xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Dankje Dutch, helaas heb ik het boekje niet mee aan boord.


E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Benley manual pdf downloaden, heb je wat te lezen aan boord 008
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Bedankt voor de tip Bart! Dit is inderdaad goed leesvoer om eens wat basis kennis op te doen. Hier was ik naar op zoek.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
shaggy66
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 apr 2017, 15:35
Type Auto: E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.

@ Jeremydk..

Zie hier onder waar je deze kunt vinden. Heb even met rood omcirkelt voor je :D

Afbeelding
E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Bedankt voor de moeite Shaggy!
Echter heb ik al gevonden afgelopen nacht in de BMW bijbel.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

http://www.georgebelton.com/335i.tech/bentley.php

Voor nog meer geïnteresseerden.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Top
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
shaggy66
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 apr 2017, 15:35
Type Auto: E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.

Heren, ik zit sterk te twijfelen om stage 2 of 3 te nemen.

Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Ik lees dat de meesten stage 3 erop hebben zitten? Ik lees in de app dat hier de kickdown uitgeschakeld is. Moet ik dan perse nog los de Customization license kopen om deze weer in te schakelen?

Auto is draait wel MHD stage 1.

Twijfel twijfel :roll: :roll:
E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Met super license kun je gewoon wisselen tussen stages volgens mij.
Als je de standaard licentie koopt, moet je de maps nog extra erbij kopen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

Als snel schakelen belangrijk is dan zou ik voor stage 3 gaan en de customization tool erbij kopen. Die 20€ extra die erbij komen wegen niet op tegen de kostprijs van de supperlicentie.

Nu ja, de superlicentie is wel interessant als je niet weet wat kiezen maar het wordt dan wel een dure keuze en als je dan uiteindelijk toch kiest voor stage 3 moet je alsnog de customization tool erbij kopen om de kickdown te activeren.

Tja, keuzes eh? :mrgreen:
shaggy66
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 apr 2017, 15:35
Type Auto: E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.

Tja ik ben dom geweest om de standaard licentie al aan te schaffen heb al wel een backup etc gemaakt. Alleen het werd gisteren al laat, dus dacht het flashen doe ik volgend weekend wel. Maar nu heb ik zoiets van had ik maar de super licentie aangeschaft (dom, maar goed) Dus ik moet straks 1 stage kiezen, daarom twijfel ik erg tussen 2 en 3. Ergens neig ik toch wel naar de 3 :lol:
E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Naar eigen ervaring kan ik zeggen dat stage 3 niet oncomfortabel hard schakelt, maar wil je het schakelen helemaal niet voelen is stage 2 misschien beter. Kan me overigens niet voorstellen dat je de kickdown zal gaan missen (met stage 3 dan).
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb nu al n fysieke kickdown blocker van Burger Motorsports. De kickdown beviel me sowieso niet. En als ik sportief wil rijden, doe ik dat toch in M met de flippers.

Stage 3 is overigens wel wat zwaarder voor je transmissie:
Q: How about reliability, will I shorten the life of my transmission using xHP?
A: OTS Stage 1 and Stage 2 setups won’t have any effect on the lifetime of transmission components. Not on the
TCU, nor on the shafts or clutches. Keep in mind, that automatic transmissions are highly complicated units, with
a few hundred components inside. Some of these components are designed to wear out (like clutches) through
making use of them. Your driving style and proper maintenance have the biggest impact on the life-time of
transmission components. Obey these simple rules:
✓ Let your transmission warmup on each drive before applying heavy throttle. You will notice some
amount of slip in the warmup phase, which is intentionally to heat up the oil inside. Basic Rule: Your
transmission needs about the same time to heat up as your engine oil.
✓ Don’t “pump-up” your vehicle on standing starts with brake/throttle applied at the same time.
✓ Flush/change your transmission oil regularly. (approx. every 50k – 75k miles) BMW does not want you
to do it, but ZF wants you. Trust ZF, who have built this transmission.
✓ S and M modes are designed to facilitate sporty and fun driving. Shift times are cut and clutches get
applied more aggressive. Use these modes when necessary and not as standard. The TCU records the
amount of time you spend in each mode. BMW uses this data to judge on warranty cases.
Als ik voor XHP ga, dan misschien maar gewoon de super license, want ik betwijfel of Stage 3 niet iets teveel van t goede is voor m'n daily. Betrouwbaarheid en soepele schakelmomenten zouden voor mij toch wel de doorslag kunnen geven.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
shaggy66
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 apr 2017, 15:35
Type Auto: E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.

@ Dutch79, dat stukje had ik dus ook al gelezen, daarom twijfel ik erg tussen 2 en 3. Omdat ik niet de super license heb, kan ik niet even switchen 001 ik rijd niet hele lange afstanden, en het is wel mijn daily. Dus zit ook erg te dubben of het net niet teveel van het goede is. Daarom nog even hier de vraag wat de ervaringen een beetje tot nu toe zijn.

Nog maar even paar nachtjes over slapen :lol:
E92 335i MHD Stage 2 + Xhp stage 3.
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Nu een aantal maanden verder kan ik wat meer zeggen over hoe de software bevalt. Ik rijd met stage 3 omdat dat de enige beschikbare stage is voor mijn auto, maar ik zou liever stage 2 hebben gehad. Bij normaal rijden schakelt de bak mooi soepel, maar zodra je het gas wat dieper intrapt worden de overgangen wat harder/bonkiger (zelfs in D). Verder ben ik wel tevreden, maar als ik de keuze zou hebben zou ik bij een daily driver voor stage 2 gaan.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”