xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Nou ophouden hoor
Heb al teveel mods in de wacht staan


Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Hahaha, maar je auto moet wel gewoon optimaal rijden! Samen met het chippen en de schone inlaat is dit by far de beste mod die ik aan mijn wagen heb gedaan. 001


Just saying... :lol:
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Tsja..... wou dat ik over xHP kon twijfelen :lol:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Omdat het modden erg leuk is aan onze BMW's, kan iemand mij het verschil vertellen tussen de XHP flash en een pedalbox van DTE?

De slip van de bak als deze koud is ervaar ik ook met de F31, dit duurt overigens maar een paar minuten.
Sneller schakelen tussen de versnellingen is altijd fijn, maar de ZF8 schakelt in sportstand al supersnel.

Een pedalbox maakt het ook mogelijk om sportiever te rijden. Dit apparaat kun je in tig standen zetten, wat jezelf het meest fijn vindt rijden.
Dit veranderd natuurlijk niets aan de versnellingsbak, maar de gasresponse wordt hierdoor wel sterk verbeterd.

https://www.chiptuning.com/nl/pedalbox.html

Hoor het graag.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Hmmm lees deze even mee!
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
jackysan
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 30 jan 2019, 07:52
Type Auto: BMW G21 330e 2020

Misschien een open deur, maar lees eens de blogs op de website van xHP waar heel veel wordt uitgelegd. Mocht je dit een te hoog “ wij van wc eend” gehalte vinden, dan maar de reacties van de ervaringsdeskundigen hier op het forum afwachten
BMW F31 320i LCI :Mpower: Sport 2017
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Een pedalbox is heel wat anders, maar als je een goede gasrepons wilt kun je beter een atmosferisch blok rijden 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

@jacky, ik wacht dan wel op de verhalen die hier naar boven komen, want praktijk is ten alle tijden beter dan een theoretisch verhaal van of de maker, of mensen die hun verhaal vertellen op youtube.

@dutch, met de DTE pedalbox is de gasresponse zoveel beter nu dan origineel, dat ik niet meer zonder wil. Soms zet ik de box weleens uit, en dan heb je pas in de gaten hoe sloom het pedaal reageert op de voet.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Het enige wat die box doet is het signaal van je gaspedaal faken. Geef je met je voet 10% extra gas, zal dat ding dat converteren naar 20%. Zelfde idee dus als je gewoon meer gas geeft. BMW doet dit zelf ook op die manier met hun sportmodus.

Idee is leuk, maar het is compleet wat anders dan de xhp software. Deze past ook echt het schakelgedrag van de bak aan.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Hmm.. Ik heb eigenlijk nooit het idee dat mijn gaspedaal respons slecht is? Natuurlijk, niet zo scherp als mijn 330i destijds, maar voor een diesel met 1 "grote" turbo vind ik het alles behalve slecht. Moet wel zeggen dat de mannen bij Beek dit ook wel verbeterd hebben, voor zover ik mij nog kan herinneren. Uiteraard zit je met een turbolag, maar dit is door mij eigenlijk alleen merkbaar beneden de 1500-1700 toeren, daarboven is het gewoon goed. In de sportstand rijdt de auto sowieso altijd boven de 2000 toeren en dan is de response nog beter. Wederom, niet als een atmosferisch blok, maar naar mijn mening niet storend.

De xHP flash is echt een software voor de automaat die de puntjes op de i zet zoals hierboven al beschreven. Het slippen is/was in mijn ogen niet echt het meest storend, maar wat ik vooral heel goed merk is dat de automaat veel beter schakelt. Warm voel ik de bak niet meer schakelen, maar dit deed de OEM software ook al redelijk goed. Koud is nog de grootste verbetering, dit is van ronduit slecht naar goed. Dus; warme bak schakelgedrag is van goed naar perfect, koude bak is van matig/slecht naar goed. Alleen die reden is voor mij al genoeg om de update te doen, alle andere extra's (slip, lockup, sneller schakelen, S-stand agressiever etc.) is uiteraard mooi meegenomen. Het schakelen in de lage versnellingen (1, 2, 3) voel je wel, maar dan voel je meer dat het gas even wegvalt, niet zozeer het schakelen zelf. In de hoge versnellingen is het gewoon echt onmerkbaar.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Inmiddels zijn we een kleine 1500 kilometer verder, en mijn eerste gevoel blijft. Dit is hoe de 6HP moet zijn. De bak is inmiddels volledig "gewend" aan de nieuwe software en dit is goed te merken. Hij schakelt ten alle tijden goed, zelfs met koud. Bij koud-koud laat de bak nog enigszins wat slip toe. Echter is dit ook geoptimaliseerd en zou een niet-autoliefhebber niks merken. Bij koud-koud en gas los gaat de bak automatisch naar z'n "vrij".

Is de bak een beetje opgewarmd slipt hij minder, maar gaat bij een vaste snelheid direct de lockup in. Dit houdt de bak dan ook aan tot die moet terugschakelen. Terugschakelen doet die tot en met de 3e versnelling, lager gaat ie naar z'n "vrij". Het verbruik in de stad is, door de eerdere lockup denk ik, gedaald met ongeveer 20%. Wederom, alles wat hierboven beschreven is volledig soepel en geciviliseerd. Schakelen zelf gaat ook vlotter, maar vooral erg soepel, zonder schokjes en/of duwtjes. Bij een volledige warme automaat is het schakelen werkelijk feilloos. Goed bij de les, zonder het nerveuze zoekende gedrag van de OEM software. Het terugschakelen gaat vloeiend en linear tot en met de 3e versnelling (+/- 30km/h), daaronder gaat de bak in zijn vrij en bij het weer gas geven pakt de bak goed en netjes op. De bonk/duw die ik kreeg bij 2 naar 3 en 3 naar 4 is volledig weg, de automaat voelt als nieuw en dan een stuk beter.

De sportstand is een ander verhaal. Sportief comfortabel is het juiste beschrijving. Je voelt de bak snel schakelen, wat de acceleratie ook zeer ten goede komt. Voor mij persoonlijk geen cruise-stand, maar leuk om te zien dat de software dan toch wat meer uit de bak haalt. Leuk bij inhaalacties of "petjes met GTI'tjes" (niets persoonlijk bedoeld :mrgreen: :mrgreen: ).

Kortom, voor iedereen met de 6HP een aanrader, zeker met de getunede 3 liter. Zo had een 330d uit de fabriek moeten komen. :ja:
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Ook voor iedereen met een 8HP en een standaard of getunede 2.0D is xHP een no-brainer. :ja:

Ook niet persoonlijk maar ik zie ook vrij veel petjes & trainingspakken in BMWs in A'dam en omgeving. :mrgreen:
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Hahaha, heerlijk dat oh zo rustige en idyllische Zeeland. :ja: :duh: :lol:
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Nog even door dit topic heen gegaan, maar zo te lezen hebben we nog geen F serie viercilinder benzine rijders die dit gedaan hebben?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”