xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

Sinds ik mijn 335d coupe heb laten tunen, ben ik al een tijdje op zoek naar een manier om het schakelgedrag van de automaat te verbeteren.

Natuurlijk volg ik de diverse draadjes over de Alpina flash, maar Alpina heeft geen software ontwikkeld voor mijn type auto.
Er is volgens andere leden is er wel een andere variant die goed zou werken bij de 3.0 diesels met de 6HP28 automaat.

Maar voordat ik besloot deze software te laten flashen, vond ik nog een interessante ontwikkeling , die ik eerst nog even ga volgen.

Het gaat hier om een Android flashtool voor de 6HP21 en 6HP28 automaten van na 03/07.

Volgens de ontwikkelaar (uit Oostenrijk) kun je oa. 3 door hen zelf ontwikkelde, standaard calibraties flashen. (comfort,sport en race) zie voor een uitgebreide onschrijving:http://www.rbttuning.com/resources/xhp_manual.pdf

Het lijkt erop dat er ook nog de mogelijkheid komt, om het complete gedrag van de automaat zelf op je eigen wensen aan te passen. :cool:

Dit tooltje zal volgens de facebookpagina vanaf deze maand voor de diesels uitkomen, dus ik ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Voor wie geïnteresseerd is het heet "xHP flash tool" de website vindt je hier: http://www.rbttuning.com/ en de Facebookpagina voor de laatste updates is:https://www.facebook.com/xhpflashtool/
Laatst gewijzigd door Lewiz op 01 apr 2017, 09:56, 4 keer totaal gewijzigd.


BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Gaaf, dit houd ik even in de gaten. Hopelijk komen ze op niet al te lange termijn ook met flashes voor de E60/E90 met N53 motor.
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

Het begint al op te schieten! :cool:

De flashes voor M57 en N57 motoren worden zo te zien in de komende 2 weken uitgebracht en volgens de website staan de N54/N55 motoren in maart op de lijst maar over de N53 motoren staat helaas nog niets vermeld.
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Ik ga het ook in de gaten houden :ja: (voor de 6hp21 dan).
Ben je er al uit of je voor xHP gaat Lewiz? Prijzen vallen ook wel mee geloof ik.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Nou ik vind die prijs niet meevallen voor een app. Je mag er best wat aan verdienen, maar het doel moet niet zijn om binnen een maand miljonair te zijn lijkt mij.
E91 335d high exec. m-pak.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ik kon geen prijzen ontdekken, waar staan ze?
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

@ Versendaal
Inderdaad dit is best wel prijzig, vooral als je een aanvullende mapping wilt hebben. :shock:

In de oorspronkelijke aankondiging hadden ze het over ongeveer €95,-

Maar als je zelf het schakelgedrag van de bak helemaal naar je eigen wensen wilt aanpassen dan is de €115,- die je dan alleen voor de General Licence nodig hebt dan nog best te doen vind ik.

Je kunt dan in ieder geval je automaat handmatig finetunen, totdat hij helemaal naar je zin schakelt en als je deze dan apart kunt opslaan is dit voor mij voldoende, want smaken blijven natuurlijk verschillen.

Ik denk dat ik dit gewoon nog even blijf volgen, m.n. hoe dit zich gaat ontwikkelen en wat de gebruikerservaringen over een iets langere periode zijn.

@BMWCoder
De prijzen staan op de eerste afbeelding van de Facebookpagina. P.S. Ik heb je een reactie op je P.B. gestuurd. 008
Laatst gewijzigd door Lewiz op 07 feb 2017, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Hoezo prijzig? Die gast heeft er veel tijd in gestoken en gaat het dan niet voor €0.99 op de markt zetten. Als het ook nog eens kwalitatief in orde is, geef ik die gast helemaal gelijk. Een tuner doet het voor minstens 5x zoveel dit...
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

Als je het zo bekijkt dan valt het inderdaad wel mee, maar het ligt eraan waarmee je het vergelijkt.

Een Alpina-flash is op dit moment redelijk snel en goedkoper te krijgen ter vergelijking. :?

Mij viel de prijs eerlijk gezegd eigenlijk een beetje tegen, omdat ze het oorspronkelijk over een veel lager bedrag voor het totale pakket hadden. 008
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

De app is vanaf vanmiddag via de Google playstore verkrijgbaar. :D

Je kunt de app in eerste instantie als demo downloaden, deze demoversie kun je nagaan of je auto wel geschikt is voor een transmissie-flash (erg handig bij grensgevallen van rond de 03/07) en kun je er foutmeldingen van automaat mee uitlezen.

Uiteraard kun je vanaf vandaag ook de volledige versie met of zonder de stage 1 t/m 3 maps aanschaffen.

Omdat mijn 04/07 335D met 6HP28 automaat, wel geflasht kan worden, maar hier (voor zover ik weet) geen Alpina of vergelijkbare sport flash voor verkrijgbaar is, ben ik benieuwd wat de ervaringen met deze app gaan worden, zodra die positief zijn, ga ik dit ook eens proberen.
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Men dacht voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten....niet dus :Dubbel: :Dubbel: :Dubbel:
Software ontwikkeling kost gewoon veel tijd en is duur. De prijs wat hij er voor vraagt, vind ik nog meevallen. Anders voor degene die het te duur vinden, ontwikkel zelf even zo'n app en vraag er €0,99 voor :mrgreen: :ja: of is het dan niet meer leuk :roll:

Iets vergelijken wat niet beschikbaar is voor jouw auto is appels met peren vergelijken :autotje spelen:
Freelance Java Software Engineer
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Inderdaad. Altijd voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en dan straks nog klagen als het niet goed werkt...
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

Mensen laten we niet overdrijven, het lijkt me logisch dat "men" probeert wat goedkoper uit te zijn in deze maatschappij. :shock:

Marktplaats is er niet voor niets groot door geworden.

Maar uiteraard heeft alles zijn waarde en daar hebben jullie gelijk in en nu er zichtbaar begint te worden wat voor mogelijkheden er allemaal zijn met dit tooltje valt de prijs inderdaad wel mee.
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

file niet in .apk te krijgen?
net als de carly app pro...gratis :mrgreen:
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Lewiz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 nov 2015, 08:00
Type Auto: E92 335D + F10 535D

:Dubbel: :Dubbel: Gratis, nog beter dan een dubbeltje!!! :Klappen:
BMW E92 335D Stage 2 + F10 535D Stage 3------- Remmen is een vorm van angst!!!
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”