xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Dankje Dutch, helaas heb ik het boekje niet mee aan boord.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Bedankt voor de tip Bart! Dit is inderdaad goed leesvoer om eens wat basis kennis op te doen. Hier was ik naar op zoek.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Bedankt voor de moeite Shaggy!
Echter heb ik al gevonden afgelopen nacht in de BMW bijbel.
Echter heb ik al gevonden afgelopen nacht in de BMW bijbel.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Top
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
-
- VIP Driver
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 15:35
- Type Auto: E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
Heren, ik zit sterk te twijfelen om stage 2 of 3 te nemen.
Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Ik lees dat de meesten stage 3 erop hebben zitten? Ik lees in de app dat hier de kickdown uitgeschakeld is. Moet ik dan perse nog los de Customization license kopen om deze weer in te schakelen?
Auto is draait wel MHD stage 1.
Twijfel twijfel
Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Ik lees dat de meesten stage 3 erop hebben zitten? Ik lees in de app dat hier de kickdown uitgeschakeld is. Moet ik dan perse nog los de Customization license kopen om deze weer in te schakelen?
Auto is draait wel MHD stage 1.
Twijfel twijfel
E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Met super license kun je gewoon wisselen tussen stages volgens mij.
Als je de standaard licentie koopt, moet je de maps nog extra erbij kopen.
Als je de standaard licentie koopt, moet je de maps nog extra erbij kopen.
- JMM58
- VIP Driver
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
- Type Auto: BMW E92 335d
- Locatie: België
Als snel schakelen belangrijk is dan zou ik voor stage 3 gaan en de customization tool erbij kopen. Die 20€ extra die erbij komen wegen niet op tegen de kostprijs van de supperlicentie.
Nu ja, de superlicentie is wel interessant als je niet weet wat kiezen maar het wordt dan wel een dure keuze en als je dan uiteindelijk toch kiest voor stage 3 moet je alsnog de customization tool erbij kopen om de kickdown te activeren.
Tja, keuzes eh?
Nu ja, de superlicentie is wel interessant als je niet weet wat kiezen maar het wordt dan wel een dure keuze en als je dan uiteindelijk toch kiest voor stage 3 moet je alsnog de customization tool erbij kopen om de kickdown te activeren.
Tja, keuzes eh?
BMW e92 335d stage 2. http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=5915
-
- VIP Driver
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 15:35
- Type Auto: E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
Tja ik ben dom geweest om de standaard licentie al aan te schaffen heb al wel een backup etc gemaakt. Alleen het werd gisteren al laat, dus dacht het flashen doe ik volgend weekend wel. Maar nu heb ik zoiets van had ik maar de super licentie aangeschaft (dom, maar goed) Dus ik moet straks 1 stage kiezen, daarom twijfel ik erg tussen 2 en 3. Ergens neig ik toch wel naar de 3
E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Naar eigen ervaring kan ik zeggen dat stage 3 niet oncomfortabel hard schakelt, maar wil je het schakelen helemaal niet voelen is stage 2 misschien beter. Kan me overigens niet voorstellen dat je de kickdown zal gaan missen (met stage 3 dan).
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Heb nu al n fysieke kickdown blocker van Burger Motorsports. De kickdown beviel me sowieso niet. En als ik sportief wil rijden, doe ik dat toch in M met de flippers.
Stage 3 is overigens wel wat zwaarder voor je transmissie:
Stage 3 is overigens wel wat zwaarder voor je transmissie:
Als ik voor XHP ga, dan misschien maar gewoon de super license, want ik betwijfel of Stage 3 niet iets teveel van t goede is voor m'n daily. Betrouwbaarheid en soepele schakelmomenten zouden voor mij toch wel de doorslag kunnen geven.Q: How about reliability, will I shorten the life of my transmission using xHP?
A: OTS Stage 1 and Stage 2 setups won’t have any effect on the lifetime of transmission components. Not on the
TCU, nor on the shafts or clutches. Keep in mind, that automatic transmissions are highly complicated units, with
a few hundred components inside. Some of these components are designed to wear out (like clutches) through
making use of them. Your driving style and proper maintenance have the biggest impact on the life-time of
transmission components. Obey these simple rules:
✓ Let your transmission warmup on each drive before applying heavy throttle. You will notice some
amount of slip in the warmup phase, which is intentionally to heat up the oil inside. Basic Rule: Your
transmission needs about the same time to heat up as your engine oil.
✓ Don’t “pump-up” your vehicle on standing starts with brake/throttle applied at the same time.
✓ Flush/change your transmission oil regularly. (approx. every 50k – 75k miles) BMW does not want you
to do it, but ZF wants you. Trust ZF, who have built this transmission.
✓ S and M modes are designed to facilitate sporty and fun driving. Shift times are cut and clutches get
applied more aggressive. Use these modes when necessary and not as standard. The TCU records the
amount of time you spend in each mode. BMW uses this data to judge on warranty cases.
-
- VIP Driver
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 15:35
- Type Auto: E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
@ Dutch79, dat stukje had ik dus ook al gelezen, daarom twijfel ik erg tussen 2 en 3. Omdat ik niet de super license heb, kan ik niet even switchen ik rijd niet hele lange afstanden, en het is wel mijn daily. Dus zit ook erg te dubben of het net niet teveel van het goede is. Daarom nog even hier de vraag wat de ervaringen een beetje tot nu toe zijn.
Nog maar even paar nachtjes over slapen
Nog maar even paar nachtjes over slapen
E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
Nu een aantal maanden verder kan ik wat meer zeggen over hoe de software bevalt. Ik rijd met stage 3 omdat dat de enige beschikbare stage is voor mijn auto, maar ik zou liever stage 2 hebben gehad. Bij normaal rijden schakelt de bak mooi soepel, maar zodra je het gas wat dieper intrapt worden de overgangen wat harder/bonkiger (zelfs in D). Verder ben ik wel tevreden, maar als ik de keuze zou hebben zou ik bij een daily driver voor stage 2 gaan.