de burble al standaard aanwezig..
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Persoonlijk hou ik ook meer van de natuurlijke onregelmatige plofjes bij gas los ipv bij ieder schakelmoment.
Mn vorige auto (met volledig Ferrita uitlaatlijn) had dit ook, maar puur ivm freeflow dempers, racekat ed.
Mn vorige auto (met volledig Ferrita uitlaatlijn) had dit ook, maar puur ivm freeflow dempers, racekat ed.
- JMM58
- VIP Driver
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
- Type Auto: BMW E92 335d
- Locatie: België
Zolang dat het "sjonnie" gehalte niet de belachelijkheidsgrens overschrijd qua uitlaatgeluid kan het wat mij betreft wel door de beugel...bedoel daarmee dat een 300+ pk auto of daar ver boven best wel die "extra factor" mag hebben...
BMW e92 335d stage 2. http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=5915
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Moet t wel veilig voor het blok/turbo ed zijn. Standaard kan t blijkbaar wel bij M/AMG/RS, maar hoe t met zo'n MHD-optie zit..?
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
Afgelopen vrijdag toch maar de knoop doorgehakt en XHP stage 3 op mijn E60 530i geflashed. Dat is de enige stage die beschikbaar is voor mijn auto. 210 euro is toch aardig wat geld en ik was bang dat stage 3 iets te sportief/agressief zou zijn voor mijn relatief rustige rijstijl, maar dat valt me 100% mee. Bij rustig rijden schakelt ie nog steeds lekker vroeg op, maar het CVT-gevoel is grotendeels verdwenen. Het schakelen verloopt sneller en hij pakt veel sneller op. Bij sportief rijden is de bak veel beter bij de les en de schakelmomenten zijn voor mijn gevoel een stuk logischer. Ook prettig is dat je nu ook in D de huidige versnelling in je dashboard ziet staan.
Al met al toch wel de moeite waard en ik zou eigenlijk iedereen aanraden om stage 1 en 2 gewoon over te slaan en meteen voor stage 3 te gaan. Zelfs met een relaxte rijstijl heb je dan de meeste toegevoegde waarde, zonder dat het vervelend wordt.
Al met al toch wel de moeite waard en ik zou eigenlijk iedereen aanraden om stage 1 en 2 gewoon over te slaan en meteen voor stage 3 te gaan. Zelfs met een relaxte rijstijl heb je dan de meeste toegevoegde waarde, zonder dat het vervelend wordt.
- JMM58
- VIP Driver
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
- Type Auto: BMW E92 335d
- Locatie: België
Top, weer wat extra rijplezier!
Kan een kromme redenering zijn van mij maar misschien dat bij die E60 modellen met die motorisatie de automaat wat minder mogelijkheden heeft en het daarom zou kunnen dat Stage 1&2 overbodig is?
Kan een kromme redenering zijn van mij maar misschien dat bij die E60 modellen met die motorisatie de automaat wat minder mogelijkheden heeft en het daarom zou kunnen dat Stage 1&2 overbodig is?
BMW e92 335d stage 2. http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=5915
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
Dat is inderdaad een kromme redenering Heeft verder niets met technische mogelijkheden te maken, maar simpelweg met vraag en aanbod. Er is weinig vraag voor de E60 LCI's op benzine, dus ze hebben de software op mijn verzoek geschikt gemaakt. Ik heb ook de backup van mijn auto moeten opsturen zodat RBT tuning hem kon ontwikkelen. De markt voor 335i/335d is iets groter
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 31 dec 2017, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd
Reden: Citaat verwijderd
- JMM58
- VIP Driver
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
- Type Auto: BMW E92 335d
- Locatie: België
Ah ok, vandaar.
BMW e92 335d stage 2. http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=5915
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
N52 325i/330i zit in beta-fase
Edit 27/1: komt volgende week beschikbaar!
Edit 27/1: komt volgende week beschikbaar!
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Ben van plan om morgen XHP te installeren. Is het dan de bedoeling dat ik in MHD de Alpina flash selecteer of de handbak-MHD flash moet doen? Voor zover ik weet staat er nergens duidelijk wat je moet selecteren in de MHD app om goed samen te gaan met XHP. Als ik ergens overheen gelezen heb hoor ik het graag.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Cuprani
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 22 mei 2017, 21:20
Zie mijn post op de vorige pagina.
Je hebt in MHD een optie om te flashen met XHP automaat software.
In XHP zelf hoe je niet in te stellen dat je MHD hebt.
Je hebt in MHD een optie om te flashen met XHP automaat software.
In XHP zelf hoe je niet in te stellen dat je MHD hebt.
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Heb het net geïnstalleerd maar had geen optie om XHP aan te vinken in MHD. Misschien komt dat omdat ik een backend flash doe ipv stage 1 of 2 MHD flash, maar kon ook geen Alpina selecteren. Dacht dat ik dat de vorige keer wel gedaan had.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Cuprani
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 22 mei 2017, 21:20
Het zit in de "extra opties". Dus je moet eerst een nieuwe flash starten en dan kan je het aanvinken waar je ook de exhaust burble ed kan kiezen.